Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Noen som har hørt om Kawasakis nye R sykkel?
Ninja 250R
BILDE
250ccm
34 hester
Toppfart = 169 km/t (klarer 190 med en lett person på)
4 takter
Fordekk: 100/80x16
Bakdekk: 130/80x16
0-100: 5,75 sekunder
135 kg (tørrvekt)
Prisen vil bli omkring 60.000,-
En god sykkel for de som ønsker å kjøre mellomvekt.
Kanskje ikke så veldig god for de andre som vil kjøre fulleffekter. Denne har jo bare 34 hester. Toppfarten er kanskje ikke så veldig mye å skryte av heller.
Dekkene ligner veldig på moped-dekk.
Desverre
Ninja 250R
BILDE
250ccm
34 hester
Toppfart = 169 km/t (klarer 190 med en lett person på)
4 takter
Fordekk: 100/80x16
Bakdekk: 130/80x16
0-100: 5,75 sekunder
135 kg (tørrvekt)
Prisen vil bli omkring 60.000,-
En god sykkel for de som ønsker å kjøre mellomvekt.
Kanskje ikke så veldig god for de andre som vil kjøre fulleffekter. Denne har jo bare 34 hester. Toppfarten er kanskje ikke så veldig mye å skryte av heller.
Dekkene ligner veldig på moped-dekk.
Desverre
-
- Posts: 15
- Joined: 06 Aug 2007 02:44
- MC: '80 Honda XL 500S
Snart tredje runde på meteret, langt igjen enda - Location: Bergen
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Ser ut som dem har skreddersydd rundt mellomklassereglene, skulle ikke forundre om den veier nøyaktig 156.5 kg med akkurat halv tank
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Stilig at det innen 2012 skal innføres nye direktiver for mellomklasse, med de nye reglene skal syklene kunne ha inntil 50hk (hvis ikke jeg husker feil?) og maksimalt 100hk ut av fabrikken.
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
jævlig kult at kawasaki har kommet med en 250 som det kanskje da er mulig å få tak i norge til veikjøring uansett da, den har vel sikkert nærmere 50 hester i seg hvis du fjerner det som er av forgasserplomer/cdi sperrer eller whatev. Men feitere dekk må te helt klart.
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Å kalle den sykkelen "ny" er vel å tøye strikken litt langt. Det lukter steinalderteknologi lang vei.
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Hehe. Må nok skuffe deg. Den har kun 34 hester originalt. Du kan nok ikke få presset noe flere hester i den.Leazand wrote:jævlig kult at kawasaki har kommet med en 250 som det kanskje da er mulig å få tak i norge til veikjøring uansett da, den har vel sikkert nærmere 50 hester i seg hvis du fjerner det som er av forgasserplomer/cdi sperrer eller whatev. Men feitere dekk må te helt klart.
Det ligger ingen plomber i den
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Det er en 4-takter.Leazand wrote:den har vel sikkert nærmere 50 hester i seg hvis du fjerner det som er av forgasserplomer/cdi sperrer eller whatev.
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Bare meg som ikke syns denne sykkelen er spesielt pen/rå?
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Jeg liker ikke steinalderteknologi, så du er ikke alene Erling .inunf wrote:Å kalle den sykkelen "ny" er vel å tøye strikken litt langt. Det lukter steinalderteknologi lang vei.
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Steinalderteknologi? Hvorfor det?
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Iflg. Wikipedia så er det ikke en ny sykkel engang, bare en GPX 250 med nye kåper. GPX 250 var ikke en spesielt avangsert motorsykkel da den ble lansert i 1988. 250R er rett og slett en 20 år gammel mc med nye kåper.
Rett etter årtusenskiftet solgte Kawasaki en ZZR 250. Det var en GPX 250 men med annet utseende og aluminiumsramme. Jeg vil tro at den er en bedre mc enn 250R.
Rett etter årtusenskiftet solgte Kawasaki en ZZR 250. Det var en GPX 250 men med annet utseende og aluminiumsramme. Jeg vil tro at den er en bedre mc enn 250R.
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
Jeg har heller ikke noe sant for denne sykkelen. Hverken utseendemessig eller motormessig.
Så den ligger langt ned på min liste over aktuelle mellomklassesykler.
Så den ligger langt ned på min liste over aktuelle mellomklassesykler.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
For en gangs skyld fikk jeg litt mer lyst på RS250
- crab
- Posts: 1224
- Joined: 25 Dec 2006 22:32
- MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x) - Location: Sula;D
Re: Nå blir det slutt på "hvilken ny mellomtung sykkel?" !!
er ikke bare du det ;oErlingSG wrote:Bare meg som ikke syns denne sykkelen er spesielt pen/rå?
nei blir nokk noen flere "hvilken ny mellomtung sykkel?" tråder ja
Aprilia RS50 Kundo Edition
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?