Nå er vel effekten til 125cc'er noe av det mest oppskrytte. Hører ganske mye tull om hvor mange hester 16- og 17-åringer har i syklene sine. Ikke tro alt du hører .microape wrote:Greit, men må si at det var en smule overraskende at rs250 skulle ha 74 hester når 125 kun har ca. 31 hk. Det ville ha betydd at effekten hadde økt pr. liter dersom volumet økte Sett dette foresten?
http://www.stanstephens.com/2stroke.htmAprilia RS250 / Suzuki RGV 250
300cc Race Tuned Conversion
Our 300cc (61 mm bore) road conversion has been well proven over the last ten years. The main advantages of the 300 are the far wider spread of power and increased torque.
For the 2007 race season we are offering a race 300cc conversion. The main differences will be ; the porting will be our SS400 race porting, the heads will have a higher compression and different combustion chamber shape and a tighter squish clearance. The barrels will be ceramic plated instead of nicosil, and the crowns of the pistons will be ceramic coated.
The conversion will consist of ; overboring your barrels to 61mm and tuning to Supersport 400 spec, ceramic replating the barrels, stripping/modifying/rebuilding the powervalves, remachining the cylinder heads and machining the o-ring grooves. We supply, specially made for us, Wiseco forged race piston kits. The conversion is supplied assembled and ready to go. Just send in the complete top end of your engine. i.e. Heads,barrels,powervalves, complete,head nuts and washers.
If you would rather we rebuilt the engine, we will strip and rebuild the complete engine.
300cc race conversion £850
Strip and rebuild engine + parts £240
Strip and rebuild crank + parts £40
Kjenner til Stan Stephens ja, og har hørt om folk som har fått forskjellig resultat av tuningen hans. Problemet med denne 300 cc konverteringen er at en totaktsylinder ideelt sett skal være square, altså at borringen og slaglangden er like. RGV-motoren er allerede oversquare, og denne overborringskonverteringen vil gjøre den enda mer oversquare. Dette vil igjen føre til en motor som vibrerer og ikke liker høyt turtall. Jeg ville heller gått for colin-mod enn overborring.