Aprilia eller KTM?
Re: Aprilia eller KTM?
Er det ikke nettopp de som har eid en slik som er de perfekte referansene?
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: Aprilia eller KTM?
Så lenge de har testet et par-tre andre sykler også såJoa wrote:Er det ikke nettopp de som har eid en slik som er de perfekte referansene?
3000 for 25kw-kit var ikke allverden, men er litt usikker på resten av pakka. Blir det dyrt å omregistrere til mellomtung samt å få kitet montert hos et godkjent verksted? Hva innholder kitet da?inunf wrote:Mye styr og papirarbeid. Dyrt er det også. Er enig med deg, de før 98 er penest .
<98
Re: Aprilia eller KTM?
Den vil jeg si meg uenig i. Kjærlighet gjør blind vettu Å om man skulle brukt eiere av syklene som referanse, så hadde man aldri blitt enig med seg selv om hvilken sykkel man skulle kjøpt. Somregel kjøper man sykkel etter hjertet, sjelden fornuftJoa wrote:Er det ikke nettopp de som har eid en slik som er de perfekte referansene?
Re: Aprilia eller KTM?
tror ktm er mye merre morro for penga enn rs, klart det er en flott sykkel med flott utseene, menn jeg ble ivertfall lei av r-sykkel skal ha SM nå
msn/e-post: emilbratt@gmail.com legg meg til da
http://i197.photobucket.com/albums/aa9/ ... 002001.jpg (KTM 380 exc)
http://i197.photobucket.com/albums/aa9/ ... C00045.jpg (Honda NSR/Yamaha Aerox)
http://i197.photobucket.com/albums/aa9/ ... 002001.jpg (KTM 380 exc)
http://i197.photobucket.com/albums/aa9/ ... C00045.jpg (Honda NSR/Yamaha Aerox)
Re: Aprilia eller KTM?
Æsj nå ble jeg usikker igjen.
Re: Aprilia eller KTM?
Originale potter kan du få låne hos meg til omreggingen ev. Kittet må du desverre kjøpe selv da det er knyttet til rammenr på sykkelen, hvis ikke skulle du fått låne mittmicroape wrote:http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1590909
Driver å ser litt på den der, men eneste problemet er at den er registrert som tung. Er jo fulleffekt også. Hva skal til for å få den ned til 34 hk igjen? Kun originale potter?
http://www.mc-web.no/Webdesk/netblast/p ... l?id=91392FV wrote:Når det kommer til dette med RS og hvor fantastisk denne sykkelen er, så har jeg forstått såpass at det er en heftig sykkel, uten tvil. Men lurer på om noen kan hoste opp en artikkel fra et mc-blad hvor denne er testet? Kunne vært artig med ett litt mer nøytralt synspunkt enn fra de som eier en slik.
http://www.motorpoint.com.au/Aprilia-RS250-0.asp
http://dodrt.dod.no/004/pb99rs250.htm
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... &R=EPI-122
http://www.gizmag.com/go/2542/
knock yourself out
Re: Aprilia eller KTM?
Rekruteringskampanjen er i gang
Re: Aprilia eller KTM?
3000 kr for kitet (latterlig overpriset, det er to dyser og to metallskiver. Kan umulig koste mer enn 30 kr å lage), sikkert minst 500-ish for å få det montert hos et godkjent verksted, og så må den vel vises på biltilsynet? Regn med 500 kr der også. Så du kan legge til minst 4000 kr på kjøpeprisen på en som ikke er plombert allerede.microape wrote:3000 for 25kw-kit var ikke allverden, men er litt usikker på resten av pakka. Blir det dyrt å omregistrere til mellomtung samt å få kitet montert hos et godkjent verksted? Hva innholder kitet da?inunf wrote:Mye styr og papirarbeid. Dyrt er det også. Er enig med deg, de før 98 er penest .
<98
Kjøp en RS 250, du kommer ikke til å angre .
Re: Aprilia eller KTM?
Takker Robba, I will.
Re: Aprilia eller KTM?
Hyggelig å høreOriginale potter kan du få låne hos meg til omreggingen ev. Kittet må du desverre kjøpe selv da det er knyttet til rammenr på sykkelen, hvis ikke skulle du fått låne mitt
MÅ man kjøpe kitet siden det er TÜV-godkjent, eller er det mulig å kjøpe dysene og evt. lage til to metallskiver selv og deretter få det montert av et godkjent verksted?3000 kr for kitet (latterlig overpriset, det er to dyser og to metallskiver. Kan umulig koste mer enn 30 kr å lage), sikkert minst 500-ish for å få det montert hos et godkjent verksted, og så må den vel vises på biltilsynet? Regn med 500 kr der også. Så du kan legge til minst 4000 kr på kjøpeprisen på en som ikke er plombert allerede.
Stor mulighet for det nå jaKjøp en RS 250, du kommer ikke til å angre .
Sant eller ikke? Står i den første linken Robban postet.Aprilia - RS250 ble lansert i 1994, og framsto straks som en banesykkel med skilt. Med Suzuki RGV250 motor, lekker innpakning og suverene kjøreegenskaper er det en av tidenes beste totaktere. Første modell hadde 65 hk og veide 141 kg, i 1998 fikk den tre ekstra hester og slanket bort ett kilo.
...
Motoren er altså fra Japan, en 90 graders totaktstwin som er bygd etter Aprilias spesifikasjoner. Tenning, porting og eksosanlegg er endret i forhold til Suzuki RGV, det ga 3-4 hester mer.
Re: Aprilia eller KTM?
Selvsagt må man kjøpe kitet. Det er ikke selve kitet man betaler for, det er TÜV-papirene. Har du ikke TÜV-papierer er det bare å gi opp å få registrert noe som helst.microape wrote:MÅ man kjøpe kitet siden det er TÜV-godkjent, eller er det mulig å kjøpe dysene og evt. lage til to metallskiver selv og deretter få det montert av et godkjent verksted?3000 kr for kitet (latterlig overpriset, det er to dyser og to metallskiver. Kan umulig koste mer enn 30 kr å lage), sikkert minst 500-ish for å få det montert hos et godkjent verksted, og så må den vel vises på biltilsynet? Regn med 500 kr der også. Så du kan legge til minst 4000 kr på kjøpeprisen på en som ikke er plombert allerede.
Reagerte på dette selv da jeg leste det. Er mange myter ute å går om effekten til RS 250. Aprilia oppgav den til 72 hk. Dette er bare tull, en standard RS 250 (uansett årsmodell) har ca. 55 hk på bakhjulet. Akkurat det samme som RGV 250 VJ 22. Aprilia har påstått at de endret tenningen og kompresjonen i tillegg til eksosanlegget. Det eneste av dette som stemmer er at de har forandret eksosanlegget. Det er også den eneste forskjellen på motorene mellom pre 98 og post 98, og det skulle gi lavere lyd og bedre mellomregister. Hvor de har det fra at den fikk 3 hk til aner jeg ikke, men det er bare sprøyt.microape wrote:Sant eller ikke? Står i den første linken Robban postet.Aprilia - RS250 ble lansert i 1994, og framsto straks som en banesykkel med skilt. Med Suzuki RGV250 motor, lekker innpakning og suverene kjøreegenskaper er det en av tidenes beste totaktere. Første modell hadde 65 hk og veide 141 kg, i 1998 fikk den tre ekstra hester og slanket bort ett kilo.
...
Motoren er altså fra Japan, en 90 graders totaktstwin som er bygd etter Aprilias spesifikasjoner. Tenning, porting og eksosanlegg er endret i forhold til Suzuki RGV, det ga 3-4 hester mer.
Alt dette med at "bygd etter Aprilias spesifikasjoner" er bare pisspreik. Motoren er bygget etter Suzukis tegninger og det eneste aprilia har forandret er at det står "aprilia" på alle motordelene. Sykkelen min har for tiden en aprilia-sylinder og en Suzuki-sylinder. Og det funker fint. Portingen er HELT lik.
Og anngående eksosanlegg: Dette er den første modifiseringen du bør gjøre. F. eks. JL-anlegget mitt gir lengre over-rev, lengre effektbånd, kanskje 5 hk til på topp og det er 6 kg(!) lettere enn det originale. Verdt hver en krone. Sørg for å få deg noe i rustfritt.
Re: Aprilia eller KTM?
Hmm....nå ble jeg en smule skuffet må jeg si Har lest flere steder at det står 74 hk som fulleffekt? Dette er altså ikke sant?inunf wrote:Reagerte på dette selv da jeg leste det. Er mange myter ute å går om effekten til RS 250. Aprilia oppgav den til 72 hk. Dette er bare tull, en standard RS 250 (uansett årsmodell) har ca. 55 hk på bakhjulet.
Re: Aprilia eller KTM?
Løgn og bedrag. Akkurat det samme som at en ny 600 skal ha 130 hk, men så bremser de bare 105-110 hk på bakhjulet. 70 hk på bakhjulet på en RS 250 er mulig, men neppe på pumpebensin. Ikke tro at det er for lite, den flytter seg ganske bra til å bare ha 55 hk.
Re: Aprilia eller KTM?
Greit, men må si at det var en smule overraskende at rs250 skulle ha 74 hester når 125 kun har ca. 31 hk. Det ville ha betydd at effekten hadde økt pr. liter dersom volumet økte Sett dette foresten?
http://www.stanstephens.com/2stroke.htmAprilia RS250 / Suzuki RGV 250
300cc Race Tuned Conversion
Our 300cc (61 mm bore) road conversion has been well proven over the last ten years. The main advantages of the 300 are the far wider spread of power and increased torque.
For the 2007 race season we are offering a race 300cc conversion. The main differences will be ; the porting will be our SS400 race porting, the heads will have a higher compression and different combustion chamber shape and a tighter squish clearance. The barrels will be ceramic plated instead of nicosil, and the crowns of the pistons will be ceramic coated.
The conversion will consist of ; overboring your barrels to 61mm and tuning to Supersport 400 spec, ceramic replating the barrels, stripping/modifying/rebuilding the powervalves, remachining the cylinder heads and machining the o-ring grooves. We supply, specially made for us, Wiseco forged race piston kits. The conversion is supplied assembled and ready to go. Just send in the complete top end of your engine. i.e. Heads,barrels,powervalves, complete,head nuts and washers.
If you would rather we rebuilt the engine, we will strip and rebuild the complete engine.
300cc race conversion £850
Strip and rebuild engine + parts £240
Strip and rebuild crank + parts £40
Re: Aprilia eller KTM?
inunf wrote:Løgn og bedrag. Akkurat det samme som at en ny 600 skal ha 130 hk, men så bremser de bare 105-110 hk på bakhjulet. 70 hk på bakhjulet på en RS 250 er mulig, men neppe på pumpebensin. Ikke tro at det er for lite, den flytter seg ganske bra til å bare ha 55 hk.
Som Inunf sier, hk oppgitt fra fabrikk er bare tull. Da jeg bestilte min (glem at vi snakker om en annen sykkel, det er hk som er tema) var den oppgitt som 110hk, da jeg henten den var det justert ned til 106, da jeg målte den i benk var den 92. Så dette er helt normalt. Men det pleier somregel åvære mer enn nok uansett