Slip On for 2T ?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
Pollti

Slip On for 2T ?

Post by Pollti »

Finnes dette noe sted å få kjøpt ? Eller kan en lyd demper for 4T brukes ?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Slip On for 2T ?

Post by inunf »

Du kan jo prøve med Jim Lomas sine. Dette er samme som jeg har, men jeg har Jim Lomas ekspansjonskammer også. Ellers så har vi jo Tyga sine. Tviler sterkt på at du får noe mer effekt, men så er det kanskje ikke det du er ute etter heller?

Hvis du bare trenger en ny lyddemper så kommer du kanskje like langt med å rense og pakke omigjen den/de du har?
Pollti

Re: Slip On for 2T ?

Post by Pollti »

Neida. Mere effekt er ikke målet Inunf. Kun kosmetisk, men utvalget på de sidene var bare gørre greier. Apocovic har noen fine potter for off road men de er alt for dyre.
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Slip On for 2T ?

Post by Chris »

Hva slags sykkel er det snakk om at du skal ha slip-on til da?
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Pollti

Re: Slip On for 2T ?

Post by Pollti »

Cagiva så klabert !
Robban
Posts: 50
Joined: 22 Jul 2007 00:42
MC: Aprilia RS 250 2003 Nero Diablo

Kawasaki ZX-6R

Re: Slip On for 2T ?

Post by Robban »

http://www.mfactorywest.com har en del kule lyddempere til 2t. Det er faktisk sånn at en lyddemper kan være utslagsgivende for effekten på en 2t, det er selvsagt marginaler det er snakk om, men en lengre lyddemper vil f.eks favorisere den lavere delen av effektregisteret. En tynn og kort potte vil gi høyere toppeffekt, men redusere litt bunndrag, det utgjør også en større risiko for svidde stempler da det ofte "korker inn" noe av eksosen og skaper mer varme (les: dyse om). For store lyddempere kan gi et rent effekttap gjennom hele registeret da den ikke klarer å skape nok motstand.

Seriøse 2taktstunere velger lyddempere etter hva slags bane man skal kjøre på. I ditt tilfelle virket det ikke som dette var så essensielt, ettersom du bare var ute etter en kosmetisk oppgradering. Jeg må ihvertfall si at jeg syns lyddemperne til Mfactorywest er tøffe, carbon er aldri dumt!
Pollti

Re: Slip On for 2T ?

Post by Pollti »

Har potta så mye å si da for motstand i anlegget så lenge jeg bruker orginalt ekspansjons kammer ?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Slip On for 2T ?

Post by mekkern »

JA.....

men hvis du beholder samme invendige diameter og samme "type" demper går det stort sett bra..

blir den for "trang" går motoren varm på høyt turtall..men litt mer bunndrag..
for stor mister du litt over hele registeret men fungerer...+5 på hoveddysa så er du sikker..
Post Reply