Min første sykkel, hvilken?

Prat om mellomtung MC
vetting
Posts: 10
Joined: 24 Aug 2007 21:22
MC: Har ingen sykkel ennå...

Min første sykkel, hvilken?

Post by vetting »

Hei. Jeg tenker å snart kjøpe min første sykkel. Det første jeg lurer på er, hvor går mellomklassen fra/til?

Først tenkte jeg på å kjøpe brukt, lett-motorsykkel 125 kubbik eller 250 kubikk (som jeg tror er mellomklasse). Da har jeg sett litt på honda shadow, virago o.l. Tenker jeg vil begynne med en slik sykkel, både med tanke på at jeg er student og har lite penger, samt at jeg tror det er greit å begynne med en lett eller mellomklasse sykkel.

En annen sykkel jeg kom over (og som er ny til en rimelig pris) er Regal Raptor 250 LC (http://www.gmmotor.no/html/raptor_250_lc.html). Noen som har noen erfaringer, tips... Alt som er relevant. Siden det er en så rimelig pris, er det en "dårlig" sykkel?
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by inunf »

Prøv å søk litt du. Her er en del tråder om hva som er mellomklasse og hva som ikke er det. Hovedspørsmålet er vel hvor gammel er du? Hvis du ikke er 18 enda så skal du ha lett...
vetting
Posts: 10
Joined: 24 Aug 2007 21:22
MC: Har ingen sykkel ennå...

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by vetting »

Jeg sa jo jeg er student, så da må jeg jo være over 18 :) Vel, jeg er 23 år, så det går bra :)

Nå har jeg også funnet ut hva som er lett, tung og mellomtung klasse. Siden jeg ikke har hatt sykkel, og er uerfaren, så trodde jeg det gikk på kubikk (som sikkert mange tror når de er ny innen MC).

Som min første sykkel vil jeg ha en mellomtung sykkel, så ikke mere enn 34 hk.
Last edited by vetting on 25 Aug 2007 12:31, edited 1 time in total.
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by Bjorn86 »

vetting wrote:Jeg er 23 år, så det går bra :)