Min første sykkel, hvilken?

Prat om mellomtung MC
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by Bjorn86 »

[/quote]

Så du anbefaler at jeg kjøper en 125 eller 250 custum om det er det custum jeg er ute etter. Men den kommer jeg til å bli lei av fort på grunn av bare opp til 34hk...[/quote]

tror du bør se litt på vekten til sykkelen før du kjøper Custom, bare 125kubikker'n jeg hadde i virago veide 150kg med 11hk.. men det er sjelden feil med de, og de er utrolig komfortable, hvis du går litt opp. altså 250, får du 22hk, og sikkert ikke altfor mye mer vekt, lurer på om de har lik ramme, og motor men at sylinderne er byttet ut. hørt rykter om dette

en SM el offroader veier ofte ikke særlig over 110-130kg, men da er igjen at noen av dem kan ha litt høy setehøyde.. pass på det hvis du skal kjøpe. sjekk at du kan få BEGGE beina i bakken når du sitter på en sykkel ellers er den for stor.
vetting
Posts: 10
Joined: 24 Aug 2007 21:22
MC: Har ingen sykkel ennå...

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by vetting »

Har sett for meg en custimlignende sykkel på grunn av setehøyden. Og det er en 250 jeg har sett for meg. Mange av crosserne har en setehøyde på ca 900 mm, og det blir for høyt for meg. Da får jeg ikke begge beina i bakken om jeg ikke står på tå, å det er jo ikke bra nok. Så er det noen som vet om en 250 crosser med lav setehøyde, så bare skrik ut :)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by Tekumseh »

Start med en mellomklasse, jeg ville valgt Shadow 600 hvis den kan registreres som mellomklasse. Så over til en større cruiser med mer kubikk senere, f.eks Suzuki Intruder 1400 eller noe sånt, evt. Harley.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by inunf »

Du kan jo kikke litt på nakne sykler også, honda CB 600 HornetHonda Hornet 600 har setehøyde på 79 cm. Denne typen sykler er vel ganske gode nybegynnersykler også. Hornet 600 er vel kanskje i kvasseste laget, det finnes også enCB 500, setehøyde på 77,5 cm. Jeg ville tro at dette er en ypperlig førstegangssykkel til bykjøring. Suzuki GS 500 går vel også i samme kategori, setehøyde 79 cm.
vetting
Posts: 10
Joined: 24 Aug 2007 21:22
MC: Har ingen sykkel ennå...

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by vetting »

Start med en mellomklasse, jeg ville valgt Shadow 600 hvis den kan registreres som mellomklasse. Så over til en større cruiser med mer kubikk senere, f.eks Suzuki Intruder 1400 eller noe sånt, evt. Harley.
Der var det en som anbefalte en custum :) Men jeg er litt usikker på å kjøpen en 600 å gjøre den til 34 hk sykkel... Derfor lurer jeg på en 250 custum...
inunf 25 Aug 2007 18:48
Du kan jo kikke litt på nakne sykler også, honda CB 600 HornetHonda Hornet 600 har setehøyde på 79 cm. Denne typen sykler er vel ganske gode nybegynnersykler også. Hornet 600 er vel kanskje i kvasseste laget, det finnes også enCB 500, setehøyde på 77,5 cm. Jeg ville tro at dette er en ypperlig førstegangssykkel til bykjøring. Suzuki GS 500 går vel også i samme kategori, setehøyde 79 cm.
Ja, har faktisk vært litt inne på slike sykkler... Synes det er mange kule nakne sykler... :)
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by Bjorn86 »

ja valg av sykkel bør ikke altid være lett, er så mye fint der ute å velge i nå atte, men hvertfall noe av første kritteriene er: begge bena skal rekke ned i bakken, sykkel skal ikke være tyngere at du ikke klarer å sett den opp igjen hvis den skulle velte, det er ifølge læreboka.

så littegran på Autodb nå. det ligger ute en Custum der nå. 1stk Yamaha Virago 250, 21-22hk, rød. 32.000kr! det er rimelig, var fin også. se på den du ;-)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by Tekumseh »

Bjorn86 wrote:Så littegran på Autodb nå. det ligger ute en Custum der nå. 1stk Yamaha Virago 250, 21-22hk, rød. 32.000kr! det er rimelig, var fin også. se på den du ;-)
Er det ikke den jeg har bilde av tidligere i tråden mon tro?

Jeg sier ikke hverken at man skal starte med custom, eller mellomtung, men jeg hadde valgt slik. Har en mellomsykkel selv -Suzuki Savage- som jeg fikk for 20.000,- Forsikring: kun ansvar 1100,- i året, full kasko 3000,-
Men jeg synes den fort blir kjedelig. Ønsker meg som sagt mer kubikk.

En blanding av naken og custom er den 250 Suzuki GN'en jeg la inn bilde av, men tror ikke det er så mange av de...
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by Bjorn86 »

Tekumseh wrote:
Bjorn86 wrote:Så littegran på Autodb nå. det ligger ute en Custum der nå. 1stk Yamaha Virago 250, 21-22hk, rød. 32.000kr! det er rimelig, var fin også. se på den du ;-)
Er det ikke den jeg har bilde av tidligere i tråden mon tro?
er ikke den samme men er jo ganske lik den da. denne hadde ryggstøe på, og noe hvitt.
hornet_honda
Posts: 18
Joined: 17 Jul 2007 14:41

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by hornet_honda »

Jeg har en Honda Hornet 600 til salgs som er en ypperlig nybegynner sykkel!
Utrolig lett kjørt og leken å kjøre, pluss at du får veldig rimelig forsikring på den! =)
vetting
Posts: 10
Joined: 24 Aug 2007 21:22
MC: Har ingen sykkel ennå...

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by vetting »

hornet_honda wrote:Jeg har en Honda Hornet 600 til salgs som er en ypperlig nybegynner sykkel!
Utrolig lett kjørt og leken å kjøre, pluss at du får veldig rimelig forsikring på den! =)
Fikk du meldingen min "hornet_honda"?
hornet_honda
Posts: 18
Joined: 17 Jul 2007 14:41

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by hornet_honda »

Fikk opp en post fra deg ser jeg her...men der står det kun det jeg skrev her! =)
Hva var det du lurte på da?

På sykkel jakt? ser foresten nå...etter jeg leser skikkelig gjennom dette forumet...at du er interessert i max 250 kubikk? Min hornet er desverre 600 kubikk da!
vetting
Posts: 10
Joined: 24 Aug 2007 21:22
MC: Har ingen sykkel ennå...

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by vetting »

hornet_honda wrote:Fikk opp en post fra deg ser jeg her...men der står det kun det jeg skrev her! =)
Hva var det du lurte på da?

På sykkel jakt? ser foresten nå...etter jeg leser skikkelig gjennom dette forumet...at du er interessert i max 250 kubikk? Min hornet er desverre 600 kubikk da!
Ting forandrer seg med tiden vet du :)

Først, ca hvor holder du til? Hvilken hond hornet har du? Modell? bilder? Info. Kan godt bare sende det på en PM til meg. Så tar vi det derfra :)
hornet_honda
Posts: 18
Joined: 17 Jul 2007 14:41

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by hornet_honda »

Jeg holder til i Bergen, og sykkelen er en 2006 modell hornet! Men den ble første gang registrert rett for sommeren i år, og har stått i butikk til da hos MC Marine som utstillings sykkel. Så sykkel har 5 års garanti fra og med da!
Image

Image

Image

Som du ser så selges den med alt av orginal "styling", som lippa under motoren og skjermen over setet bak (som kan monteres av lett hvis du skal ha med deg noen bakpå). Bare dette har en verdi på 4-5000.

Ellers så er sykkelen så godt som ny, ingen kosmetiske skader osv.
Og det er virkelig en sykkel som skiller seg ut i mengden, mye utifra sin unike farge.
Selger den pga kjøp av leilighet=(
Flere bilder og info kan så klart sendes, send meg gjerne en mail.
ronny_hapoldoy@hotmail.com 8)
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by Bjorn86 »

det var faktisk en fin sykkel. aldri hørt om hornet før.men den der var virkelig fin! :)
hornet_honda
Posts: 18
Joined: 17 Jul 2007 14:41

Re: Min første sykkel, hvilken?

Post by hornet_honda »

Nei hadde ikke hørt mye om den jeg heller...før jeg fikk sett den på hos forhandleren! :D
Men fin er den virkelig ja, veldig spesiell farge og form på den.
Men 2007 modellen ser helt anderledes ut, og absolutt ikke like pen i mine øyne!

Så dette er en fin mulighet til å få en 2006 modell med 5 års garanti \:D/
Post Reply