Suzuki RGV 250 - Vil ikke starte!

Prat om mellomtung MC
Post Reply
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Suzuki RGV 250 - Vil ikke starte!

Post by Nez »

Hei!

Byttet tidligere i sommer motor på min RGV 250. Dette funka bra i ca to uker, så daua den av, akkurat som den ikke fikk bensin. Og jeg prøvde meg frem, skrudde bensinkrana over på reserve og jammen meg, den starta og gikk fint ei uke til. Så skjedde det samme igjen. Kanskje var det filtrene inni tanken som var tette. Tok bort disse (som for øvrig var helt sugd flate, men ellers rene og pene), og satt på et universal bensinfilter på slangen fra tanken til T-avgreningen før forgasserne. Dette funka så i hele to dager, før den for tredje gang dauet av for meg. Tok bort filteret, for bare å kjøre rett uten filter, men fikk ikke start på den. Var bensin i slangene og alt. I dag sjekka jeg pluggene - begge gnista, men var gjennomvåte. Jeg bytta plugger (riktignok til de som stod på den andre motoren, de så litt slitne ut kan man trygt si). Fikk sååå vidt start på den et par ganger, men den daua straks igjen! Kjøper nye plugger på mandag, men hvis ikke dette funker aner jeg ikke hva som er galt!

Noen som har peiling på hva som kan være galt?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Suzuki RGV 250 - Vil ikke starte!

Post by inunf »

Det ligger jo bensinfilter i "albuen" på gasserne. Men hvis pluggene er våte så er det sikkert ikke der problemet ligger. Men du kan jo åpne opp og sjekke alikevel. Nye plugger bør hjelpe, hvis ikke så kan du sjekke kompresjonen.
User avatar
RGV_250
Posts: 6
Joined: 28 Nov 2007 20:50
MC: RGV 250 VJ22 1994 Lucky Strike 85 hk
Location: SANDNES
Contact:

Re: Suzuki RGV 250 - Vil ikke starte!

Post by RGV_250 »

Hei
Sjekk regulatoren og dens kopling dette sitter under salen på venstre side deksel, hadde nettopp problemer med dette selv 8)
OJS
Posts: 32
Joined: 16 Dec 2007 18:47
MC: Aprilia RS250

Re: Suzuki RGV 250 - Vil ikke starte!

Post by OJS »

Kan jo være et dyse problem. Eller et forgasser problem, kanskje du fikk noe rusk inni der når du byttet motor.
Det jeg ville gjort var å rense begge forgasserne, og mens jeg var inni der sjekke størrelsene på dysene.
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Suzuki RGV 250 - Vil ikke starte!

Post by Nez »

Hehe, lenge siden jeg har vært inn på disse sidene nå merker jeg 8) dette problemet er løst for flere måneder siden, faktisk like etter jeg skrev dette innlegget. Det som var galt var at den ikke fikk bensin, så jeg heiv bort filteret som satt i krana på tanken. Etter litt dilling med universalfiltere på slangen, reiv jeg bare bort hele filteret og satt på en feit ny bensinslange, da det hele tiden tettet seg med den originale slangen. Var litt dillete, men ordet seg greit til slutt :-) ser nå frem til en forhåpentligvis problemfri sommer :D

godt nytt år btw :)
Post Reply