Wr 250

Prat om mellomtung MC
User avatar
Revfem
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2007 23:02
MC: Virago 125
Husqvarna WR 250 SM
Location: Sandefjord

Re: Wr 250

Post by Revfem »

Kjører bare i skauen jeg da ;D og på noen private veier som jeg får lov til å kjøre på :D egentlig rart at nabon ikke har klaga ennå :o
Husqvarna wr 250 med Pro circut!
Yamaha Virago 125..
X: Blod trimma furia sm
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Re: Wr 250

Post by orion »

Det er vell hellst i skogen man bør lage minst lyd, når man begynner å få klager om bråkete kjøring i skauen hvor man absolutt ikke har låv til å kjøre i uansett, så lyder dette ekstremt dårligt for hvor du skal kjøre neste gang.
Turbo Dream<3
User avatar
Revfem
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2007 23:02
MC: Virago 125
Husqvarna WR 250 SM
Location: Sandefjord

Re: Wr 250

Post by Revfem »

så sant så sant..tenker jeg gjør det etterpå..
Husqvarna wr 250 med Pro circut!
Yamaha Virago 125..
X: Blod trimma furia sm
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Wr 250

Post by Bjorn86 »

Dæven flott sykkel da, gratullerer med med en sikkert Knall sint 2-takter!
User avatar
Revfem
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2007 23:02
MC: Virago 125
Husqvarna WR 250 SM
Location: Sandefjord

Re: Wr 250

Post by Revfem »

Takk takk.. bare vent til den skal utpå veien :D
Skal gjøre mye med den før det \:D/
Husqvarna wr 250 med Pro circut!
Yamaha Virago 125..
X: Blod trimma furia sm
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Wr 250

Post by Bjorn86 »

Revfem wrote:Takk takk.. bare vent til den skal utpå veien :D
Bare husk å ta det litt rolig til å begynne med og bruk tid til å bli kjent med sykkelen, lett å bli fristet av andre og gi på litt mer enn man burde ha gjort. og skade seg på disse her.de går GODT.!og en gassrespons som ikke ligner noe annet. 250 Crossere er IKKE no leketøy for små barn el de med litt dårlige nerver! litt mye gasspådrag her og du har godt feste så ligger du der å kravler med beina i været. :) har hatt 250 Kawa Crosser selv med ca 60HK, i 4år.og jeg måtte ha 2år for å venne meg til den skikkelig. etter 2år så kunne jeg omsider begynne å bruke den ut for fullt da følte jeg enndelig at jeg hadde god nok kontroll til å maxxe den på alle områdene.
User avatar
Revfem
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2007 23:02
MC: Virago 125
Husqvarna WR 250 SM
Location: Sandefjord

Re: Wr 250

Post by Revfem »

Sant.. Vet det tar litt tid.. Å ja den gass responsen er syk :o sykeste jeg har vært borti :-k
skal ikke mye gass til får å ligge rimlig breit på grus. (uten å hjelpe til med styre/svinge)
Tror jeg og husqvarnan skal få ganske mange gode år sammen :smt054 \:D/
Gleder meg til lappen :D om et år :-s

BTW Bjorn86 vi får ta noen turer når jeg får lappen..
Husqvarna wr 250 med Pro circut!
Yamaha Virago 125..
X: Blod trimma furia sm
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Wr 250

Post by Bjorn86 »

Revfem wrote:Sant.. Vet det tar litt tid.. Å ja den gass responsen er syk :o sykeste jeg har vært borti :-k
skal ikke mye gass til får å ligge rimlig breit på grus. (uten å hjelpe til med styre/svinge)
Tror jeg og husqvarnan skal få ganske mange gode år sammen :smt054 \:D/
Gleder meg til lappen :D om et år :-s

BTW Bjorn86 vi får ta noen turer når jeg får lappen..
hehe, ja Helt riktig. skal ikke mye til for å få ordentlig sladd med 250. ;-) holder faktisk på med Lappen på Klasse A tung jeg og nå. har satt opp til oppkjøring om 2uker imorgen faktisk, så da håper jeg ikke at jeg driter meg loddrett ut på en el annen lett og teit ting. det går sikkert bra da. Skal ha lappen i ÅR, nå jeg er 21 og skal ha lappen for "tung" når jeg er 21. basta. :) sånn ere med den saken

Ja!,ser du bor i nærheten,det ser jeg nå..det hadde vært en god ide vettu, bra å finne noen andre som også er intr i å kjøre sykkel, for omtrent alle de jeg kjenner holder bare på med bil.! det hadde vært artig å sett på sykkelen din og, lurte faktisk på å kjøpe meg en slik for litt siden med SM og Cross sett, men det blei aprilia'n jeg til slutt fikk kjøpt.da den har vært en drøm siden jeg var 15,men da self altfor dyrt for meg, hadde ik hatt hensikt el vært noe lurt og hadde ikke fått lov av foreldre så er jo greit. men nå har jeg den.ett av de fineste eksemplarene jeg har sett også, så er mer en forventingene om å få en fin sykkel. :)

du får sikkert masse fin tid sammen med den husqwarna'n vedder jeg på, som sagt greitå ha det i bakhodet og prøve å holde litt igjen og ta det rolig i starten, så det ikke går gæren't. du får si ifra når du er redo for kjøretur neste år, ikke mye igjen av året her uansett, og møkka sommervær, like greit for oss uten lappen ennda, da har vi ikke gått glipp av noe uansett, ikke sant. :D
User avatar
Revfem
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2007 23:02
MC: Virago 125
Husqvarna WR 250 SM
Location: Sandefjord

Re: Wr 250

Post by Revfem »

Skal ha det med en gang jeg er 18 jeg da :) Lykke til på oppkjøringa da ;-)
Jeg strøyk en gang på lett lappen, men det var pga. jeg skønte ikke hva han sa så jeg kjørte feil :?

Samme her, de fleste satser bil. Tar både på mc og bil på en gang jeg da, håper at jeg ikke går i surr :?
Men har faktisk en kammert som kjører rs 250 og kawasaki zz6r.
Har egentlig alltid drømt om en kawa siden jeg var 12 eller no sånn, Men fant egentlig ut at sm var mer meg ;-)
Jo flere som kjører sammen, jo morsomere synes nå jeg da :)
Jeg henta jo husqvarna'n i Larvik ;-)

Får å si det sånn, hadde jeg ikke tryna på en nsr i fjord så hadde jeg vært helt gæren.
Men etter jeg tryna roa jeg meg ned no sinnsykt, egentlig greit på en måte, vis man ser bortifra at jeg måtte betale eieren 4660 kr :-s
Du får sende pm nermere om åssen det gikk på oppkjøringa etter du har hatt den :D
Husqvarna wr 250 med Pro circut!
Yamaha Virago 125..
X: Blod trimma furia sm
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Wr 250

Post by Bjorn86 »

Revfem wrote:Får å si det sånn, hadde jeg ikke tryna på en nsr i fjord så hadde jeg vært helt gæren.
Men etter jeg tryna roa jeg meg ned no sinnsykt, egentlig greit på en måte, vis man ser bortifra at jeg måtte betale eieren 4660 kr :-s
Du får sende pm nermere om åssen det gikk på oppkjøringa etter du har hatt den :D
Ja, man lærer fort litt da, at en kan faktisk skade seg også. nå har jeg også bestemt meg for å at jeg og vil skaffe meg en Enduro/sm sak istedfor å kjøre med Aprilia'n min, det er gull sykkelen min. og skal jeg helst bruke så lite som mulig og få lite km på. dessuten er forsikrings premien på meg horribelt høy også god grunn til å la det være. med priser fra 10 til oppmot 20.tusen kr, (spørs hva det skal dekke). så nå vurderer jeg sterkt nok en 2-takter som jeg faktisk kan få BRUKT i hverdagen og som er god å kjøre, tenker på en DT125 for så ta bort sperrer + ett eff.anlegg og få dratt ut en 25hk+/-, blir sikkert morsomt nok det, :) og det er noe som kan brukes overalt, skogen,stier, sand og strand, vanligvei som på motorvei.også hørte jeg på forsikringspermien som var på beskjedene 2.500 til 3000kr i året med 20%bonus. :D og da igjen fin å spare opp forsikrings bonus med også. så da er det bare å begynne å spare til ny sykkel. ;-)

du har gjort virkelig lurt i å kjøpe deg Offroad når det kommer til økonomi dessuten er det sabla gøy å kjøre i terreng også. som det samtidig vanligvis er nokså gode å sitte på itilegg.
har du sett Enduro/SM syklene til Gas Gas? de drit råe..men det blir nok å sikte for høyt for min del i første omgang, åsen er det med din husqvarna WR 250? har du merket deg noe problemer med dem? vet og hørt lite om Åsen husqvarna er holdbart og sånn, ikke heller fått med meg helt hvilket land de er produsert i. det er vel ikke svenskproduserte sykler det der tro? :-k
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Wr 250

Post by FV »

Bjorn86 wrote:Ja, man lærer fort litt da, at en kan faktisk skade seg også. nå har jeg også bestemt meg for å at jeg og vil skaffe meg en Enduro/sm sak istedfor å kjøre med Aprilia'n min, det er gull sykkelen min. og skal jeg helst bruke så lite som mulig og få lite km på. dessuten er forsikrings premien på meg horribelt høy også god grunn til å la det være. med priser fra 10 til oppmot 20.tusen kr.
Hva er vitsen med å ha en sykkel du syter med å bruke, + at den er dyr i drift? Da hadde jeg heller skilta den av å latt den stå til den ble billigere å forsikre, evt satt forsikringen i foreldre/onklers navn. Blir jo feil å ha en sykkel man ikke har lyst til å bruke, etter min mening iallefall.
Bjorn86
Posts: 56
Joined: 15 Jul 2007 23:11
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny
Location: Vestfold, 22Ã¥r

Re: Wr 250

Post by Bjorn86 »

Hva er vitsen med å ha en sykkel du syter med å bruke, + at den er dyr i drift? Da hadde jeg heller skilta den av å latt den stå til den ble billigere å forsikre, evt satt forsikringen i foreldre/onklers navn. Blir jo feil å ha en sykkel man ikke har lyst til å bruke, etter min mening iallefall.
det er nettopp det jeg gjør! prøver å skaffe litt bonus. beklager hvis jeg glemte å si det. er IKKE noe skilt på den,kun kjørt den av og til på prøve skilt for 225kr dagen.fungerer bra. alle har sine forskjellige områder å bruke pengene sine, mine er stort sett utelukkende på noe som har med bil,MC og motor og gjøre.andre kjøper sko, eller samler på gamle Ford'er. Aprilia'n er kansje en sykkel jeg ikke kommer til å selge.er helt betatt av den, 250 kubikk og slike ytelser er det noe spesielt over bare. ;-) GP versjonen hadde det vært sykt å eie en av!

nok om det.. Vurderer nå å skaffe etterhvert en sykkel til bruk som er billig å eie og bruke,sitter godt på og samtidig er morsom,må være en 2-takter selfølgelig og burde gjøre en 140kmt. så da blir det nok God Gammel Yamaha DT125 15hk @ ca.25hk fra 2004mod og ut på meg til våren engang gitt. :mrgreen:
Post Reply