"kawasaki ZX-6 nedplombering"
Bestilte plombering fra tyskland, ca halv pris (inkl frakt og moms) i forhold til greybikes. Var vel ca 3 ukers venting før jeg fikk plomberingene.
Fikk et godkjent mc-verksted til å montere det og signere/stemple i papirene som fugte med settet.
Bestilte time for visning 4. mai, var visst nærmere to måneder venting på, så har fått time den 25. juni hos biltilsynet
Sykkelen dro nogenlunde likt som uten plomberinger opp til ca 5-6000 rpm. Slutter å dra ikke lenge etter, nøyaktig rpm som den stopper på vet jeg ikke, for har bare tatt en kjapp spin på en liten vei
Fikk et godkjent mc-verksted til å montere det og signere/stemple i papirene som fugte med settet.
Bestilte time for visning 4. mai, var visst nærmere to måneder venting på, så har fått time den 25. juni hos biltilsynet
Sykkelen dro nogenlunde likt som uten plomberinger opp til ca 5-6000 rpm. Slutter å dra ikke lenge etter, nøyaktig rpm som den stopper på vet jeg ikke, for har bare tatt en kjapp spin på en liten vei
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Betalte vel rundt 15-1600 for plomberingene ferdig på dør(inkl toll). DHL var jævlig dyr på tollen og skulle ha rundt 600 for den om jeg ikke husker feil (nesten 400 i behandligsgebyr)
For monteringen betalte jeg for en verktstedtime, rundt 800 kr.
Rundt 500 kr for visningen om jeg ikke hørte feil fra hun damen i telefonen. (har lest at det skulle koste 1500 kr, så får se når jeg drar på visning )
til sammen blir det da 1500+800+500= 2800 kr
Forsikringen skulle ha ca 15000 for ansvar på meg med 20%, 10000 om jeg flytter 50% bonus fra lettsykkel. På pappa skulle de ha ca 5000 for ansvar med 50%.
For monteringen betalte jeg for en verktstedtime, rundt 800 kr.
Rundt 500 kr for visningen om jeg ikke hørte feil fra hun damen i telefonen. (har lest at det skulle koste 1500 kr, så får se når jeg drar på visning )
til sammen blir det da 1500+800+500= 2800 kr
Forsikringen skulle ha ca 15000 for ansvar på meg med 20%, 10000 om jeg flytter 50% bonus fra lettsykkel. På pappa skulle de ha ca 5000 for ansvar med 50%.
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
litt off topic, men noen som vet hva boten er for å bli tatt med feks 130 hester når sykklen er regga som mellomtung ? alt som kan skje av straff..
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
Ikke for å være ufyselig mot nye brukere, men jeg kan opplyse om at oppe til høyre finnes det et søkefelt. Hvis du søker der vil du finne hva du leter etter, dette temaet har nemlig vært oppe hundre tusen ganger
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
Standar å få den i tryne :p men da kan du gi meg noen linker da, for jeg fant ikke svar på det jeg lurer på ved å bruke søke linja..
Kawasaki zx-6r 2005
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=24&t=4726&hilit
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=24&t=3043&hilit
Er vel egentlig noe moped-greier, men blir vel det samme siden du ikke har førerkort for tung MC:
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=22&t=2200&hilit
Finnes maaange fler tråder om dette, men tror linkene svarer på det du lurer på..
PS: Ikke meninga å "gi deg den i trynet", men er bare unødvendig å dra opp en diskusjon for n'te gang Velkommen til forumet. forresten
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=24&t=3043&hilit
Er vel egentlig noe moped-greier, men blir vel det samme siden du ikke har førerkort for tung MC:
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=22&t=2200&hilit
Finnes maaange fler tråder om dette, men tror linkene svarer på det du lurer på..
PS: Ikke meninga å "gi deg den i trynet", men er bare unødvendig å dra opp en diskusjon for n'te gang Velkommen til forumet. forresten
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
Det er tydlig at det ikke er noen som vet akkurat hva som skjer hvis mann blir tatt. Så blir nok nødt til å ta noen ringerunder for å få svar.. Har bare fått høre så utrolig mye forskjellige ting, som feks at det er 50 tusen i bot hvis mann blir tatt osv, dette har jeg definitivt ikke råd til
Kawasaki zx-6r 2005
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
hiv opp noen bilder av sykkelen da
Ford Escort mk2 som skal bli Cosworth
Ford Escort mk4 som er bulka
Ford Escort mk4 som er bulka
-
- Posts: 7
- Joined: 16 Jun 2007 13:54
- MC: 1995 Kawasaki ZX6R Ninja
- leovince slip on potte - Location: stjørdal
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
hvordan går en nedplombert zx6r egentli? skal plombere ned min ,så jeg lurer på hvordan den vil bli med 34 hk:S
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
Får testa skikkelig på mandag/tirsdag, har oppkjøring på mandags kveld, klokka 19 Vet ikke om jeg må vente til biltilsynet åpner på tirdag før jeg kan få lov å kjøre på egen hånd
Går greit nok, men stopper å dra på ca 7000 rpm. Har ikke fått testa skikkelig enda, så det er alt jeg kan si så langt...
Går greit nok, men stopper å dra på ca 7000 rpm. Har ikke fått testa skikkelig enda, så det er alt jeg kan si så langt...
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Re: "kawasaki ZX-6 nedplombering"
Alt gikk i orden etter litt diskusjon med herren som kontrollerte papirene. Jeg måtte få verkstedet som innstalerte plomberingsskivene til å skrive på ett stykke papir at skivene var innstalert etter instruksjonene til alpha technik(produsenten) og sykkelen nå hadde 25 kw.
Ikke akkurat sånn, men det var hovedinnholdet i de tre linjene. Biltilsynet godtok ikke TÜV papirene først, siden de var skrevet på tysk(oversatte teksten på strak arm så godt jeg kunne og forklarte, men det var ikke godt nok for han ville ha norske papirer). Men alt gikk som sagt bra til slutt og vi ble begge fornøyde
Nå venter jeg på aksling lager m.m. til forhjulet. Tør ikke kjøre mer før det er i orden
Ikke akkurat sånn, men det var hovedinnholdet i de tre linjene. Biltilsynet godtok ikke TÜV papirene først, siden de var skrevet på tysk(oversatte teksten på strak arm så godt jeg kunne og forklarte, men det var ikke godt nok for han ville ha norske papirer). Men alt gikk som sagt bra til slutt og vi ble begge fornøyde
Nå venter jeg på aksling lager m.m. til forhjulet. Tør ikke kjøre mer før det er i orden
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Re:
Det er ikke bare styrt i hjernen. Det er også lagt på en "sperre" over innsug og gass-pådrag. Du har kanskje 1/10del av fullt gasspådrag på håndtaket.inunf wrote:Det er ikke selve plomberingen som er viktig, det er TÜV-papirene og et autorisert verksteds underskrift på at pomberingene er montert som gjelder. Selve plomberingene er noen stygge alu-skiver som sitter i innsuget. De er ikke verdt en dritt uten papirer. På sykler med elektronisk innsprøytning er det styrt av hjernen. Ofte er det bare en jordingsledning som skal klippes for å få full effekt.
Hvis du fjerner ledningen på hjernen uten å fjerne resten, så vil du ødelegge sykkelen din.
Jeg har akkurat kjøpt meg en 2008 ZX6R plombert ned til 34 hk, skal selvfølgelig fjerne denne plomba, men vet ikke om jeg orker å begynne å tukle med det på egenhånd.
Hva slags rutiner har forhandlere når det gjelder fjerning av plomberinger på sykler?
Trenger de papirer på at sykkelen er registrert fra mellomtung til tung før den fjernes? Eller hva ettergåes her?
Hvis forhandlere fjerner plomberingen på henvendelse uten å blunke, så velger jeg det. Det er uaktuelt å betale denne avgiften på 40 000 hvertfall.
Er det noen andre som vet litt mer om dette på 08 zx6r?
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort
Sfinxern c",)
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort
Sfinxern c",)
----------