"kawasaki ZX-6 nedplombering"

Prat om mellomtung MC
Lisund
Posts: 2
Joined: 22 Dec 2006 00:21

"kawasaki ZX-6 nedplombering"

Post by Lisund »

Har hørt at man kan kun nedplombere sykkelen 1gang. stemmer ?

hva må til for å blomme den ned til 34 hest fra 137?
Jan Erik Lisund
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ta kontakt med http://www.greybikes.no

Velkommen til forumet :wink:
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Post by Evje »

Hvorfor skal det ikke gå ann å nedplombere den flere ganger? Er forresten 34 hester du maks må ha for å gå den godkjent som mellomtung. ;)

Hiv i en svææær plombering eller pell av noen stempelringer og kjør uten :lol:
Hei
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Det er ikke selve plomberingen som er viktig, det er TÜV-papirene og et autorisert verksteds underskrift på at pomberingene er montert som gjelder. Selve plomberingene er noen stygge alu-skiver som sitter i innsuget. De er ikke verdt en dritt uten papirer. På sykler med elektronisk innsprøytning er det styrt av hjernen. Ofte er det bare en jordingsledning som skal klippes for å få full effekt.
Lisund
Posts: 2
Joined: 22 Dec 2006 00:21

elektrisk innsprøytning

Post by Lisund »

zx-6/R klassen

hvilken års modell og oppover ble den montert med el-insprøytning?
er det bare til å koble ledningen sammen igjen for å få 34Hk?
Jan Erik Lisund
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

2003 og oppover mener jeg har innsprøytning..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: elektrisk innsprøytning

Post by inunf »

Lisund wrote:zx-6/R klassen

hvilken års modell og oppover ble den montert med el-insprøytning?
er det bare til å koble ledningen sammen igjen for å få 34Hk?
Regner med det, men hør med en kawasaki-forhandler. De vet nok GODT hvordan dette virker (mange som plomberer, registrerer og fjærner plomberingen).
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

Har kjøpt en 00 kawasaki zx6r fulleffekt. Siden jeg bare er 18 må jeg nedplombere den for at jeg skal få lov å kjøre den. Snakket med det lokale biltilsynet og den mente jeg trengte bekreftelse fra importør at sykkelen hadde 34 hk med det og det plomberingskitet. Trenger jeg virkelig dette, trodde det var nok om det stod i (TÜV) papirene til plomberingskitet. Der står jo vertfall understellnummeret til sykkelen...

Trenger jeg bekreftelse fra importør, eller vet ikke det lokale biltilsynet hva de snakker om?
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Ring til biltilsynet og prat med den som har det som ansvarsområde. Min erfaring er at de du treffer i skranken på biltilsynet ikke har greie på noe som helst...
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

inunf wrote:Ring til biltilsynet og prat med den som har det som ansvarsområde. Min erfaring er at de du treffer i skranken på biltilsynet ikke har greie på noe som helst...
Kan støtte opp om denne. Var innom for å høyre om eg måtte ha TUV papirer for å få 18" felger in i vognkortet. Dei i skranka spurte meg ka TUV papirer var for noke, og sendte meg ned på verkstedet.

og foresten, ja måtte ha TUV papirer for at dei kunne godkjenne felgene. Var ikkje sikkert felgene var sterke nok, ironisk nok er dette felger som blir brukt i motorsport, type rally osv. Og får ikkje tak i TUV papirer til dei. Så da blir det originale 15" rustne stålfelger når bilen skal godkjennes. :lol:
Er Compomotive Mo felger om noke lurte :wink:

Sorry off topic.
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

Spurte han i skranken om dette og han spurte en annen der inne, en som vistnok skulle vite dette. Men skal ringe i morgen til teknisk avdeling og høre :)

Ingen her på forumet som har gjort dette selv, omklassisfisert eller hva det heter?
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

F##, ringte teknisk avdeling nylig. Viste seg at reglene i det siste hadde blitt en del strengere, nå måtte man ha bekreftelse på at sykkelen fortsatt tilfredstilte kravene som stilles til en mc. F.eks avgasskrav... Noen som har TÜV papir og kan sjekke hva som står i dem? :)
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Sykkelen min er nedplombert, har plomberingene liggende, men papirer har jeg aldri sett...
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

[-o<
Var hos biltilsynet i sted, fikk snakke med en i teknisk :smt058

Så nå har jeg fått vite tre muligheter:
1. Skaffe plomberingssett fra imortøren av kawasaki. Helt umulig for min del, de klarer bare å skaffe til 2002 og nyere...
2. Fikse plomberingssett med alle nødvendige opplysninger. Er nok helt umulig med mindre importøren av kawasaki skriver godkjenningspapirer på at alt stemmer, og det er nok meeeget vanskelig...
3. Skaffe TÜV godkjent plomberingskit med papirer på at det er til den sykkelen(understells/ramme-nummeret må stå i papirene).

Velger alternativ 3 selvsagt, men må få det gjort fort, spørs jo hvor lenge den muligheten er åpen :smt101


Krysser fingre og tær og håper dette går bra :)
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
User avatar
moto
Posts: 475
Joined: 05 Jan 2007 19:13
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998
Location: Nittedal

Post by moto »

hvordan gikk det egentlig ? har planer om å kansje gjøre det samme snart :?
Post Reply