FV wrote:En RS500 hadde absolutt vært noe, helst som 4-takt da
Hehe, vi blir nok aldri enige
FV wrote:En RS500 hadde absolutt vært noe, helst som 4-takt da
har hørt om de som har gjort det. de greine der da begynner det virkelig å ligne noe! de er noen gamle tøffe klassikere, hehe. foresten om du ikke har sett den så ligger det nå en liten snutt av en temmelig spenstig 2-takt sak på youtube. du søker på "suzuki RG 500" også går du på den sykkelen litt lengere ned der det står "145hp RG500 Gamma" er blå og gul. om det er 145 HK i den vet ikke jeg,er mange som skryter. du ser hvertfall uansett at det er spenstige saker han har med å gjøre,bare hør på den lyden a. er virkelig hissig!inunf wrote:Vet om 2 stykker i England som har kombinert RGV 250 chassis og RG 500 motor. Den ene yter vel i overkant av 130 hk på hjulet (over 20 år gammel motor, VELDIG modifisert) og veier kanskje 140 kg. Den andre er en NSR 500 replica med en RG 500 motor borret opp til 570cc. ca. 110-120 hk, VÅTVEKT på ca. 120 kg. Der har du syke sykler!
Jeg gir opp.FV wrote:En RS500 hadde absolutt vært noe, helst som 4-takt da
Jeg har både ZX6R og RS.FV wrote:Når dere snakker om RS, så hører det ut som om alt annet bare er dvaskt. Har dere prøvd større sykler? Vet dere virkelig hvordan effekten i en stor R sykkel er? Prøvd en R6 feks? Greit nok, det er sikkert plenti effekt i en RS, men det virker som dere tror at det er en helt syyyk sykkel. Jeg skal si det at jeg aldri har kjørt en RS250, men har vanskelig for å tro at den går noe bedre enn den R6'en jeg kjørte idag. Om noen mener dette, så vennligst still en RS til min disposisjon i en dag, så får vi se om jeg blir frelst. Jeg sverger uansett til flere kubikk, til det motsatte er bevist.
"Johnson og Evinrude er en og samme motor!"inunf wrote:Skjønte det .
Det sa de om båtmotorer også for noen år siden, men vet at bla. Evinrude har noen skikkelig fancy totaktere med ekstremt lavt forbruk (og utslipp). Slik som det ser ut nå, så er det vel slutt på totakts-mcer. Men man skal aldri si aldri...
Word! Skal ikke si jeg ikke gjorde det før, men skammer meg over det nå. RS250'n er bare elsk i min mening, utifra at jeg har fått prøvd din littRobban wrote: men føler at mange undervurderer RS 250
ja det er vel for det meste dessvere mopeder, mulig ett par 125 igjen, aprilia RS nye typen er vel forhåpentligvis ennå en 2-takter litt til, Crossere lages heldigvis ennå som 2-takt, 85,125,250, 300 fra GasGas og mulig KTM har en 380 ennå.. men der også ser vi 4-takts tendes, det kommer utgaver nå i 250 klasse for både 4-takt og 2-takt, håper virkelig ikke 4-takt tar over 250'ene også, de har noe sånt som 15hk mindre effekt enn 2-takterne, de har tidligere hatt 500 2-takts crossere fra f.eks Kawasaki og Honda hvertfall. det er det blitt slutt på for en stund sidenFV wrote: Nei, man skal aldri si aldri. Er det noen som gidder, så finner de saktens opp en måte å lage miljøvennlige to-taktere også. Men nå kan man vel si to-takt allerede er utav markedet, da det kun er mopeder og noen 125 som blir produsert som to-takt(?).