veldig enig i omtrent alt du sier inunf!, kansje vi kunne få til ett RS 250 treff engang, hvor moro hadde ikke det vært hvertfall.. ser ut til at vi har like stor interesse for RS 250 og sinte 2-taktere, flere her som jeg syns kom med virkelig gode argumenter,som "Muv, Robban og joa".det er en spesiell sykkel som burde oppleves,enig at du helst skal ha kontroll med sykkelen og 2-taktere generellt igrunn. mye pga den plutselig effekten som kommer litt som en bombe litt oppe i registeret. spesiell har jeg syntes siden jeg var 15år da jeg for første gang fikk øye på en i ett blad, RS125 syntes jeg allerede var en rå sak og har samme "sinte" utseende, og da jeg så det fantes en 250-kubikkeren av samme sykkel da ble gluggene virkelig sperret opp. den kunne stille med 250- kubikks 2-taktsmotor, dobble skivebremser,meget lav vekt, og mest av alt på den tiden som alle andre tenåringer selfølgelig er mest opptatt av, EFFEKT.var den største 2-takts R-sykkelen du kunne få da ny. (etter 2003 ble det visst slutt med å selge den i Norge hvertfall..), en utrolig effekt for sin motorstørrelse var det som gjorde at dette ble drømmen med engang+ at den så itilegg meget sint ut også, senere fant jeg også ut i følge kilder at denne var egentlig en ordentlig bane-sykkel som det har blitt vunnet moto GP med flere ganger, og har blant de beste chassi'er som er laget,dette var jo ikke akkurat noe som skulle få det til å trekke ned det for å si det slik. nå som jeg i mai i år har anskaffet meg drømmesykkelen etter mye jobbing hele vår,sommer og høst med slit så har jeg funnet ut ennda mer ettersom jeg nå eier en. antok før jeg kjøpte at den burde gå skikkelig bra,skulle være meget lettkjørt og manøvrerbar, og sannsynligvis at bremsene burde være av de bedre, alt stemte.går godt som fy, bremsene ennda vildere enn motoreffekten og chassi'et virkelig stivt og stabilt. men dette var ikke alt, tilog med lysene er jo skikkelig bra. jeg vil gå så langt som å si at dette er omtrent den perfekte motorsykkel etter min mening, det er slik det burde være!inunf wrote:FV, du har rett i at RS 250 er en entusiastsykkel. Japanske 600 er ikke det, de er bare UJM´er. Nettopp derfor vil jeg mye heller ha en RS 250 enn en UJM 600. Eller UJM 1000 for den del. En del av poenget med vedlikeholdet er at du faktisk kan gjøre alt selv i din egen garasje. Det kjennes mye bedre å kjøre på noe du har reparert selv! Hvis du vet hvor du skal se så er ikke deletilgangen noe problem, så uansett hva som skjer så blir de ingen kjempedyr episode. RS 250 har SJEL, det har ikke japanerene. Du går glipp av noe .
Sammen med noen sinnsyke ombygde 80-talls 500 2-takt på 130hk til 145hk jeg har sett filmklipp av. det må nærme seg nesten grensen til galskap, tenk på all den ketchup effekten på engang. så en, tror det var på dette forum at en som hadde bygd om en Suzuki RGV 500, trimmet den litt. stått foresten til salg på autodb for litt siden, kansje den står der ennå.. hvertfall. 120-130hk på gammel 500kubikk 2-takt, det er fakta som klinger virkelig bra i ørene, samtidig som det høres også litt farlig ut igrunn..
Av pene sykler så må jeg også si den Nye 2.syl Aprilia SXV 550 4-takt 70hk SuperMotarden som har kommet også vannitig pen.noen som er enig med meg der? tilbake til RS250 sykkelen min. har ikke kjørt så mye med min ennå, har dog ikke hatt noen problemer og ingen skruing ennda.men jeg antar at på denne typen sykkel så blir det nok garantert litt skruing og vedlikehold, sier seg selv som med andre 2-taktere også, men det er jo bare gøy. det er det som blir en del av en ekstra veldig interessant hobby det. skikkelig bra sagt det "Robban" sier med "japanere lager motorsykler av fornuft, italienere lager dem av lidenskap"
hadde jeg bare visst åsen en legger ut bilde her,så skulle jeg fått lagt ut et bilde av min sykkel også nypolert stående på gutterommet.. som dere skjønner, en stolt eier.