va er vært å vite om aprilia rs 250 1997 model før kjøp?
va er vært å vite om aprilia rs 250 1997 model før kjøp?
hei hva er viktig å vite om aprilia rs 250 1997 model før eg kjøper? mvh arve
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
Når var motoren overhalt sist? (stempel og stempelringer er slitedeler som må byttes ofte. I tillegg må sylinderen hones.) Funker girkassen som den skal? RGV 250, som motoren er hentet fra er kjent for en "hard" girkasse. Går kanskje litt lett i fri mellom 1. og 2. Eller kanskje 2. -giret mitt er litt slitt . Pass på at du har noen som kan selge deg deler. Og kjør for guds skyld på skikkelig olje. Castrol TTS, Motul 710 eller tilsvarende.
- Asfaltkongen
- Posts: 318
- Joined: 04 Aug 2006 17:35
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Han karen her kjører jo i 216 km/t ifølge speedo, http://youtube.com/watch?v=vK4QJ7MgzVI. Er FP da..
Jeg har hatt over 200 på min, men jeg tror ikke du skal håpe på MYE over 210. 0 - 100 har jeg hørt oppgitt til 4,1. Det kan jeg tro på. Powerwheeilie og greier Du kan få kjøpe min hvis du vil. 1997 mod, gått 24' km. Forskjellen på 97 og 98 er hovedsakelig kåpene. personlig synes jeg den eldste er finest, men det er jo smak og behag. Mulig at de etter 98 har el-start (juks!). Ellers er oljetanke flyttet frem til inni kåpen på 98-modellen, mens på 97 er den under baksetet (det følger med fastback-cover originalt).
Til Asfaltkongen: Stempelbytte på en 4-takter er skjeldne saker. Kun to tilfeller: Enten at motoren har gått stygglangt eller har blitt kjørt veldig hardt, eller aller helst en kombinasjon. Altså at stemplene er utslitt. Det andre tilfellet er trimming. Man kan f. eks. bytte til smidde stempler (tåler mer) eller balanserte stempler (stemplene er akkurat like store (tunge) for å få mindre indre effekttap i motoren). Man kan også bytte til lavkompresjonsstempler for å hive på en turbo. Stempelringer på 4-taktere må byttes med jevne mellomrom, men siden 4-takterene ikke har eksosventiler i sylinderveggen så varer de mye lenger. På RS 250, som er en totakter, er vel vanlig stempelbytteintervall 16' km. Stempelringer og honing er 8' km. Og tennplugger er 4' km. Delene er vel kanskje billigere enn på en 4-takter, men de er sykelig dyre uansett. Jeg tror nok at det er billigere å ha en japansk 400 4-takter enn en RS 250. Men jeg vil påstå at det er verdt forskjellen
Til Asfaltkongen: Stempelbytte på en 4-takter er skjeldne saker. Kun to tilfeller: Enten at motoren har gått stygglangt eller har blitt kjørt veldig hardt, eller aller helst en kombinasjon. Altså at stemplene er utslitt. Det andre tilfellet er trimming. Man kan f. eks. bytte til smidde stempler (tåler mer) eller balanserte stempler (stemplene er akkurat like store (tunge) for å få mindre indre effekttap i motoren). Man kan også bytte til lavkompresjonsstempler for å hive på en turbo. Stempelringer på 4-taktere må byttes med jevne mellomrom, men siden 4-takterene ikke har eksosventiler i sylinderveggen så varer de mye lenger. På RS 250, som er en totakter, er vel vanlig stempelbytteintervall 16' km. Stempelringer og honing er 8' km. Og tennplugger er 4' km. Delene er vel kanskje billigere enn på en 4-takter, men de er sykelig dyre uansett. Jeg tror nok at det er billigere å ha en japansk 400 4-takter enn en RS 250. Men jeg vil påstå at det er verdt forskjellen