Hvordan nedplomberes fulleffekt til 34 hk (mellomklasse)?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Hvordan nedplomberes fulleffekt til 34 hk (mellomklasse)?

Post by _Adler_ »

Hvordan nedplomberes motorsykler fra fulleffekt til 35 hk? Kan noen liste opp og forklare hvilke metoder som blir brukt?
Både på 2-taktere og 4-takts motorsykler :)

Hva erpositivt/negativt ved hver plomberingsmetode?

Tusen takk.
Last edited by _Adler_ on 23 Jul 2006 14:49, edited 1 time in total.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Post by orion »

mellomklasse er forresten 34hk(25kw) og ikke 35hk.. :wink:
Turbo Dream<3
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Min er byttet hjerne, that`s it. Enkelt og greit :)

Har du injection så er det somregel sånn...har du forgasser så må du til med neddysing, skiver, blablabal og masse "stress"
Road Rider c" ,)
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

orion wrote:mellomklasse er forresten 34hk(25kw) og ikke 35hk.. :wink:
Rettet på det nå :)
Har hørt de nedplomberer den ved å gjøre at gasswiren ikke får full vandring. Er dette tilfellet?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Stemmer vel at det er "nedblombert" gasshendel på Yamaha R6 hvertfall.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Magnalf wrote:Min er byttet hjerne, that`s it. Enkelt og greit :)

Har du injection så er det somregel sånn...har du forgasser så må du til med neddysing, skiver, blablabal og masse "stress"
nåja... skiver mellom innsuget og gasserene er vel det vanligste. For å plombere/avplombere min, trenger jeg et skrujern som tar 8mm skruer og slangeklemmer. Tar ca 5 min fra plombert til fulleffekt eller motsatt. Ikke noe stress akkurat...
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

inunf: I.o.m. at skivene er mellom forgasserene og innsug så slipper man vel å justere forgasserene elns? Rs250 er 2-takt, men er dette en vanlig metode på 4-taktere også? Har kanskje ikke noe å si? :?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

inunf wrote:
Magnalf wrote:Min er byttet hjerne, that`s it. Enkelt og greit :)

Har du injection så er det somregel sånn...har du forgasser så må du til med neddysing, skiver, blablabal og masse "stress"
nåja... skiver mellom innsuget og gasserene er vel det vanligste. For å plombere/avplombere min, trenger jeg et skrujern som tar 8mm skruer og slangeklemmer. Tar ca 5 min fra plombert til fulleffekt eller motsatt. Ikke noe stress akkurat...
Hehe neida...men så er jeg ganske slapp til tider :lol: Hjernen sitter under rompa mi, så jeg vipper opp salen og drar ut to kontakter og en gummistrikk, "plug`n`play" :P
Road Rider c" ,)
Post Reply