Nedplombering av tung mc / gode mellomklassesykler

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
magnus
Posts: 26
Joined: 02 May 2005 12:31
MC: Honda CX500 1978 - under ombygging til cafe racer
Honda PA50 Camino S 1985 - brukssykkel
Location: Trondheim

Nedplombering av tung mc / gode mellomklassesykler

Post by magnus »

Lurte litt på hvordan det var å plombere ned en tungsykkel (ikke noe racing-greier) til 34hk, hvordan man gjør det og hva man trenger, eventuelt hva det vil koste å få det gjort.

Forøvrig så er jeg også interessert i tips om andre gode, billige (kan godt være gammel) mellomklassesykkel, helst sykkler uten kåper. Prisklassen de bør være i er under 20 000.
Fred ut macere!
Honda CX 500 1978
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Jeg ringte biltilsynet om dette for ikke så lenge siden, da det er aktuellt dor meg også. Det de sa var at jeg trengte et TÜV-godkjent plomberingssett, og det måtte monteres på et godkjent verksted, før sykkelen ble vist på biltilsynet. Jeg har forhørt meg litt om pris også, og et slikt plomberingssett kommer på 1 500 - 5 000kr. Alt etter som. Så må det monteres og fremvises. 5 000 - 10 000kr kommer det nok sikkert til å koste totalt ja. Så det beste er vel å kjøpe en som allerede er nedplombert. Problemet med disse igjen er at prisene på mange av dem er helt latterlige. :(
User avatar
magnus
Posts: 26
Joined: 02 May 2005 12:31
MC: Honda CX500 1978 - under ombygging til cafe racer
Honda PA50 Camino S 1985 - brukssykkel
Location: Trondheim

Post by magnus »

Fordelen med å plombere den ned selv er jo den at da kan man omregistrere den til tung etter to år uten alle ekstra vgifter, derfor jeg er litt interessert i dette. Men det var da fryktelig dyrt. Sikkert ikke lett å få tak i til gamle sykler heller :/
Fred ut macere!
Honda CX 500 1978
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Min sykkel er ialfall arbeid + plombering kr 5000. Dette er da forhandler.
Eneste som kunne bli dyrere da er noe jeg fikk høre av tollvesenet: at en kanskje må betale for nytt typegodkjenningsnummer hos Statens Vegvesen før en kan få skilt.
Post Reply