Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
AxMataz
Posts: 8
Joined: 07 Apr 2006 07:57

Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Post by AxMataz »

Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?

Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Wee!
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

hiver meg med på et lite spørsmål ang samme sak istedenfor å lage ny topic, kan man importere en fulleffekter, ta den inn og da seff betale moms, men strupe den i norge så man bare betaler avgifter for 34hk,selv om papirene fra tyskland viser at den gikk som fulleffekter når den ble henta? eller må den strupes før den tas inn i norge?
Kawasaki Zx750r Ninja.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Wright wrote:hiver meg med på et lite spørsmål ang samme sak istedenfor å lage ny topic, kan man importere en fulleffekter, ta den inn og da seff betale moms, men strupe den i norge så man bare betaler avgifter for 34hk,selv om papirene fra tyskland viser at den gikk som fulleffekter når den ble henta? eller må den strupes før den tas inn i norge?
Den må nok ikke strupes før den taes inn i Norge.
Strupingen kan du foreta før du betaler avgifter for hk/ccm/vekt.
Bare møt opp med "tung mc" tollpapirene, og strupepapiret (fra strupingen) på tollvesenet, så ordner nok ting seg.

Mvh
Impervium
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Post by Impervium »

AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?

Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv :roll: .

Mvh
Impervium
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Post by Wright »

Impervium wrote:
AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?

Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv :roll: .

Mvh
Impervium
mye kom engangsavgifta på r6'n på?
Kawasaki Zx750r Ninja.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Post by Impervium »

Wright wrote:
Impervium wrote:
AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?

Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv :roll: .

Mvh
Impervium
mye kom engangsavgifta på r6'n på?
Ca 13 lapper, med 34 hk, 99 modell.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Import er altså: Forsikring + Bensin fram til Norsk grense, Bensin x antall kilomtere videre etter det, 16% moms av kjøpspris som MÅ betales dagen etter inntak i landet, engangsavgift (med eller uten bruksfradrag), årsavgift, forsikring, og kanskje nytt typegodkjenningsnummer på statens vegvesen.
Post Reply