Page 1 of 1

Plombering GSR 600

Posted: 25 Sep 2016 09:02
by Manak
Hei! er det mulig og plombere en GSR 600 fra 98hk til 34hk eller 47hk?

Re: Plombering GSR 600

Posted: 25 Sep 2016 09:06
by Bikeridr
Tja, mulig er det nok, men det blir ikke godkjent klasse A2 da.
Reglene sier at en ikke har lov å plombere ned mer enn halvparten, så for å få en lovlig plombert A2-sykkel kan ikke utgangspunktet være mer enn 96hk.

Re: Plombering GSR 600

Posted: 25 Sep 2016 09:23
by mekkern
Helt korrekt er det max70Kw i utgangspunkt(noen modeller kan leveres som "euroutgave" med max 70Kw)
Nedplomberes enten elektronisk eller mekanisk ned til max35Kw ,forutsatt minimum egenvekt på 175kg =max 0,2Kw/Kg.

Re: Plombering GSR 600

Posted: 25 Sep 2016 16:42
by Manak
er svv HELT firkantet så det er helt umulig å få den registrert som A2... eller er det litt slakke ettersom at sykkelen har 2kW for mye?

Re: Plombering GSR 600

Posted: 25 Sep 2016 16:47
by Bikeridr
På det punktet er nok svv komplett kvadratisk, ja. Dersom den skulle bli godkjent og du deretter blir stoppet på veien med underskrift og "godkjennelse" av en av svv's representanter, ville vedkommende bli sparket og du ville ende opp med bot/anmeldelse for føring av et motorkjøretøy du ikke har sertifikat til samt en stk avskiltet sykkel med mangellapp.

I dette tilfellet er regler nemlig regler og det er satt en definitiv grense. Det er ikke rom for slingringsmonn.

Re: Plombering GSR 600

Posted: 29 Sep 2016 17:16
by mekkern
Forskriftene er like rigide som det er mulig å være litt gravid. :lol:

Re: Plombering GSR 600

Posted: 29 Sep 2016 18:18
by Twinmannen
Må i så fall finne en brukt, som allerede er strupa til 25 kW(34 hk) etter de gamle reglene.
Den kan man kjøre på A2 førerkort. :)

Her f.eks
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=83384746