Page 1 of 1

Omregistrering til A2

Posted: 23 Aug 2016 14:52
by MariusBrustad
Hei,

Jeg lurer på om det er mulig å omregistrere en Honda CB 600 Hornet til mellomtung i disse dager..?
Eller den for sterk til at det kan gjøres?
Vurderer innkjøp og må vite dette sikkert så jeg ikke brenner meg her..

Mvh
Marius Brustad

Re: Omregistrering til A2

Posted: 23 Aug 2016 16:27
by DrGreve
De første modellene hadde vel 97 hester og den senere har 100 hk. Grensen er 96hk for at det skal være mulig å tune den ned til A2..

Re: Omregistrering til A2

Posted: 24 Aug 2016 11:06
by Kikken
I følge SVV kan du ikke "trimme ned" til mindre enn halvparten av opprinnelig effekt, altså 96/2=48 som nevnt i forrige post...

http://www.vegvesen.no/forerkort/har-fo ... +klasse+A2

Re: Omregistrering til A2

Posted: 24 Aug 2016 11:15
by Epylypzon
DrGreve wrote:De første modellene hadde vel 97 hester og den senere har 100 hk. Grensen er 96hk for at det skal være mulig å tune den ned til A2..
Opp til og med 02 har vel 94-95 hk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB600F

Hvis en sjekker reg nr på endel som står på finn.no så står ihvertfall de med 94 hk(69kw).

Edit: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60355408 kit

Re: Omregistrering til A2

Posted: 24 Aug 2016 11:29
by knutk
Epylypzon wrote:
DrGreve wrote:De første modellene hadde vel 97 hester og den senere har 100 hk. Grensen er 96hk for at det skal være mulig å tune den ned til A2..
Opp til og med 02 har vel 94-95 hk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB600F

Hvis en sjekker reg nr på endel som står på finn.no så står ihvertfall de med 94 hk(69kw).

Edit: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60355408 kit
Det lønner seg nok å sjekke ulike steder, inkludert merke-forhandler.

Har erfaring med BMW, hvor en F700GS ble justert opp fra A2 til A (m.a.o litt ulik problemstilling)

Ser i linken at de selger kit til BMW for kr 2000.
Selv om dette er en pris man kan leve med kan det som eksempel nevnes at nødvendige originaldeler fra BMW koster kr 200 og godkjenningspapirene får man gratis fra BMW (via forhandler).
Vi bygget også om sykkelen selv og viste den for Biltilsynet, uten problem.

Tror den store utfordringen her ligger i å finne en utgave som har under 96hk (70Kw) fulleffekt.
Hadde dette vært min problemstilling ville jeg ha begynt med å forhøre meg hos forhandler. Forventer at der er utarbeidet en oversikt over hvilken sykler som kan bygges om.
Står sykkelen ikke på listen ville jeg unngått sykkelen.

Re: Omregistrering til A2

Posted: 24 Aug 2016 11:39
by Epylypzon
knutk wrote:
Epylypzon wrote:
DrGreve wrote:De første modellene hadde vel 97 hester og den senere har 100 hk. Grensen er 96hk for at det skal være mulig å tune den ned til A2..
Opp til og med 02 har vel 94-95 hk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB600F

Hvis en sjekker reg nr på endel som står på finn.no så står ihvertfall de med 94 hk(69kw).

Edit: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60355408 kit
Det lønner seg nok å sjekke ulike steder, inkludert merke-forhandler.

Har erfaring med BMW, hvor en F700GS ble justert opp fra A2 til A (m.a.o litt ulik problemstilling)

Ser i linken at de selger kit til BMW for kr 2000.
Selv om dette er en pris man kan leve med kan det som eksempel nevnes at nødvendige originaldeler fra BMW koster kr 200 og godkjenningspapirene får man gratis fra BMW (via forhandler).
Vi bygget også om sykkelen selv og viste den for Biltilsynet, uten problem.

Tror den store utfordringen her ligger i å finne en utgave som har under 96hk (70Kw) fulleffekt.
Hadde dette vært min problemstilling ville jeg ha begynt med å forhøre meg hos forhandler. Forventer at der er utarbeidet en oversikt over hvilken sykler som kan bygges om.
Står sykkelen ikke på listen ville jeg unngått sykkelen.

Det står da 6 stk på finn nå, en er allerede regga som A2 (+2 med kåpe -S modell).

Re: Omregistrering til A2

Posted: 25 Aug 2016 21:35
by knutk
Epylypzon wrote:
knutk wrote:
Epylypzon wrote:
Opp til og med 02 har vel 94-95 hk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB600F

Hvis en sjekker reg nr på endel som står på finn.no så står ihvertfall de med 94 hk(69kw).

........................
Tror den store utfordringen her ligger i å finne en utgave som har under 96hk (70Kw) fulleffekt.
Hadde dette vært min problemstilling ville jeg ha begynt med å forhøre meg hos forhandler. Forventer at der er utarbeidet en oversikt over hvilken sykler som kan bygges om.
Står sykkelen ikke på listen ville jeg unngått sykkelen.

Det står da 6 stk på finn nå, en er allerede regga som A2 (+2 med kåpe -S modell).
For ordens skyld: Snakkes det her om Honda CB600 Hornet eller BMW?
Stiller spørsmålet siden TS spør om Honda.