MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 19 jul 2018 05:43

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Omregistrering til A2
Legg innLagt inn: 23 aug 2016 14:52 
Offline

Registrert: 23 aug 2016 14:49
Innlegg: 3
Hei,

Jeg lurer på om det er mulig å omregistrere en Honda CB 600 Hornet til mellomtung i disse dager..?
Eller den for sterk til at det kan gjøres?
Vurderer innkjøp og må vite dette sikkert så jeg ikke brenner meg her..

Mvh
Marius Brustad


Toppen
   
Legg innLagt inn: 23 aug 2016 16:27 
Offline
Moderator
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 12:48
Innlegg: 1724
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
De første modellene hadde vel 97 hester og den senere har 100 hk. Grensen er 96hk for at det skal være mulig å tune den ned til A2..


Toppen
   
Legg innLagt inn: 24 aug 2016 11:06 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 nov 2015 13:57
Innlegg: 75
MC: Suzuki DL1000AL5 og DRZ400S
Sted: Trondheim
I følge SVV kan du ikke "trimme ned" til mindre enn halvparten av opprinnelig effekt, altså 96/2=48 som nevnt i forrige post...

http://www.vegvesen.no/forerkort/har-fo ... +klasse+A2


Toppen
   
Legg innLagt inn: 24 aug 2016 11:15 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 940
MC: 2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
DrGreve skrev:
De første modellene hadde vel 97 hester og den senere har 100 hk. Grensen er 96hk for at det skal være mulig å tune den ned til A2..


Opp til og med 02 har vel 94-95 hk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB600F

Hvis en sjekker reg nr på endel som står på finn.no så står ihvertfall de med 94 hk(69kw).

Edit: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60355408 kit


Toppen
   
Legg innLagt inn: 24 aug 2016 11:29 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1067
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
DrGreve skrev:
De første modellene hadde vel 97 hester og den senere har 100 hk. Grensen er 96hk for at det skal være mulig å tune den ned til A2..


Opp til og med 02 har vel 94-95 hk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB600F

Hvis en sjekker reg nr på endel som står på finn.no så står ihvertfall de med 94 hk(69kw).

Edit: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60355408 kit


Det lønner seg nok å sjekke ulike steder, inkludert merke-forhandler.

Har erfaring med BMW, hvor en F700GS ble justert opp fra A2 til A (m.a.o litt ulik problemstilling)

Ser i linken at de selger kit til BMW for kr 2000.
Selv om dette er en pris man kan leve med kan det som eksempel nevnes at nødvendige originaldeler fra BMW koster kr 200 og godkjenningspapirene får man gratis fra BMW (via forhandler).
Vi bygget også om sykkelen selv og viste den for Biltilsynet, uten problem.

Tror den store utfordringen her ligger i å finne en utgave som har under 96hk (70Kw) fulleffekt.
Hadde dette vært min problemstilling ville jeg ha begynt med å forhøre meg hos forhandler. Forventer at der er utarbeidet en oversikt over hvilken sykler som kan bygges om.
Står sykkelen ikke på listen ville jeg unngått sykkelen.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 24 aug 2016 11:39 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 940
MC: 2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
Epylypzon skrev:
DrGreve skrev:
De første modellene hadde vel 97 hester og den senere har 100 hk. Grensen er 96hk for at det skal være mulig å tune den ned til A2..


Opp til og med 02 har vel 94-95 hk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB600F

Hvis en sjekker reg nr på endel som står på finn.no så står ihvertfall de med 94 hk(69kw).

Edit: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60355408 kit


Det lønner seg nok å sjekke ulike steder, inkludert merke-forhandler.

Har erfaring med BMW, hvor en F700GS ble justert opp fra A2 til A (m.a.o litt ulik problemstilling)

Ser i linken at de selger kit til BMW for kr 2000.
Selv om dette er en pris man kan leve med kan det som eksempel nevnes at nødvendige originaldeler fra BMW koster kr 200 og godkjenningspapirene får man gratis fra BMW (via forhandler).
Vi bygget også om sykkelen selv og viste den for Biltilsynet, uten problem.

Tror den store utfordringen her ligger i å finne en utgave som har under 96hk (70Kw) fulleffekt.
Hadde dette vært min problemstilling ville jeg ha begynt med å forhøre meg hos forhandler. Forventer at der er utarbeidet en oversikt over hvilken sykler som kan bygges om.
Står sykkelen ikke på listen ville jeg unngått sykkelen.



Det står da 6 stk på finn nå, en er allerede regga som A2 (+2 med kåpe -S modell).


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 aug 2016 21:35 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1067
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
knutk skrev:
Epylypzon skrev:

Opp til og med 02 har vel 94-95 hk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB600F

Hvis en sjekker reg nr på endel som står på finn.no så står ihvertfall de med 94 hk(69kw).

........................
Tror den store utfordringen her ligger i å finne en utgave som har under 96hk (70Kw) fulleffekt.
Hadde dette vært min problemstilling ville jeg ha begynt med å forhøre meg hos forhandler. Forventer at der er utarbeidet en oversikt over hvilken sykler som kan bygges om.
Står sykkelen ikke på listen ville jeg unngått sykkelen.



Det står da 6 stk på finn nå, en er allerede regga som A2 (+2 med kåpe -S modell).


For ordens skyld: Snakkes det her om Honda CB600 Hornet eller BMW?
Stiller spørsmålet siden TS spør om Honda.


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 7 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
cron
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner