hvordan gjøre om fulleffekter til original : yamaha r6

Prat om mellomtung MC
Post Reply
fartsstripe
Posts: 2
Joined: 05 Jan 2014 18:46
MC: Yamaha YZF r6 1999
Location: trondheim

hvordan gjøre om fulleffekter til original : yamaha r6

Post by fartsstripe »

hei, jeg kjørte opp til mellomtung sykkel i fjor sommer og kjøpte meg en yamaha YZF r6 1999 mod som er godkjent med 34 hestekrefter.
Forje eier påstår at sykkelen har 128 hestekrefter sånn som den er idag, men han vet ikke hva som er gjort med den.
Det som jeg vet er at endepotten på sykkelen er uoriginal. Håper noen vet hva mer som kan ha blitt gjort med sykkelen og eventuelt vet hva jeg må gjøre for å få den original igjen.
håper på masse gode råd og tar imot all hjelpen jeg kan få!

Mvh: Fartsstripe
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: hvordan gjøre om fulleffekter til original : yamaha r6

Post by supermons »

Eksosen har minimalt å si på fulleffekt, mest lyd.

Det ligger nok i ECU, altså motorstyringen. ECU for laveffektsykler har begrensninger, ECU for fulleffekt har ikke. På noen sykler holder det å klippe en ledning for å fjerne begrensningene, på noen sykler må ECU byttes. Vet desverre ikke hva som gjelder for din sykkel, men mulig noen andre her vet det.
fartsstripe
Posts: 2
Joined: 05 Jan 2014 18:46
MC: Yamaha YZF r6 1999
Location: trondheim

Re: hvordan gjøre om fulleffekter til original : yamaha r6

Post by fartsstripe »

haha, skjønner at jeg er ganske fersk enda! Hadde en liten tro på at det var så enkelt som at det var å skru inn en skrue eller sette på en liten del som har blitt fjernet jeg :) men takker for tipset uansett :)
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: hvordan gjøre om fulleffekter til original : yamaha r6

Post by Mr. Magelius »

Tenker det kan være et sånn sen fra http://www.greybikes.no, fra 25kw klassen. Ring og spør, han kan sikkert få tak i ett nytt et for et par store ;)
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: hvordan gjøre om fulleffekter til original : yamaha r6

Post by Mr. Magelius »

Tenker det kan være et sånn sen fra http://www.greybikes.no, fra 25kw klassen. Ring og spør, han kan sikkert få tak i ett nytt et for et par store ;)
Post Reply