God morgen! Jeg skal til å kjøpe meg en Yamaha R6, men det jeg stusser på er dette med mellom tung og tung registrering. Siden jeg ikke har lappen ennå, må jeg ha en bil som er registrert som mellom tung. Men så å si alle sykler på finn osv er registrert som tung. Man kan alternativt strupe sykkelen og omregistrere, men hvor streng er de virkelig på dette?
spm 2: Siden det ikke finnes så mange som er av interesse for meg på finn så har jeg sjekket en del som kan importeres som er mellomtung. Hva gjør man for å evt "trimme" den ? er det dyre deler, eller bare en plombering som må ut?
Er ny på forumet her, og ser fram til mye bra mc-prat !
Mvh Jan
Yamaha R6 import / registrering
Re: Yamaha R6 import / registrering
...og hva er det verste som kan skje om jeg evt skulle bli stoppa med en tung registrert r6 når jeg har mellomtung lappen ? er dette noe som er utlyst i førerkortet ?
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Yamaha R6 import / registrering
Velkommen til forumet!
Delene koster ikke så mye, men du må få dem installert på et godkjent verksted for å få det godkjent i vognkortet. Søk litt på forumet så finner du en del info om dette. Er lettest å kjøpe en ferdig sykkel.
Er du over 24 så er det bare å gå rett på tung sykkel.
Delene koster ikke så mye, men du må få dem installert på et godkjent verksted for å få det godkjent i vognkortet. Søk litt på forumet så finner du en del info om dette. Er lettest å kjøpe en ferdig sykkel.
Er du over 24 så er det bare å gå rett på tung sykkel.
Re: Yamaha R6 import / registrering
Takk! Men i dette tilfelle skal jo sykkelen være registrert mellomtung, men være fulleffekt. er ikke 24 så den må være registrert mellomtung.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Yamaha R6 import / registrering
Worst case scenario er regress fra forsikringsselskapet ved ulykke. Kan bli dyrt.
Blir du stoppet i kontroll så må de jo klare å bevise det, så de kan evt kalle deg inn til kontroll der du må vise sykkelen. Usikker på om du får bot.
Mitt tips er å heller kjøpe en sykkel tilpasset å være mellomklasse, også gå for en fulleffekt R6 når du er gammel nok. Men er det kun den som gjelder for deg, så kjøp R6, bare husk å sjekke forsikringa først.
Blir du stoppet i kontroll så må de jo klare å bevise det, så de kan evt kalle deg inn til kontroll der du må vise sykkelen. Usikker på om du får bot.
Mitt tips er å heller kjøpe en sykkel tilpasset å være mellomklasse, også gå for en fulleffekt R6 når du er gammel nok. Men er det kun den som gjelder for deg, så kjøp R6, bare husk å sjekke forsikringa først.
-
- Posts: 267
- Joined: 05 Jul 2007 17:36
- MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000 - Location: Ã…lesund
Re: Yamaha R6 import / registrering
Mener at boten for "trim" er 4500kr. Regresskrav fra forsikring er vel det verste som kan skje. Blir du stopped med mellomtung sykkel og de har mistanke om at den er fulleffekt, får du innkalling på tilsynet. Er sykkelen fulleffekt, får du i verste krav om å betale hele avgiften.
- ToreLo
- Posts: 845
- Joined: 24 May 2009 23:39
- MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell
Re: Yamaha R6 import / registrering
Med de nye reglene får du ikke regga en R6 som mellomtung