Ny her!

Prat om mellomtung MC
Post Reply
kjellt
Posts: 7
Joined: 28 Feb 2013 18:27

Ny her!

Post by kjellt »

Hei.

Jeg er en gutt på 21 år fra Kongsberg og har nå meldt meg på MC lappen! :)
Aldri hatt noe motorsykkel før bortsett fra 2 år med moped fra 16 år, men regner ikke det som MC! :)

Jeg har noen små spørsmål!

I og med at jeg bare får mellomtung lappen og jeg bare kan kjøre en sykkel på max 48 hk! (47,8 for å være eksakt)
Så har jeg kikket på en sykkel som jeg kunne veeldig godt tenkt meg.

Hvordan er en Yamaha XT660X som førstegangs sykkel?
Hvordan er service intervallene på disse syklene?
Gode å kjøre?
Billige deler?
Slitesterke?


Image


Takk for svar

Mvh

Kjell-Tomas Østby
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Ny her!

Post by supermons »

Hei og velkommen til forumet. Kommer ikke til å angre på at du starter på lappen ;)

ToreLo her på forumet har en sånn en, han virker iallefall fornøyd. Du kan jo sjekke tråden hans, ellers kommer han sikkert innom etterhvert med noen innspill :)
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Ny her!

Post by ToreLo »

Heisann, velkommen og lykke til med lappen! :)

Service intervall på disse er 10000km så det er ikke akkurat noe mas.
Hvordan er en Yamaha XT660X som førstegangs sykkel?
Ser ikke noe problem med å ha dette som første MC. Den er ganske høy og tung da, så det kommer litt an på din størrelse egentlig. Jeg er 182cm og 85kg.
Hvordan er service intervallene på disse syklene?
10000km så det er veldig lite mas :)
Gode å kjøre?
Kommer nok an på hvem du spør og hva du sammenligner med. Jeg har ikke prøvd X utgaven så vet ikke hvor stor forskjell det er fra min R utgave. Det er nok uansett ikke en sykkel som vil vinne priser på dette punktet, men den er brukbar. Jeg har kjørt andre dyrere sykler jeg syns leverer dårlig i forhol til pris.
Billige deler?
Det er nok i allefall ikke dyrere enn andre merker.
Slitesterke?
Litt usikker på hva du legger i dette. Jeg ser ikke tegn til slitasje på min i allefall :P Motoren som sitter i disse er evighetsmaskiner i følge det jeg har lest og hørt.

Dette er ikke en hooligan bakhjulsmaskin om det er det du vil ha, men om punktene over er viktigst for deg er det i allefall noe du bør vurdere å slå til på ja.
Post Reply