Hva er prisen på mellomlappen etter man har tatt billappen?

Prat om mellomtung MC
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Hva er prisen på mellomlappen etter man har tatt billappen?

Post by HÃ¥vi »

Er det samme pris på mellomlappen som det er å ta lappen når man er moden for tung sykkel?

Ca. hvor mye koster lappen?
Last edited by HÃ¥vi on 30 Sep 2005 10:22, edited 1 time in total.
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja...
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Det er ingenting som heiter "mellomlappen" Du tar lappen på tung sykkel, men har ikkje lov å kjøyre det før du er 21 (20 om du har hatt lappen siden du var 18).

Pris er vanskelig for oss å svare på, siden det varierer ein del frå kjøyre skule til kjøyre skule
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Prisen varierer.
Om du KAN kjøre, skal du ikke forvente at du må ta så mange timer, og lappen kan da bli utrolig billig.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Du trenger bare bane kjøring og kanskje lurt å ta et par kjøretimer for å bli vandt til syklen før oppkjøringa
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Kriz wrote:Du trenger bare bane kjøring og kanskje lurt å ta et par kjøretimer for å bli vandt til syklen før oppkjøringa
Det er jo hvis du har LETTlappen fra før av. Vanlig BILsertifikat holder ikke. Da må du starte helt på nytt...(?)
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Flydude wrote:
Kriz wrote:Du trenger bare bane kjøring og kanskje lurt å ta et par kjøretimer for å bli vandt til syklen før oppkjøringa
Det er jo hvis du har LETTlappen fra før av. Vanlig BILsertifikat holder ikke. Da må du starte helt på nytt...(?)
oops sorry min feil... leste nok feil og trodde jeg svarte på fra lettlapp til mellomlapp spm :)

men billappen erstater vel trafikalt grunnkurs... men langkjøring, kjøretimer, banekjøring, teori og oppkjøring er vel alt man må igjennom... og kanskje mc-kurs som er bare en kveld :)
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Kriz wrote:
Flydude wrote:
Kriz wrote:Du trenger bare bane kjøring og kanskje lurt å ta et par kjøretimer for å bli vandt til syklen før oppkjøringa
Det er jo hvis du har LETTlappen fra før av. Vanlig BILsertifikat holder ikke. Da må du starte helt på nytt...(?)
oops sorry min feil... leste nok feil og trodde jeg svarte på fra lettlapp til mellomlapp spm :)

men billappen erstater vel trafikalt grunnkurs... men langkjøring, kjøretimer, banekjøring, teori og oppkjøring er vel alt man må igjennom... og kanskje mc-kurs som er bare en kveld :)
Ja, grunnkurset er du ferdig med for de som har tatt det.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
bangiman
Posts: 2
Joined: 23 Dec 2005 19:41

Post by bangiman »

Jeg ble fortalt at minimums prisen ligger på ca 8500 kroner (eks. avgift for teori og praktisk eksamen) uansett om du er proff eller ei.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Jeg betalte 9500 kr
Road Rider c" ,)
User avatar
NSR
Posts: 25
Joined: 14 Jan 2007 17:27
MC: Har en Aprilia RS 125 01' mod
Vurderes solgt, 30000,-....

RS, GT & NSR for life!<3

Post by NSR »

Smalababb wrote:Det er ingenting som heiter "mellomlappen" Du tar lappen på tung sykkel, men har ikkje lov å kjøyre det før du er 21 (20 om du har hatt lappen siden du var 18).

Pris er vanskelig for oss å svare på, siden det varierer ein del frå kjøyre skule til kjøyre skule




ALdersgrensa på tung-mc ble satt opp i sommer/høst til 25 år :o
Honda NSR 97/98 mod <3
CBR 600 RR
CBR 1100 XX Superblackbird

Hyosung GT, Aprilia RS & Honda NSR <3<3
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

NSR wrote: ALdersgrensa på tung-mc ble satt opp i sommer/høst til 25 år :o
Nå kødder du regner jeg med? Sånt kan uansett ikke ha tilbakevirkende kraft..
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Post by Endre »

Nei, det ble drøftet om de skulle sette opp aldersgrensen på tung mc til 25 år pga av alle ulykkene med unge mc-førere. Men det har ikke blitt vedtatt enda. Hvertfall sli :? k som jeg forstod det. Rape me if i'm wrong...
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Endre wrote:Nei, det ble drøftet om de skulle sette opp aldersgrensen på tung mc til 25 år pga av alle ulykkene med unge mc-førere. Men det har ikke blitt vedtatt enda. Hvertfall sli :? k som jeg forstod det. Rape me if i'm wrong...
Diskutert ja. Noen fremmet et forslag, som noen skrotskaller synes var interessant fordi de irriterer seg over bråkete sykler som kjører forbi dem i bestemor Duck-bilen deres. Å faktisk få gjennom et sånn forslag politisk kommer til å skape bråk og motstand fra en hel MC-nasjon, i tillegg til alle de politiske problemene med å få det vedtatt, ikke minst at det må være gjennomførbart og ha bred støtte, men det må også kunne begrunnes på en fornuftig måte og helst glemmes til neste valg slik at ingen mister stemmer på grunn av det.

I tillegg kan ikke sånne vedtak ha tilbakevirkende kraft, slik at jeg kan putre rundt på min fulleffekts 600ccm til jeg blir 25.
Pizzafordi
Posts: 75
Joined: 09 Sep 2007 17:05
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

Re: Hva er prisen på mellomlappen etter man har tatt billappen?

Post by Pizzafordi »

alt i alt 27000kr
Post Reply