Page 2 of 3

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 29 May 2012 15:18
by herkit
Eg syns egentlig det er ganske rart at folk kjøper sykler med 100hk for å strupe dei ned til 48hk...

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 29 May 2012 15:37
by ToreLo
Det er vel for å beskytte posører mot seg selv. Litt synd at det går i næringa på 250 klassen, men det virker ikke som at det går så mange slike sykler der ute uansett. Blir spennede å se om det dukker opp noe nytt i det nye mellomklassesegmentet.

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 29 May 2012 18:12
by Mr. Magelius
Blir vel at de fleste kjøper en med masse hk og struper de ned til 48 hk, og deretter kjøre fulleffekt senere da de kan kjøre det lovlig ;)

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 29 May 2012 23:08
by Gammelgutt
Mange sykler(ensylindrede) vil gå inn under den nye regelen uten struping. Fordelen er jo at en får fullt efekt/turtallsregister. Den nye BMW G650gs har bare 47 hk originalt, den gamle F650gs(endunkeren) har 50 hk. Denne forandringen er nok en tilpasning til de nye reglene.

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 30 May 2012 00:04
by FilFlu
Blir spennende å se hva produsentene kommer med, som passer klassen.
..Og ikke minst hvordan markedet vil utvikle seg. Hvilket sykler blir populære, hvilke sykler blir vanskelig å selge...

Reglene kom ubeleilig for min del ihvertfall. Får vel finne en plan B ;)

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 30 May 2012 09:37
by ToreLo
Flaks for deg at du fant ut av det før du kjøpte da! :)

Ellers mye sant i det Gammelgutt sier. kanskje det blir en oppblomstring av thumpers nå? Det mangler i allefall racersykler i det segmentet.

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 29 Jul 2012 18:56
by torpingen
Hei!
Har en honda cbr 600 f sport, og den har 110 hk originalt. Har ikke trimmet den ned til mellomtung enda.
Lurte på om jeg skulle vente med å strype den ned til 48 hk kitene kom, men ser nå att det står at du ikke kan ha mere en dobble hester originalt og det har jeg.
Så da må jeg heller registrere den ned til 34 hk i år da, nå som den dobbelt regelen ikke gjelder, eller tar jeg helt feil her?

Henrik

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 05 Sep 2012 09:05
by ToreLo
Er dette Kawasaki sitt svar til de nye reglene mon tro? LItt rart at den leveres med 29.0 kW (39 HK) da men.

http://www.kawasaki.no/Ninja300

Image


Sexy sykkel, men den faller vel helt utenom mellomklassesegmentet. Samme med Duke200.

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 08 Sep 2012 01:14
by FilFlu
Ikke tvil om at den ser bra ut, men merkelig valg av ytelse, ja :-k

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 08 Sep 2012 14:23
by Ninja300
FilFlu wrote:Ikke tvil om at den ser bra ut, men merkelig valg av ytelse, ja :-k
Det er vell en "erstattning" eller oppfølger av Ninja 250r, så de prøver kansje å få den i samme prisklasse.
Sikkert ikke så mange 18-åringer som vill bruke over 100 000 på første sykkelen :-k

Personlig tror jeg Ninja 300 blir en god overgang fra lettsykkelen :)

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 09 Sep 2012 00:42
by FilFlu
Ninja300 wrote:
FilFlu wrote:Ikke tvil om at den ser bra ut, men merkelig valg av ytelse, ja :-k
Det er vell en "erstattning" eller oppfølger av Ninja 250r, så de prøver kansje å få den i samme prisklasse.
Sikkert ikke så mange 18-åringer som vill bruke over 100 000 på første sykkelen :-k

Personlig tror jeg Ninja 300 blir en god overgang fra lettsykkelen :)
... Men jeg vet at som attenåring vil en gjerne ha så mye krefter som mulig. Sier ikke at det er en god løsning med så mye HK som mulig, men tror den ville vært enda mer attraktiv hvis de hadde fått ut 9 HK mer. Det burde neppe koste mer enn et par ti-kroninger :)

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 10 Sep 2012 17:04
by alexanderyi
Er det vedtatt noe spesifikt enda?
Har kl.A fra før, så spiller ingen rolle for meg, men er flere jeg kjenner som stresser i vei med å få tatt lappen, og enkelte hevder det holder å ha tatt noen kjøretimer i år, for å kunne få de gamle reglene til å gjelde for neste år? :p
Mye rart som har blitt sagt rundt dette i det siste..

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 10 Sep 2012 19:50
by FilFlu
alexanderyi wrote:Er det vedtatt noe spesifikt enda?
Har kl.A fra før, så spiller ingen rolle for meg, men er flere jeg kjenner som stresser i vei med å få tatt lappen, og enkelte hevder det holder å ha tatt noen kjøretimer i år, for å kunne få de gamle reglene til å gjelde for neste år? :p
Mye rart som har blitt sagt rundt dette i det siste..
Blir noen endringer fra 19. januar mtp. mellomklassen.
Mellomtung motorsykkel: Motorsykkel som har en effekt på høyst 35 kW og et forhold
mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens
tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 17 Sep 2012 22:03
by RkM2
FilFlu wrote:
alexanderyi wrote:Er det vedtatt noe spesifikt enda?
Har kl.A fra før, så spiller ingen rolle for meg, men er flere jeg kjenner som stresser i vei med å få tatt lappen, og enkelte hevder det holder å ha tatt noen kjøretimer i år, for å kunne få de gamle reglene til å gjelde for neste år? :p
Mye rart som har blitt sagt rundt dette i det siste..
Blir noen endringer fra 19. januar mtp. mellomklassen.
Mellomtung motorsykkel: Motorsykkel som har en effekt på høyst 35 kW og et forhold
mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens
tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.
Jeg er spent på hva supermotardene kommer til å bli registert som da...

Re: Ny mellomklasse? 48 HK?

Posted: 18 Sep 2012 00:46
by 700RR
eg gleder meg til å se dette sirkuset starter!
Og hva som kommer til å skje med motardverden :-k