MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 23 sep 2018 11:25

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 29 mai 2012 15:18 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 23 mar 2011 16:38
Innlegg: 486
MC: HD Softail Custom '08
Sted: Bergen
Eg syns egentlig det er ganske rart at folk kjøper sykler med 100hk for å strupe dei ned til 48hk...


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 mai 2012 15:37 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mai 2009 23:39
Innlegg: 845
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell
Det er vel for å beskytte posører mot seg selv. Litt synd at det går i næringa på 250 klassen, men det virker ikke som at det går så mange slike sykler der ute uansett. Blir spennede å se om det dukker opp noe nytt i det nye mellomklassesegmentet.

_________________
Min Flickr photostream
YouTube


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 mai 2012 18:12 
Offline

Registrert: 11 mai 2012 15:28
Innlegg: 82
Blir vel at de fleste kjøper en med masse hk og struper de ned til 48 hk, og deretter kjøre fulleffekt senere da de kan kjøre det lovlig ;)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 mai 2012 23:08 
Offline

Registrert: 24 mai 2009 20:29
Innlegg: 152
Mange sykler(ensylindrede) vil gå inn under den nye regelen uten struping. Fordelen er jo at en får fullt efekt/turtallsregister. Den nye BMW G650gs har bare 47 hk originalt, den gamle F650gs(endunkeren) har 50 hk. Denne forandringen er nok en tilpasning til de nye reglene.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 mai 2012 00:04 
Offline

Registrert: 16 apr 2011 19:06
Innlegg: 25
MC: Honda Hornet 600, 2002
Blir spennende å se hva produsentene kommer med, som passer klassen.
..Og ikke minst hvordan markedet vil utvikle seg. Hvilket sykler blir populære, hvilke sykler blir vanskelig å selge...

Reglene kom ubeleilig for min del ihvertfall. Får vel finne en plan B ;)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 mai 2012 09:37 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mai 2009 23:39
Innlegg: 845
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell
Flaks for deg at du fant ut av det før du kjøpte da! :)

Ellers mye sant i det Gammelgutt sier. kanskje det blir en oppblomstring av thumpers nå? Det mangler i allefall racersykler i det segmentet.

_________________
Min Flickr photostream
YouTube


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jul 2012 18:56 
Offline

Registrert: 29 jul 2012 18:37
Innlegg: 1
MC: Honda cbr 600 F.
Hei!
Har en honda cbr 600 f sport, og den har 110 hk originalt. Har ikke trimmet den ned til mellomtung enda.
Lurte på om jeg skulle vente med å strype den ned til 48 hk kitene kom, men ser nå att det står at du ikke kan ha mere en dobble hester originalt og det har jeg.
Så da må jeg heller registrere den ned til 34 hk i år da, nå som den dobbelt regelen ikke gjelder, eller tar jeg helt feil her?

Henrik


Toppen
   
Legg innLagt inn: 05 sep 2012 09:05 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mai 2009 23:39
Innlegg: 845
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell
Er dette Kawasaki sitt svar til de nye reglene mon tro? LItt rart at den leveres med 29.0 kW (39 HK) da men.

http://www.kawasaki.no/Ninja300

Bilde


Sexy sykkel, men den faller vel helt utenom mellomklassesegmentet. Samme med Duke200.

_________________
Min Flickr photostream
YouTube


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 sep 2012 01:14 
Offline

Registrert: 16 apr 2011 19:06
Innlegg: 25
MC: Honda Hornet 600, 2002
Ikke tvil om at den ser bra ut, men merkelig valg av ytelse, ja :-k


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 sep 2012 14:23 
Offline

Registrert: 07 sep 2012 22:10
Innlegg: 1
MC: Honda CBR 125
FilFlu skrev:
Ikke tvil om at den ser bra ut, men merkelig valg av ytelse, ja :-k


Det er vell en "erstattning" eller oppfølger av Ninja 250r, så de prøver kansje å få den i samme prisklasse.
Sikkert ikke så mange 18-åringer som vill bruke over 100 000 på første sykkelen :-k

Personlig tror jeg Ninja 300 blir en god overgang fra lettsykkelen :)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 09 sep 2012 00:42 
Offline

Registrert: 16 apr 2011 19:06
Innlegg: 25
MC: Honda Hornet 600, 2002
Ninja300 skrev:
FilFlu skrev:
Ikke tvil om at den ser bra ut, men merkelig valg av ytelse, ja :-k


Det er vell en "erstattning" eller oppfølger av Ninja 250r, så de prøver kansje å få den i samme prisklasse.
Sikkert ikke så mange 18-åringer som vill bruke over 100 000 på første sykkelen :-k

Personlig tror jeg Ninja 300 blir en god overgang fra lettsykkelen :)


... Men jeg vet at som attenåring vil en gjerne ha så mye krefter som mulig. Sier ikke at det er en god løsning med så mye HK som mulig, men tror den ville vært enda mer attraktiv hvis de hadde fått ut 9 HK mer. Det burde neppe koste mer enn et par ti-kroninger :)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 10 sep 2012 17:04 
Offline

Registrert: 13 jul 2007 23:27
Innlegg: 1136
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Sted: Valdres/Bærum
Er det vedtatt noe spesifikt enda?
Har kl.A fra før, så spiller ingen rolle for meg, men er flere jeg kjenner som stresser i vei med å få tatt lappen, og enkelte hevder det holder å ha tatt noen kjøretimer i år, for å kunne få de gamle reglene til å gjelde for neste år? :p
Mye rart som har blitt sagt rundt dette i det siste..

_________________
1998 Kawasaki Ninja ZX6R

x: 2006 Rieju RS2 125


Toppen
   
Legg innLagt inn: 10 sep 2012 19:50 
Offline

Registrert: 16 apr 2011 19:06
Innlegg: 25
MC: Honda Hornet 600, 2002
alexanderyi skrev:
Er det vedtatt noe spesifikt enda?
Har kl.A fra før, så spiller ingen rolle for meg, men er flere jeg kjenner som stresser i vei med å få tatt lappen, og enkelte hevder det holder å ha tatt noen kjøretimer i år, for å kunne få de gamle reglene til å gjelde for neste år? :p
Mye rart som har blitt sagt rundt dette i det siste..


Blir noen endringer fra 19. januar mtp. mellomklassen.
Mellomtung motorsykkel: Motorsykkel som har en effekt på høyst 35 kW og et forhold
mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens
tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 17 sep 2012 22:03 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 jan 2009 09:58
Innlegg: 300
MC: Daelim Roadwin 125 2007.
09= 2930 - 15062
10= 15062 16953 (15 april)
FilFlu skrev:
alexanderyi skrev:
Er det vedtatt noe spesifikt enda?
Har kl.A fra før, så spiller ingen rolle for meg, men er flere jeg kjenner som stresser i vei med å få tatt lappen, og enkelte hevder det holder å ha tatt noen kjøretimer i år, for å kunne få de gamle reglene til å gjelde for neste år? :p
Mye rart som har blitt sagt rundt dette i det siste..


Blir noen endringer fra 19. januar mtp. mellomklassen.
Mellomtung motorsykkel: Motorsykkel som har en effekt på høyst 35 kW og et forhold
mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens
tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.


Jeg er spent på hva supermotardene kommer til å bli registert som da...


Toppen
   
Legg innLagt inn: 18 sep 2012 00:46 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 10 feb 2011 00:34
Innlegg: 374
MC: :
-04 z750
-96 535 XV : Solgt
-05 CRF 450R : Solgt
-10 SMC RR : Solgt
-08 GSXR 600 : Solgt
-11 690 SMC : Solgt
-08 FS650e : Solgt
Sted: Frstad/Bergen
eg gleder meg til å se dette sirkuset starter!
Og hva som kommer til å skje med motardverden :-k

_________________
supermons skrev:
de fleste går jo fra R til motard


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner