Kawasaki Ninja 250r

Prat om mellomtung MC
Post Reply
Svenn
Posts: 20
Joined: 12 May 2012 19:53
MC: Ingen foreløpig

Kawasaki Ninja 250r

Post by Svenn »

Bestemte meg for å ''joine gjengen'', her på Mc-Forumet ettersom jeg skal kjøpe meg min første tung/mellomtung sykkel om ikke så alt for lenge!
Er nå 17 år og kjører en gir moped. Jeg er selv veldig voksen i trafikken og ønsker en større sykkel som ikke bare frakter meg fra A-B, men også med både sikkerhet, flyt og følge i trafikken.

Neste år tar jeg steget og trapper opp til Tunglappen klasse A. Her sett litt rundt hvor jeg har blitt anbefalt å kjøpe en større sykkel for deretter strupe den ned til 34hk. Jeg velger da å ikke gjøre dette pga det har vist seg å ha komt konflikter: ikke bare med sykkelen men også med omregistreringen.
Valget faller på en Kawasaki ninja 250r. Noen personlige erfaringer med denne sykkelen? Er selv veldig glad i sykler. Lyden av en sykkel gjør meg i godt humør. Derfor vil jeg slenge på en Akrapovic slip-on eksospotte.
http://www.revzilla.com/motorcycle/akra ... -2008-2012

Spørsmålet mitt som følger er da:
- Er dette anlegget i det heletatt lovlig å ha på sykkelen? (gjør det kun for lydens skyld)
- Erfaringer med sykkelen:
- Erfaringer med anlegget:

Takker veldig for svar :)
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Kawasaki Ninja 250r

Post by ToreLo »

Hei!

Ut i fra hva jeg kan se på Akrapovic sin hjemmeside er ikke dette et e-merket anlegg. Dvs ikke lovlig.

Syns forøvrig du gjør rett i å gå for en fulleffekt mellomklasse! Sikkert morsom sykkel \:D/
Svenn
Posts: 20
Joined: 12 May 2012 19:53
MC: Ingen foreløpig

Re: Kawasaki Ninja 250r

Post by Svenn »

Tror du det blir lett for å bli stoppet og få problemer med dette anlegget? Kunne du forøvrig anbefalt meg et anlegg som har en grom lyd, men E-merket?
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Kawasaki Ninja 250r

Post by ToreLo »

Eneste erfaringen jeg har er med MIVV. Skalikke være noe å si på lyden og alle dem leverer skal være typegodkjent så vidt jeg vet.

[youtube]mQ-L8WsMPjs[/youtube]
Svenn
Posts: 20
Joined: 12 May 2012 19:53
MC: Ingen foreløpig

Re: Kawasaki Ninja 250r

Post by Svenn »

Er Mivv e-merket?


Et dumt spørsmål av meg: Hva står egentlig E-merket for? Vet hva det innebærer, men kun hva det står for :D
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Kawasaki Ninja 250r

Post by ToreLo »

Ut i fra det jeg har skjønt så skal alle mivv anlegg være det ja.

E-merket er vel der for å forhindre at alle kjører rundt med fri eksos. Vil du ha mer info får du spørre google ;-)
Post Reply