Ny her, så noen spørsmål. :)
Posted: 11 Apr 2012 03:04
Heisann!
Ja, da var man registrert her også! Er moderator og styremedlem på Volvo Car Club Norway sitt forum, men dette blir første MC-forumet. MC-kjøring er vi vel alle enige om at er fantastisk! Har noen kjappe spørsmål angående mellomtung MC
Det har seg sånn at jeg har lyst til å ta MC-lappen, og i og med at jeg ikke har fyllt 21 enda, så må vi jo kjøre litt mellomtung MC så lenge. har fått med meg at det er en begrensning på 34HK, (eller 0,16KW pr kilo eller noe sånt noe) noe som ikke er så altfor mye
Så lurer jeg vel på det klassiske spørsmålet hva sånn ca kostnader på mellomtunglappen er. Vet at svaret sikkert blir "Det spørs helt hvor mye du har kjørt, og hvor erfaren du er på MC-kjøring", så for å gjøre det litt lettere å få et godt svar, så kan jeg jo si at jeg har kjørt MC siden jeg var 7 år, og har kjørt på det norske juniorlandslaget i Trial, så håper jeg kan si jeg kan det med å beherske en motorsykkel (tror jeg ). Selvfølgelig, gatekjøring er jo noe annet, da man plutselig har noe på 200kg mellom beina, kontra 67Kg som konkurransesyklene mine veide. Har jo også både moped og billappen, og i mopedtiden klarte jeg å tilbakelegge intet mindre enn 23 000km. Vil jo si det er en del på en farkost som ikke akkurat er laget for å kjøre langt på Uansett, er det kanskje noen her inne som vet om noen gode kjøreskoler i Osloområdet? Jeg er veldig opptatt av at undervisningen er god, da jeg gjerne betaler litt ekstra for den beste undervisningen. Jeg tenker sånn at det er bedre å få god undervisning, for så å kunne ferdes trygt i trafikken, enn å bare ha nok undervisning til å bestå førerprøven, for det er jo ikke så vanskelig. Det er når lappen er i boks det vanskelige starter.
Så driver jeg jo å titter på Finn.no etter sykler. Har gjort det i mange år, og sett at Kawasaki ZX6-R Ninja har begynt å bli ganske så rimelige. Jeg synes dette er en fin sykkel, da mange andre sykler fra 90-tallet ser veldig gamle og klumpete ut, mens denne ser jo mye mer moderne ut. Å få strupet disse til 34HK er vel heller ikke umulig. Evnt. går det jo ann å kjøpe nå, og la den stå et år til jeg blir gammel nok til å kunne kjøre med de hestene som er i den For meg gjør det ikke noe å ha en litt eldre sykkel, da jeg har skrudd ekstremt mye sykkel oppgjennom Trialkarrieren, pluss at jeg har en onkel som har en Suzuki TL1000S og en Hayabusa, som jeg også har holdt på med i mange år
Moderatorer får vel bare flytte/slette/stenge denne tråden hvis jeg er helt på bærtur mtp riktig underforum osv.. Ikke alltid så lett når man er ny.
Uansett, hyggelig om noen tar seg tid til å svare, hvis ikke får jeg bare ta saken i egne hender å ringe rundt til diverse folk og skoler. Virker som det er mye god kunnskap her inne, så hvis noen vil svare er det bare hyggelig
Mvh Daniel V.
Ja, da var man registrert her også! Er moderator og styremedlem på Volvo Car Club Norway sitt forum, men dette blir første MC-forumet. MC-kjøring er vi vel alle enige om at er fantastisk! Har noen kjappe spørsmål angående mellomtung MC
Det har seg sånn at jeg har lyst til å ta MC-lappen, og i og med at jeg ikke har fyllt 21 enda, så må vi jo kjøre litt mellomtung MC så lenge. har fått med meg at det er en begrensning på 34HK, (eller 0,16KW pr kilo eller noe sånt noe) noe som ikke er så altfor mye
Så lurer jeg vel på det klassiske spørsmålet hva sånn ca kostnader på mellomtunglappen er. Vet at svaret sikkert blir "Det spørs helt hvor mye du har kjørt, og hvor erfaren du er på MC-kjøring", så for å gjøre det litt lettere å få et godt svar, så kan jeg jo si at jeg har kjørt MC siden jeg var 7 år, og har kjørt på det norske juniorlandslaget i Trial, så håper jeg kan si jeg kan det med å beherske en motorsykkel (tror jeg ). Selvfølgelig, gatekjøring er jo noe annet, da man plutselig har noe på 200kg mellom beina, kontra 67Kg som konkurransesyklene mine veide. Har jo også både moped og billappen, og i mopedtiden klarte jeg å tilbakelegge intet mindre enn 23 000km. Vil jo si det er en del på en farkost som ikke akkurat er laget for å kjøre langt på Uansett, er det kanskje noen her inne som vet om noen gode kjøreskoler i Osloområdet? Jeg er veldig opptatt av at undervisningen er god, da jeg gjerne betaler litt ekstra for den beste undervisningen. Jeg tenker sånn at det er bedre å få god undervisning, for så å kunne ferdes trygt i trafikken, enn å bare ha nok undervisning til å bestå førerprøven, for det er jo ikke så vanskelig. Det er når lappen er i boks det vanskelige starter.
Så driver jeg jo å titter på Finn.no etter sykler. Har gjort det i mange år, og sett at Kawasaki ZX6-R Ninja har begynt å bli ganske så rimelige. Jeg synes dette er en fin sykkel, da mange andre sykler fra 90-tallet ser veldig gamle og klumpete ut, mens denne ser jo mye mer moderne ut. Å få strupet disse til 34HK er vel heller ikke umulig. Evnt. går det jo ann å kjøpe nå, og la den stå et år til jeg blir gammel nok til å kunne kjøre med de hestene som er i den For meg gjør det ikke noe å ha en litt eldre sykkel, da jeg har skrudd ekstremt mye sykkel oppgjennom Trialkarrieren, pluss at jeg har en onkel som har en Suzuki TL1000S og en Hayabusa, som jeg også har holdt på med i mange år
Moderatorer får vel bare flytte/slette/stenge denne tråden hvis jeg er helt på bærtur mtp riktig underforum osv.. Ikke alltid så lett når man er ny.
Uansett, hyggelig om noen tar seg tid til å svare, hvis ikke får jeg bare ta saken i egne hender å ringe rundt til diverse folk og skoler. Virker som det er mye god kunnskap her inne, så hvis noen vil svare er det bare hyggelig
Mvh Daniel V.