Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Prat om mellomtung MC
Post Reply
kawaoze
Posts: 3
Joined: 30 May 2011 04:12
MC: Kawasaki Ninja ZX-7R 1999

Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Post by kawaoze »

Hei !

Jeg skal hente meg en Ninja nå uti uka. Den var kræsjet for ca 2 år siden,og bærer stort preg av det.

Her er linken til annonsen : http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28035809

Har tenkt og kjøpe denne,og pusse den opp sakte men sikkert. Er sykmeldt,så må ha noe og putte fingrene i ! :)
Det jeg lurer på, er da hva det vil ca koste får svingarm og dempere etc,brukt/ny (?). En link til en side hvor dei selger deler til denne type sykkel, hadde vert flott !

Må felgene være fra en samme type ninja? og er det vansklig og få tak i brukt ?

Takker på forhånd for svar.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Post by herkit »

Den der er vel strengt tatt bare brukende som delesykkel? Vil tro at når svingarm og forgaffel ser slik ut så er vel ramma i samme forfatning...
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Post by Northman »

herkit wrote:Den der er vel strengt tatt bare brukende som delesykkel? Vil tro at når svingarm og forgaffel ser slik ut så er vel ramma i samme forfatning...
Godt poeng.

Står at han har papirer på sykkelen, kanskje papirer på at ramma er ok?
It is better to exist unknown to the law.
kawaoze
Posts: 3
Joined: 30 May 2011 04:12
MC: Kawasaki Ninja ZX-7R 1999

Re: Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Post by kawaoze »

Ramma er grei faktisk. Det hovedsaklige er frontgaffene og svingarma, men en delesykkel er jo ikke bare bare og finne .. Frontgaffler passer muligens overens med andre ninja modeller ?
kawaoze
Posts: 3
Joined: 30 May 2011 04:12
MC: Kawasaki Ninja ZX-7R 1999

Re: Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Post by kawaoze »

Grunnen til jeg kjøper den,er at jeg får den for 8tusen. Å det er en rimelig penge :) mtp at motor og gir er i bra stand,samt ramme.
inunf
Posts: 4915
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Post by inunf »

Ramma er bra - sier hvem? Akkurat det er litt viktig.

Dempere, svingarm osv finner du på ebay. Går sikkert an å oppgradere til nyere forstilling for en billig penge, finn deg et engelsk kawa-forum elns og hør hva som går om hverandre.
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Post by bzzlink »

For at jeg skulle trodd på at den ramma er rett, så skulle jeg hatt papirer fra et verksted som hadde målt den med mikrometer. (+ ringt å snakket med det verkstedet)

Pass også på å få papirer fra forsikringselskapet om sykkelen er kondemnert eller ikke. Såvidt jeg vet er det kun autoriserte verksteder som har lov til å bygge opp igjen kondemnerte kjøretøy og få de registrert. Dette har jeg lest meg til på andre forum, og har det ikke fra offisielle kilder, men kjedelig å bruke tid å penger på noe man ikke får registrert, så verdt å sjekke ut!
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Spørsmål ang. Kawasaki ZX-7R

Post by Onsløv »

Om den i såfall er komdemnert.
Er det da tillatt å bruke den på bane selv om den ikke kan brukes på vei?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Post Reply