Yamaha R6 2004. Funnet ut at sykkelen er tidligere Full Eff.

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
KarisariR6
Posts: 23
Joined: 31 May 2010 19:30
MC: Yamaha R6 2004 mod. Ignite Life=D

Yamaha R6 2004. Funnet ut at sykkelen er tidligere Full Eff.

Post by KarisariR6 »

Hei igjen. Har funnet ut at sykkelen min er tidligere Full effekter og er nå lav effeker men vil omregisterer tilbake til full , men lurer på hvordan jeg skal gå frem og hvor mye det kan koste. Papirer (Godkjenning osv) og avgifter.

Noen tips og råd hvordan ?
Setter veldig pris på så mye info som mulig.

Sign KarisariR6
"Never trade the thrills of living for the security of existence".
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: Yamaha R6 2004. Funnet ut at sykkelen er tidligere Full Eff.

Post by Hchaugen »

Hei!

Det ligger flere tråder angående dette inne her fra før, men har ikke tid til å søke etter de nå :(
Om sykkelen har vært fulleffekt før er nok engangsutgiften betalt allerede. Det du trenger er å få et godkjent verksted til å fjerne plumbering/struping og skrive papirer på arbeidet de har utført. Så drar du til biltilsynet og får den godkjent som fulleffekter igjen. Usikker på hvor mye det koster å få det gjort fra mellom til tung, men motsatt er rundt 4-5 lapper.
Har du uorginalt slip-on/effektanlegg må du passe på at det er lavere enn 100(?) DB for å få det gategodkjent.

Er det noe jeg har glemt? :shock:
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: Yamaha R6 2004. Funnet ut at sykkelen er tidligere Full Eff.

Post by Flydude »

Thats it!
I tillegg til uoriginal potte må man også kontrollere blinklys, frontlys, undertray eller andre modifiseringer som eventuelt er gjort. Jeg gikk igjennom samme prosedyre (bortsett fra at verkstedet gjorde alt) i våres og fikk betale dyrt for modifikasjonene mine. :-s Uten å gå mer nøye inn på detaljer. Men i bunn og grunn er det å få ut plomberingen og dra til biltilsynet og få den omregistrert.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Post Reply