Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
KarisariR6
Posts: 23
Joined: 31 May 2010 19:30
MC: Yamaha R6 2004 mod. Ignite Life=D

Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by KarisariR6 »

Hei jeg lurer på om det er mulig å montere en sånn bryter som bytter fra Lav effekt til Høy effekt eller omvendt, på min Yamaha R6 2004.?
Har lav effekt men vil ha mest mulig av sykkelen min, ned plombering ( effekt redusering) er i min og andres teori at det sliter motoren.
Noen som Kan gi meg tips og muligheter for å skaffe sånne Kit eller monterings sett? Nettsider eller Forhandlere/Verksted.

Har ikke lyst å betale en inni ræva til omregistering til høy effekt som koster shjorta av de fleste av oss.
"Never trade the thrills of living for the security of existence".
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by Speedy Gonzales »

For det første så er det idioti av deg å vurdere å kjøre ett kjøretøy som du ovrhodet ikkje har lov til.

hadde det vært bil og den var chippet slik at du fikk 20-40 hk mer hadde eg ikkje sagt noe, men dette er en motorsykkel der du vil få mye mer effekt..

Men men.

For det andre lurer eg på hvorfor du tror at dette kan skade motoren??
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by Hchaugen »

Plombe skader motoren? O_O

Totalvraker du sykkelen og forsikringra begynner å snoke, får ikke du ei krone tilbake. Eller enda verre, om du skader et menneske for livet.

Ikke ødelegg for resten av oss:)
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by Flydude »

Lest igjennom denne: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=24&t=8066 (Innlegg 5 er nok aktuelt for deg)

Personlig kjørte jeg mellomklasse i to år lovlig og angrer ikke. Første sesong med fulleffekt i år. Det er mer enn nok krefter i 34hk. Ikke bli en verdensmester og ta livet av deg eller andre 8) Jeg lever for adrenalin og spenning, men innså dumskapen ved å kjøre ulovlig og hva slags kjipe situasjoner du kan komme opp i.



Men jeg ser at du skriver du ikke har lyst til å registrere om til fulleffekt? Så kanskje du har lov til å kjøre fulleffekt da?
Da lurer jeg på om du har sjekket ut hva en omregistrering koster. Har sykkelen vært registrert fulleffekt før, koster det ikke mye. Under 500,- på biltilsynet. Jobben på verkstedet er det som koster. Hvis den ikke har vært registrert før må du ut med hk-avgift i tillegg. Men denne synker for hvert år, og skal vel være 0 etter 10 år. Så en 6 år gammel sykkel er kanskje ikke så dyr i hk-avgift. Skal finnes kalkulator på nett for å sjekke sånt.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
KarisariR6
Posts: 23
Joined: 31 May 2010 19:30
MC: Yamaha R6 2004 mod. Ignite Life=D

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by KarisariR6 »

OK for det første. dere to som river kjeft over et enkelt spørsmål, synes jeg er dårlig. Jeg stilte et spørsmål angående Bryter for lav/Høy effekt .
Min Tro om at ned plombering er skadelig for motor har sine grunnner, men thar ingen intensjon å begrunne. Vennligst svar på spørsmålet anngående Lav/Høy effekt bryteren eller hvor mye det kan koste å omregistrere til høy effekt, råd tips eller noe.'
Jeg skal ærlig inrømme at jeg søker power som mange andre , men kjører med hensyn.

Mye motor og eventyr lyst = MYE ANSVAR PÅ Fører
"Never trade the thrills of living for the security of existence".
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by supermons »

Kjenner ikke til den sykkelen, så vet ikke om det er mulig å montere høy/lav bryter.

Men hva det vil koste deg å eventuelt betale for ekstra effekt kan du regne ut her.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by Speedy Gonzales »

KarisariR6 wrote:OK for det første. dere to som river kjeft over et enkelt spørsmål, synes jeg er dårlig. Jeg stilte et spørsmål angående Bryter for lav/Høy effekt .
Min Tro om at ned plombering er skadelig for motor har sine grunnner, men thar ingen intensjon å begrunne. Vennligst svar på spørsmålet anngående Lav/Høy effekt bryteren eller hvor mye det kan koste å omregistrere til høy effekt, råd tips eller noe.'
Jeg skal ærlig inrømme at jeg søker power som mange andre , men kjører med hensyn.

Mye motor og eventyr lyst = MYE ANSVAR PÅ Fører
Hva du synst er dårlig er for meg likegyldig. Klarer noen av oss å forandre tankegangen din har vi lyktes spør du meg.

Hadde jo vært alright med en begrunnelse om hvorfor en nedstruping kan skade motoren.
Kanskje vi finner ut at det er sant??

Når det gjelder en bryter for høy/lav effekt ser eg for meg at dette kan bli veldig dyrt, om overhodet mulig på sykkelen din.

Det finnes jo tuning apparater til bil der du kan velge mellom forskjellige steg/software, men aner ikkje om du får det til "eldre" sykkler.

Ellers vil eg anbefale deg å ringe ett tuning verksted, de vet som oftest slike ting.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by Hchaugen »

/sigh
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by Speedy Gonzales »

? :-k
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by Hchaugen »

Ikke ment til deg speedy!
Latterlig av folk å tro at man skal få hjelp av å gjøre ulovlige ting!
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by bengtern »

kasari :) det er sikkert fullt mulig ja ;) ta kontakt med et verksted fikser det sikkert de, koster sikkert noen tusen, men det er jo så klart mye bedre enn og kutte en kabel :P hørt om mange som har satt opp og sånn, har ihvertfall møtt mange som har gjort det. Hva du velger å gjøre er opp til deg for min skyld, legger meg ikke opp i det :) kjør forsiktig da ;)
Nå:Gsx-r600 k8
User avatar
KarisariR6
Posts: 23
Joined: 31 May 2010 19:30
MC: Yamaha R6 2004 mod. Ignite Life=D

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Post by KarisariR6 »

Tusen takk for all hjelp anngående Bryter for Lav og Høy effekt.
Jeg får se om det blir gjort eller forbli lav effekt, Hadde vært fin om dere kunne anbefale noen tuning verksted eller veksted for sykkel liggenede i Nord og Sør Trøndelag.

Takk Til Speddy gonzalez , Bengtern og Flydude, for nyttig Info.
"Never trade the thrills of living for the security of existence".
Post Reply