Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
-
- Posts: 53
- Joined: 10 Jun 2009 00:49
- MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250 - Location: Grimstad
Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Hoi!
Har lurt litt på i det siste hvorfor de nye Kawasaki Ninja 250R'ene blir solgt så utrolig fort?
Kan ta et kjapt eksempel: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18940010
Km.stand 3629
Ant. eiere 2
Og jeg har sett flere enn denne sykkelen under 5000 km og 2 eiere.
Er det pga folk kjøper den uten å ha prøvd/sett den i virkeligheten, alt for store forhåpninger, og så blir de skuffa?
Eller er det generelt sett dårlig kvalitet og det må fikses mye på den? Noe som jeg ikke kan tro.
Sykkelen har jo fått mye skryt av folk som tester nye sykler, mc24 og MCN osv.
Takker for alle svar.
Har lurt litt på i det siste hvorfor de nye Kawasaki Ninja 250R'ene blir solgt så utrolig fort?
Kan ta et kjapt eksempel: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18940010
Km.stand 3629
Ant. eiere 2
Og jeg har sett flere enn denne sykkelen under 5000 km og 2 eiere.
Er det pga folk kjøper den uten å ha prøvd/sett den i virkeligheten, alt for store forhåpninger, og så blir de skuffa?
Eller er det generelt sett dårlig kvalitet og det må fikses mye på den? Noe som jeg ikke kan tro.
Sykkelen har jo fått mye skryt av folk som tester nye sykler, mc24 og MCN osv.
Takker for alle svar.
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Nå har jeg aldri kjørt Ninja 250, men jeg kan prøve å gjette. Den går bøtte møkk i forhold til hva som helst annet, derfor går folk lei og selger sykkelen.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Siden det er en mellomklassesykkel vil jeg tippe på unge og impulsive eiere. Evt folk som vil ha helt ny sykkel og så ombestemmer seg? Er sikkert lett å selge den, ser ikke ut som de faller så mye i pris fra ny-prisen.
-
- Posts: 53
- Joined: 10 Jun 2009 00:49
- MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250 - Location: Grimstad
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Ja dere har nok rett, de forventer vel litt mer.
Jeg har sett to sykler nede i 45 tusen, og da også under 5000 km (tror faktisk ikke jeg har sett noen over 5000km), syns det var ganske billig, men om de har blitt behandla fint under innkjøring er vel heller tvilsomt.
Jeg har sett to sykler nede i 45 tusen, og da også under 5000 km (tror faktisk ikke jeg har sett noen over 5000km), syns det var ganske billig, men om de har blitt behandla fint under innkjøring er vel heller tvilsomt.
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Er vel det at det "går godt" når de prøver den, men etterhvert som de har på passasjerer, evt. venner seg til den, går den plutselig ikke så friskt lengre. Men er alt etter behovet, den går jo på luft og kjærlighet, samt at den er meeeget enkel å håndtere. Så til mitt bruk er den perfekt!
-
- Posts: 53
- Joined: 10 Jun 2009 00:49
- MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250 - Location: Grimstad
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Mhm, sant det Iroedal. Passer ikke til alle
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Hei!
Jeg har hatt denne sykkelen i et halvt år nå.
Turtelleren står på: 17 800 km .
Sykkelen er en bra begynner sykkel, derfor er det mange som begynner på denne men selger den gjerne etter et år (noen blir lei fortere) - eller kanskje når man får mer penger til å gå for en GSX600R 2008/9!.
Jeg syns at sykkelen går bra, men jeg begynner å få en følelse av at jeg har lyst på større sykkelen. Man har litt lyst å få følelsen av det syke adrenalinet i førstegiret liksom, det får man ikke med ninja.
Planen min er å ha denne sykkelen i et halvt år til, dermed blir det (om jeg har nokk penger en GSX 600 R 2008+) blir det salg av ninjaen og kjøp av GSX som er min "våte drøm" ...
Det som er bra med ninajen er jo at den er:
+ NY og deilig å se på i forhold til en 10 år(+) gammel 600... Som igjen gir mindre slitte deler og velikehold... Dette var grunnen til at jeg kjøpte denne sykkelen.
+ Går helt fint og fin lyd med effekt potte,
+ lettkjørt og
+ gøy i svingene..
+ Mye billigere enn R6, GSX600, CBR osv . Du får gjerne 2 ninja 250 for en GSX.
+ Alt av servicer er tatt siden den er så "ny" dette gjør sykkelen bedre og lettere å selge..
+ Siden sykkelen er så ny er det du som bestemmer hvor godt du vil ta vare på den, f.eks. du smørrer kjedet hver gang du har vasket sykkelen osv. osv.
Folk blir sjokkert når jeg sier det er en 250 , de fleste tror det er en 600.
Problemer jeg har hatt med den er småting som: Diverse pærer som har gått (kjørelys, baklys), bakdekk er nå slitt og bør skiftes (17 800 km), bremseklosser og slikt er blitt skiftet på servicer.
Jeg er strålendes fornøyd og angrer ikke et eneste sekund på at jeg kjøpte min ninja, hadde ikke penger til en ny GSX, da var valget egentlig enkelt.
Minus er at den går litt slappt med 2 personer Ingen feste for personen bakpå til å holde seg i utenom kåpe og føreren.
Min lille review!
Jeg har hatt denne sykkelen i et halvt år nå.
Turtelleren står på: 17 800 km .
Sykkelen er en bra begynner sykkel, derfor er det mange som begynner på denne men selger den gjerne etter et år (noen blir lei fortere) - eller kanskje når man får mer penger til å gå for en GSX600R 2008/9!.
Jeg syns at sykkelen går bra, men jeg begynner å få en følelse av at jeg har lyst på større sykkelen. Man har litt lyst å få følelsen av det syke adrenalinet i førstegiret liksom, det får man ikke med ninja.
Planen min er å ha denne sykkelen i et halvt år til, dermed blir det (om jeg har nokk penger en GSX 600 R 2008+) blir det salg av ninjaen og kjøp av GSX som er min "våte drøm" ...
Det som er bra med ninajen er jo at den er:
+ NY og deilig å se på i forhold til en 10 år(+) gammel 600... Som igjen gir mindre slitte deler og velikehold... Dette var grunnen til at jeg kjøpte denne sykkelen.
+ Går helt fint og fin lyd med effekt potte,
+ lettkjørt og
+ gøy i svingene..
+ Mye billigere enn R6, GSX600, CBR osv . Du får gjerne 2 ninja 250 for en GSX.
+ Alt av servicer er tatt siden den er så "ny" dette gjør sykkelen bedre og lettere å selge..
+ Siden sykkelen er så ny er det du som bestemmer hvor godt du vil ta vare på den, f.eks. du smørrer kjedet hver gang du har vasket sykkelen osv. osv.
Folk blir sjokkert når jeg sier det er en 250 , de fleste tror det er en 600.
Problemer jeg har hatt med den er småting som: Diverse pærer som har gått (kjørelys, baklys), bakdekk er nå slitt og bør skiftes (17 800 km), bremseklosser og slikt er blitt skiftet på servicer.
Jeg er strålendes fornøyd og angrer ikke et eneste sekund på at jeg kjøpte min ninja, hadde ikke penger til en ny GSX, da var valget egentlig enkelt.
Minus er at den går litt slappt med 2 personer Ingen feste for personen bakpå til å holde seg i utenom kåpe og føreren.
Min lille review!
-
- Posts: 53
- Joined: 10 Jun 2009 00:49
- MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250 - Location: Grimstad
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Hei peec, takk for 'reviewen' din (nå glemte jeg det norske ordet pga deg ), hyggelig å se at ikke ALLE selger sykkelen etter et par tusen kilometer, virker som du har kost deg med den! 17 800 km er ikke dårlig på et halvt år, hehe.
Er enig med deg i alle poenga du skrev, men jeg har aldri hørt den med ny potte da (untatt youtube, litt vanskelig å få skikkelig intrykk hehe), men inbiller meg at den høres ganske tøff ut. Jeg syns t.o.m det var stilig lyd med original potta og.
Ser du nevnte du hadde problemer med diverse pærer, har det skjedd flere ganger eller kun en gang? Jeg hadde noe lignende saker på min gamle moped, og selv etter at jeg bytta pære og kjørte et par hundre kilometer så røyk de igjen, er det noe som skjer på ninjaen og?
Hehe, ja den går kanskje ikke all verdens med 2 personer på, men du får bare feste på det ego-setet så har du en god unnskyldning
Er enig med deg i alle poenga du skrev, men jeg har aldri hørt den med ny potte da (untatt youtube, litt vanskelig å få skikkelig intrykk hehe), men inbiller meg at den høres ganske tøff ut. Jeg syns t.o.m det var stilig lyd med original potta og.
Ser du nevnte du hadde problemer med diverse pærer, har det skjedd flere ganger eller kun en gang? Jeg hadde noe lignende saker på min gamle moped, og selv etter at jeg bytta pære og kjørte et par hundre kilometer så røyk de igjen, er det noe som skjer på ninjaen og?
Hehe, ja den går kanskje ikke all verdens med 2 personer på, men du får bare feste på det ego-setet så har du en god unnskyldning
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Er jo klaart at hvis en er 18 år og kjøper mellomklassesykkel med 34hk så er det ikke samme futten i kawan som en UPLOMBERT R6 eller annen fulleffekt sykkel.... Det kan jo være "skuffende" når en skal kjøre sammen med kompiser som kjører uplomberte sykler...men faktisk er det det en har LOV til å kjøre da....
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Eller bare følge reglene og bruke tiden med 34 hester til å bli en bedre sjåfør.
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Uten orginal potten så blir det veldig høy og kraftig lyd på en måte.Kvassheim wrote:Hei peec, takk for 'reviewen' din (nå glemte jeg det norske ordet pga deg ), hyggelig å se at ikke ALLE selger sykkelen etter et par tusen kilometer, virker som du har kost deg med den! 17 800 km er ikke dårlig på et halvt år, hehe.
Er enig med deg i alle poenga du skrev, men jeg har aldri hørt den med ny potte da (untatt youtube, litt vanskelig å få skikkelig intrykk hehe), men inbiller meg at den høres ganske tøff ut. Jeg syns t.o.m det var stilig lyd med original potta og.
Ser du nevnte du hadde problemer med diverse pærer, har det skjedd flere ganger eller kun en gang? Jeg hadde noe lignende saker på min gamle moped, og selv etter at jeg bytta pære og kjørte et par hundre kilometer så røyk de igjen, er det noe som skjer på ninjaen og?
Hehe, ja den går kanskje ikke all verdens med 2 personer på, men du får bare feste på det ego-setet så har du en god unnskyldning
Pærene var en engangs sak;)
-
- Posts: 53
- Joined: 10 Jun 2009 00:49
- MC: Suzuki Bandit 600
x Kawasaki Vulcan 750
x Kawasaki Ninja 250 - Location: Grimstad
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Tøft, hehepeec wrote:Uten orginal potten så blir det veldig høy og kraftig lyd på en måte.
Pærene var en engangs sak;)
Ah okay, det var da bra hehe, mulig det var noe galt med kablene også på min gamle moped, ikke vet jeg, men godt å høre at de fungerer nå hvertfall på din ninja da
Mekkern, ja sant det, så jeg syns jo dette er en fin sykkel hvis man har tenkt å kjøre lovlig
-
- Posts: 152
- Joined: 24 May 2009 20:29
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Helt enig med Mekkern.mekkern wrote:Er jo klaart at hvis en er 18 år og kjøper mellomklassesykkel med 34hk så er det ikke samme futten i kawan som en UPLOMBERT R6 eller annen fulleffekt sykkel.... Det kan jo være "skuffende" når en skal kjøre sammen med kompiser som kjører uplomberte sykler...men faktisk er det det en har LOV til å kjøre da....
Jeg har bare såvidt prøvd Ninja 250, men jeg kjører en Hyosung 250. Det er ikke noe problem å holde følge med andre som kjører "normalt" og følger fartsgrensene sånn nogenlunde.
Jeg er så gammel at jeg ikke MÅ kjøre mellomklasse, men jeg har ikke så lang fartstid som motorsyklist. Valget mellom en brukt sykkel eller en ny med garanti var en av grunnene til at jeg kjøpte 250, og jeg var ikke lysten på å låne penger til sykkel. Etter min mening burde regelen om mellomklasse gjelde alle ferske førere uansett alder.
Re: Hvorfor blir Ninja 250R'n solgt så fort?
Ingen erfaring med den, men den ser ihvertfall meget godt ut...
Tok synet på en splitter ny en som stod på Sørensen Maskinsenter i Hønefoss...
Tok synet på en splitter ny en som stod på Sørensen Maskinsenter i Hønefoss...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002