valg av billig (men sprek og gøy og kjøre) mellomtung mc.

Prat om mellomtung MC
Post Reply
speed300
Posts: 13
Joined: 19 May 2009 06:50

valg av billig (men sprek og gøy og kjøre) mellomtung mc.

Post by speed300 »

Har lyst å ta mc lappen til neste år da jeg blir 18, men har ikke så mye penger og budsjettet for mc strekker seg ikke lenger enn opp til 20 - 25 tusen.
Hva er lurt å gå for i denne prisklassen. jeg liker både offroad, og cruser og racing, men siden jeg ikke har mye penger så veier økonomiske grunner sterkt opp. Jeg vil ha en forsikringspreme på under 3000 (trenger ikke mere enn ansvar, skrur selv) og kan heller ikke ha noe som går mye istykker. Men så vil jeg også ha en sykkel som jeg kan ha det morro med, noe som sparker litt ifra.
Jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøre den nedplombert (antagelig ikke), men jo jo iallefal kjøper plombe og gokjenne den som mellomtung, så budsjettet blir vel egentlig 20 tusen + nedplombering som max.

Kom med anbefalinger, gjerne med linker.
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: valg av billig (men sprek og gøy og kjøre) mellomtung mc.

Post by Flydude »

Kan ikke komme med eksakte forslag, men for den prisen tror jeg ikke du får noe særlig r-sykler. Er nok mer motard da. En cruiser sparker ikke fra og er mer chill å kjøre, kanskje ikke "morsom" på samme måte som jeg tolker det du er ute etter.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
speed300
Posts: 13
Joined: 19 May 2009 06:50

Re: valg av billig (men sprek og gøy og kjøre) mellomtung mc.

Post by speed300 »

Flydude wrote:Kan ikke komme med eksakte forslag, men for den prisen tror jeg ikke du får noe særlig r-sykler. Er nok mer motard da. En cruiser sparker ikke fra og er mer chill å kjøre, kanskje ikke "morsom" på samme måte som jeg tolker det du er ute etter.
ok. får man en ok motoard sykkel innenfor min prisklasse da. og hva mp jeg forvente å måtte betale i forsikring, jeg skal ha den på meg som 18 åring, og har ikke hatt mc forsikring på meg tidlingere. hvor mye vil ca delkasko (ansvar, tyveri og brann) komme på
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: valg av billig (men sprek og gøy og kjøre) mellomtung mc.

Post by inunf »

Snakk med forsikringsselskapene. Er så stor forskjell i forhold til hvor du bor og hvilken sykkel det er snakk om at det er vanskelig å gi noe eksakt svar.

Generelt sett så bør delkasko på en motard på en 18-åring komme på 3-6 000 kr et sted. Tviler sterkt på at du får en motard som er noe å ha til 20-25 000. Tror nok det beste er sykler som Kawa KLR 650, Suzuki DR 650, Yamaha XT 600 og Honda XL 600 fra slutten av 80-tallet. Det bør være mulig å få tak i en slik i kjørbar stand i din prisklasse. Dette er også sykler som bør være billig å forsikre.
Post Reply