Erfaringer Husqvarna smr 510

Prat om mellomtung MC
Post Reply
husqvarna
Posts: 1
Joined: 16 Apr 2009 16:21

Erfaringer Husqvarna smr 510

Post by husqvarna »

Hei.

Har kjørt mellomtung sykkel i ett par år nå, og har endelig blitt gammel nok til å kjøre tung (deiligt) :)
Etter å kjørt r-sykkel i ett par år vil jeg prøve noe nytt, og syns supermotard ser veldig spenendes og morsomt ut.
Så har drivi å kikka litt på fulleffekts Husqvarna smr 510 og lurte på om noen har noen erfaringer rundt den, både gode og dårlige.
Er det god kvalitet på de?
Er de spreke, og hvor mange sekunder tar 0-100 ca?
Hvordan går de i forhold til Aprilia RS 250(som var gammle sykkelen)
Hvordan er de iforhold til konkurentene?(KTM,Husaberg,Honda)

Prøvde å søke litt rundt disse men fant lite, så håper dere vil være til hjelp :)

Og veit att man ikke får registrert disse som fulleffekts, og att det er dumt å ta ut plomber, og att det er fy-fy. Så vil helst ikke høre om det.
Men har tross alt kjørt lett sykkel siden jeg var 16.
Og har fått litt erfaring på baken, så syns det er "tryggere" att jeg gjør det, enn att en 18 åring med nytt førerkort gjør det.
Dermed tilater jeg meg dette, og håper på svar på spørsmålene mine og ikke kritikk. (er jo også min første post her på forumet) :D

På forhånd takk :)

Mvh:

Pål-Åge R.
User avatar
Husakiller
Posts: 14
Joined: 01 Nov 2008 20:43
Location: Trondheim-Klett

Re: Erfaringer Husqvarna smr 510

Post by Husakiller »

Hei og velkommen på forumet :)

Jeg kan nå si det jeg vet iallefall.. Ktm sykklene er en mer allround maskin og er nåkk litt (snillere Sm) eller hva jeg skal kalle det en de andre nevnte, som er mere reindyrka Supermotarder ;-) Sykkler som Sxv og Husaberg er konkuransemaskiner registrer bare får vei, så de blir nåkk litt kvassere.

de vasseste sykklene i denne klassen du kan kjøpe er vell såvidt jeg vet Husaberg, Husky, eller sxv modellene Til Aprilia. Sm'en til Ktm, Yamaha og suzuki er vell litt snillere sykkler til mer hverdagslige brukere vil jeg tro :-k

I forhold til Rs'en din vil jeg tro at om du kjøper deg en Husky 510, så vil den nåkk ikke kjennes treg, men det er jo en helt annen sykkel i en helt annen klasse, og ikke minst en "Værsting" 4-Takter og ikke "Værsting" 2-takter.. \:D/
Du trenger bare to hjul og ei brukanes ramme får og ha det gøy...
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Erfaringer Husqvarna smr 510

Post by vegsir »

Husakiller wrote:Hei og velkommen på forumet :)

Jeg kan nå si det jeg vet iallefall.. Ktm sykklene er en mer allround maskin og er nåkk litt (snillere Sm) eller hva jeg skal kalle det en de andre nevnte, som er mere reindyrka Supermotarder ;-) Sykkler som Sxv og Husaberg er konkuransemaskiner registrer bare får vei, så de blir nåkk litt kvassere.

de vasseste sykklene i denne klassen du kan kjøpe er vell såvidt jeg vet Husaberg, Husky, eller sxv modellene Til Aprilia. Sm'en til Ktm, Yamaha og suzuki er vell litt snillere sykkler til mer hverdagslige brukere vil jeg tro :-k

I forhold til Rs'en din vil jeg tro at om du kjøper deg en Husky 510, så vil den nåkk ikke kjennes treg, men det er jo en helt annen sykkel i en helt annen klasse, og ikke minst en "Værsting" 4-Takter og ikke "Værsting" 2-takter.. \:D/
øh :shock: ktm aprilia, husqvarna og husaberg har alle race-sykler som er gateregga, men ktm og husqvarna har visse modeller som er mere servicevennlige, og som går litt dårligere. og er nok litt bedre for stumpen å kjrel engre turer med.

har ingen erfaring med husqvarna selv, men har jo hørt både det ene og det andre, slik som en gjør med alle merker. finn i hvertfall en som er godt vedlikeholdt og store servicer er gjort. s¨å skal det nok gå bra :-#
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Post Reply