mellomtung lav eller fulleffekt?

Prat om mellomtung MC
raastad
Posts: 73
Joined: 26 Dec 2006 14:08
MC: 07 Silver Raven R6 =P
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
And ofc. Full Spidi racing gear.
Location: Buskerud/Vestfold

Re: mellomtung lav eller fulleffekt?

Post by raastad »

er nok lurt å starte som 34 hk ja.
får litt bedre grunnlag til å lære seg sykkelen.
jeg gikk rett fra 250cc til fulleffekt r6 da jeg fikk tung lappen selv, og har holdt på å kjøre ut et par ganger og( god takk til proper opplæring at det gikk bra 8) )..
så det å lære seg sykkern i en stund før man drar på med gassen er nok lurt ^^
har og tru på at en r6 ikke er en kjedelig sykkel om du ikke har kjørt så mye større. den holder i massevis + masse mer for norske veier :P
forsikkringa er nok like dyr uansett lav/full(hvertfall r6/r1).
2007 Silver Raven R6
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: mellomtung lav eller fulleffekt?

Post by bengtern »

raastad wrote:er nok lurt å starte som 34 hk ja.
får litt bedre grunnlag til å lære seg sykkelen.
jeg gikk rett fra 250cc til fulleffekt r6 da jeg fikk tung lappen selv, og har holdt på å kjøre ut et par ganger og( god takk til proper opplæring at det gikk bra 8) )..
så det å lære seg sykkern i en stund før man drar på med gassen er nok lurt ^^
har og tru på at en r6 ikke er en kjedelig sykkel om du ikke har kjørt så mye større. den holder i massevis + masse mer for norske veier :P
forsikkringa er nok like dyr uansett lav/full(hvertfall r6/r1).
yes har akkurat tenkt det samma om r6! jeg syns også en 600 er nok for norge, ser ikke noe grunn til å kjøpe meg busa akkurat :P
de sier det er mye bedre svingegenskaper i r6-en enn i r1 pga vekt og sånn \:D/ r6 er hooottt!! :twisted: :twisted: :twisted:
Nå:Gsx-r600 k8
raastad
Posts: 73
Joined: 26 Dec 2006 14:08
MC: 07 Silver Raven R6 =P
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
And ofc. Full Spidi racing gear.
Location: Buskerud/Vestfold

Re: mellomtung lav eller fulleffekt?

Post by raastad »

bengtern wrote: yes har akkurat tenkt det samma om r6! jeg syns også en 600 er nok for norge, ser ikke noe grunn til å kjøpe meg busa akkurat :P
de sier det er mye bedre svingegenskaper i r6-en enn i r1 pga vekt og sånn \:D/ r6 er hooottt!! :twisted: :twisted: :twisted:
sant det. er storfornøyd med min selv, både på langkjøring og kortkjøring. blir og like overasket hvær gang jeg starter den på hvær sessong start, mange som sitter på blir som regel redde om man gir litt ekstra gass og så. nok av krefter. er og tull av de som kjører 1000cc å kalle 600 osv for "moped" og. ta sykkern på bane så er det ikke store forskjellen lenger heller som regel. men kommer ann på førern. men uans en flott sykkel i mine øyne ^^ lyst å prøve en r1 bare for å sjekke kreftene på den. men trukke jeg ville hatt no større. prøvd andre større sykler og er ikke like gøy på en måte :P sikkert litt mer behaglig på de større syklene tho. men når man kan sitte å kjøre i 2timer og mer på en r6 uten å bli helt ødelagt funker det helt fint 8)
2007 Silver Raven R6
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: mellomtung lav eller fulleffekt?

Post by carboy »

R6 er en utrolig tøff sykkel, men eneste minuset med den er at den har en veldig liten vindskjerm og kåpene foran går i lik linje som Ræva, skulle liksom vært litt høyere, som det er på RS'en, kjenner det er utrolig luftmotstand på motorveien og med litt motvind er det ikke særlig behaglig (men dette kan vell være av den grund at sykkelen er utrolig lett?)
Har ikke prøvd R6 men den sitter kanskje bedre på veien i større hastigheter siden den er tyngere, en større vindskjerm kunne kanskje hjulpet, ikke vet jeg.
Det er også like mye hk i en R6 som det er i feks 1000cc'en til Inunf, sier ikke at den klarer og ta en 1000cc sykkel, men er skikkelig kraft maskin hører jeg.

Image

Er dette bra sykkler som mellom tung, både den eldre og den nyere?

:D
-Carboy-
raastad
Posts: 73
Joined: 26 Dec 2006 14:08
MC: 07 Silver Raven R6 =P
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
And ofc. Full Spidi racing gear.
Location: Buskerud/Vestfold

Re: mellomtung lav eller fulleffekt?

Post by raastad »

er en liten vindskjerm der ja, men om man legger seg ned (som er ganske vanlig på en liggesykkel) forsvinner all merknad av luftmotstand på hode området.
er veldig ofte jeg legger meg ned i lavere fart og rett og slegg pga det er veldig behaglig stilling å slappe av på, både for rygg, nakke og armer.
men merker ikke så mye under 120 og så. og man skal jo egentlig ikke kjøre fortere :roll: :-#

ville og sakt at alle type sykler er brae som mellomtung osv.. alt kommer ann på førern. man kjøper det man liker for man liker hvordan den ser ut, føles, og hvordan den er å kjøre. og man fikser den slik man vil ha den ^^ tror ikke det er en sykkler som er "den beste", kun fra person til person.
2007 Silver Raven R6
Post Reply