Vanskelig valg

Prat om mellomtung MC
User avatar
Husakiller
Posts: 14
Joined: 01 Nov 2008 20:43
Location: Trondheim-Klett

Vanskelig valg

Post by Husakiller »

Godagen=)

Skal kjøpe meg sykkel til sommeren, eller til neste sommer. \:D/

Men har så vanskelig får å bestemme meg om jeg skal ha meg en r-sykkel, eller en supermotard.... :?

noen som vil komme med innspill!? har til rådighet ca 70k.... tenkte meg noe som en Husaberg 450 evnt 650 eller aprilia sxv supermotard muligens Ktm, eller yamaha R6.. :) (lav effekt, på syklene blir det!)
Noen som kanskje har noen innspill til hva som er mest bruksvennlig, litt om avgifter på de forskjellige maskinene, erfaringer, anything!!!!!!

Hadde vært litt artig med en sykkel som man kan leke seg litt med (sm) samtidig som det kan være greit å ha et passasjer sete til gode også (r) :-#

SPEEK UP PEOPLE
Du trenger bare to hjul og ei brukanes ramme får og ha det gøy...
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vanskelig valg

Post by RH racing »

tenk litt hva bruken din skal være.. skal du leke langs riksveier eller grusveier? og hva er du villig til å betale i forsikring?
mange faktorer som spiller inn på valg av sykkel...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Husakiller
Posts: 14
Joined: 01 Nov 2008 20:43
Location: Trondheim-Klett

Re: Vanskelig valg

Post by Husakiller »

RH racing wrote:tenk litt hva bruken din skal være.. skal du leke langs riksveier eller grusveier? og hva er du villig til å betale i forsikring?
mange faktorer som spiller inn på valg av sykkel...
problemet er at jeg vil både leke og kjøre fort, kan man vel kalle det.. sry for at jeg kan høres ut som en "umulig dritt unge" men jeg vet faen hva jeg vil mest. forsikring vet jeg veldig dårlig hva er på disse syklene..
Du trenger bare to hjul og ei brukanes ramme får og ha det gøy...
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Vanskelig valg

Post by boxer wolf »

Husakiller wrote:
RH racing wrote:tenk litt hva bruken din skal være.. skal du leke langs riksveier eller grusveier? og hva er du villig til å betale i forsikring?
mange faktorer som spiller inn på valg av sykkel...
problemet er at jeg vil både leke og kjøre fort, kan man vel kalle det.. sry for at jeg kan høres ut som en "umulig dritt unge" men jeg vet faen hva jeg vil mest. forsikring vet jeg veldig dårlig hva er på disse syklene..
Enkelt avgjørelse. Du trenger en av hver... :D
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vanskelig valg

Post by RH racing »

Husakiller wrote:
RH racing wrote:tenk litt hva bruken din skal være.. skal du leke langs riksveier eller grusveier? og hva er du villig til å betale i forsikring?
mange faktorer som spiller inn på valg av sykkel...
problemet er at jeg vil både leke og kjøre fort, kan man vel kalle det.. sry for at jeg kan høres ut som en "umulig dritt unge" men jeg vet faen hva jeg vil mest. forsikring vet jeg veldig dårlig hva er på disse syklene..
vel..ring rundt og hør på forsikringer.. R6 er svindyr skal den stå på deg.. liker du både fart og lek så er en nok noe tilnærmet cross/motard det beste. en R sykkel slenger du ikke oppover grusen med liksom... men en cross type kan du jo herje på asfalt med...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Husakiller
Posts: 14
Joined: 01 Nov 2008 20:43
Location: Trondheim-Klett

Re: Vanskelig valg

Post by Husakiller »

Hehe Boxer wolf :lol: du skulle bare vist hvor mange ganger jeg har drømt om og ha både en Ducati Hypermotard og en Yamaha R1 stående til disposisjon i garasjen ;-)

Det har blitt et par våte drømmer om det etterhvert ja får å si det mildt :roll:
Du trenger bare to hjul og ei brukanes ramme får og ha det gøy...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Vanskelig valg

Post by tshansen »

Når det kommer til sykkel valg er det vel mye rett i det RH sier!
Hva skal du bruke sykkelen til.

Og i bunn og grunn bør du følge hjertet...hva nettopp DU aller helst vil ha :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
moto
Posts: 475
Joined: 05 Jan 2007 19:13
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998
Location: Nittedal

Re: Vanskelig valg

Post by moto »

jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha SM, men så begynte jeg med kjøretimer og virkelig skjønte hvor digg det er å kjøre turer!

så da bestemte jeg meg raskt for at det måtte bli en R i stedet :D og har vel egentlig ikke angret i det hele tatt, har kjørt litt ktm 520 og det er helt vilt morsomt, men kan ikke se for meg den på langtur + ville ha mistet lappen pga wheelee på en vær slette.

jeg ville nok gått for en sykkel du kan kjøre masse med, så eventuelt gått over til leketøy etter vert \:D/

skal selge min gsxr nå om du er interesert ;-)
User avatar
Husakiller
Posts: 14
Joined: 01 Nov 2008 20:43
Location: Trondheim-Klett

Re: Vanskelig valg

Post by Husakiller »

moto wrote:jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha SM, men så begynte jeg med kjøretimer og virkelig skjønte hvor digg det er å kjøre turer!

så da bestemte jeg meg raskt for at det måtte bli en R i stedet :D og har vel egentlig ikke angret i det hele tatt, har kjørt litt ktm 520 og det er helt vilt morsomt, men kan ikke se for meg den på langtur + ville ha mistet lappen pga wheelee på en vær slette.

jeg ville nok gått for en sykkel du kan kjøre masse med, så eventuelt gått over til leketøy etter vert \:D/

skal selge min gsxr nå om du er interesert ;-)
jeg tenker mere som: kjøp en sykkel jeg kan leke med, så gå over til tur sykkel etterhvert.. :o

Jeg har liksom tenkt meg det slik. første sykkelen skal være lettkjørt og lekende, så etter hvert vil jeg sikkert ha litt mere kraft og fart, deretter begynner jeg å bli "voksen" da vil jeg sikkert ha en tursykkel eller lignende... og med det mener jeg ikke at når jeg paserer 40 så kjøper jeg men en tursykkel, dette var bare mine utviklings hypoteser :-k
Du trenger bare to hjul og ei brukanes ramme får og ha det gøy...
User avatar
moto
Posts: 475
Joined: 05 Jan 2007 19:13
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998
Location: Nittedal

Re: Vanskelig valg

Post by moto »

akuratt det jeg sa for 2 år siden \:D/ hehe

lykke til
User avatar
Husakiller
Posts: 14
Joined: 01 Nov 2008 20:43
Location: Trondheim-Klett

Re: Vanskelig valg

Post by Husakiller »

Noen erfarne som vil annbefale noe konkret da eller? :)
Du trenger bare to hjul og ei brukanes ramme får og ha det gøy...
User avatar
Husakiller
Posts: 14
Joined: 01 Nov 2008 20:43
Location: Trondheim-Klett

Re: Vanskelig valg

Post by Husakiller »

Husakiller wrote:
moto wrote:jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha SM, men så begynte jeg med kjøretimer og virkelig skjønte hvor digg det er å kjøre turer!

så da bestemte jeg meg raskt for at det måtte bli en R i stedet :D og har vel egentlig ikke angret i det hele tatt, har kjørt litt ktm 520 og det er helt vilt morsomt, men kan ikke se for meg den på langtur + ville ha mistet lappen pga wheelee på en vær slette.

jeg ville nok gått for en sykkel du kan kjøre masse med, så eventuelt gått over til leketøy etter vert \:D/

skal selge min gsxr nå om du er interesert ;-)
jeg tenker mere som: kjøp en sykkel jeg kan leke med, så gå over til tur sykkel etterhvert.. :o

Jeg har liksom tenkt meg det slik. første sykkelen skal være lettkjørt og lekende, så etter hvert vil jeg sikkert ha litt mere kraft og fart, deretter begynner jeg å bli "voksen" da vil jeg sikkert ha en tursykkel eller lignende... og med det mener jeg ikke at når jeg paserer 40 så kjøper jeg men en tursykkel, dette var bare mine utviklings hypoteser :-k
er det ikke dyr forsikring da? selge, hm hvilken sykkel skal du kjøpe deg da? :) (antar at du skal ha deg ny sykkel)^^
Du trenger bare to hjul og ei brukanes ramme får og ha det gøy...
User avatar
Husakiller
Posts: 14
Joined: 01 Nov 2008 20:43
Location: Trondheim-Klett

Re: Vanskelig valg

Post by Husakiller »

asker-anders wrote:har prøvd ktm525 og aprilia sxv 550, 550'en er helt rå! Men det er hyppig service på 550'en har jeg hørt.
hadde vært jævlig fett med en 550 :D finner sikkert en til 50k om 2 år brukt, men er det noen som vet forsikringene på slike sykkler!? servicen og vedlikeholdet på slike sykkler er kanskje høyere en R-syklene men de er vell billigere å forsikre er de ikke!? :-k
Du trenger bare to hjul og ei brukanes ramme får og ha det gøy...
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Vanskelig valg

Post by Baron von Waffel »

BMW GS er grei både på grus og på tur. Og går fort nok.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
TageSK
Posts: 338
Joined: 29 Jun 2008 16:23
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.
Location: Pisa, Toscana, Italia
Contact:

Re: Vanskelig valg

Post by TageSK »

Baron von Waffel wrote:BMW GS er grei både på grus og på tur. Og går fort nok.
...og listen av ekstrautstyr du kan bruke til å lage din personlige sykkel er lengere enn du kan forestille deg.

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
Post Reply