Er 400R'ene overpriset?
- Sirupsnapp
- Posts: 81
- Joined: 19 May 2005 18:40
- Location: Eid - S&F - Vestlandet
Er 400R'ene overpriset?
Så langt i min søken på mellomtungsykkel har jeg faktisk bare kommet over en jeg hadde klassifisert som "billig"/overkommelig, og det var furre sin kawa. Ser VFRer fra slutten av 80åra til over 35, og oppimot 40 tusen, begynner å lure på om jeg skal satse på bandit, eller en slapp virago 250 som blir levert som mellomklasse.
Meninger eller innspill, noen?
Meninger eller innspill, noen?
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
- Sirupsnapp
- Posts: 81
- Joined: 19 May 2005 18:40
- Location: Eid - S&F - Vestlandet
Ikke så dumt det nei, det eneste er at det finns en god del 400 som er registrert som mellomtung.Gixxerman wrote:Sett GSXR750 -93 mod til 35k jeg, helt grei. Drit i 400
Har faktiskb egynt å undre litt på Virago 250, litt dass, 21hp, men med slik motor ender jeg sikkert ikke opp i vg
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
Husk at du uansett bare skal ha mellomtung i to år. Tror det billigste er å kjøpe en som er ferdig registrert som mellomtung, og som har minst mulig verditap i løpet av de to årene. Om verditapet på en billig sykkel er høyt, kan det lønne seg å kjøpe en dyrere en. På den andre siden kan det være mye dyrere å reparere en dyr sykkel om den går i bakken.
Ang. VFR 400 er jeg egentlig litt skeptisk. Verditapet i løpet av 2 år er lavt, men mange av dem har vært brukt som banesykler før de ble bruktimportert, og da blir de kjørt nokså hardt.
Ang. VFR 400 er jeg egentlig litt skeptisk. Verditapet i løpet av 2 år er lavt, men mange av dem har vært brukt som banesykler før de ble bruktimportert, og da blir de kjørt nokså hardt.
V4 fun
heh...
Godt fornøyd med den jeg. Skulle bare ha litt mer power...
Også en annen ting med vfr'ne, de har så lange gir i forhold til effekt..
1. - 105km/t
2. - 140km/t
3. - 170km/t
4. - 190km/t
Har ikke fått testet lenger pga fartsperra..
Men uans... Bedre med litt kortere gir og bedre akks... Har hatt planer om å dreve om, men nå har jeg jo solgt den.
Godt fornøyd med den jeg. Skulle bare ha litt mer power...
Også en annen ting med vfr'ne, de har så lange gir i forhold til effekt..
1. - 105km/t
2. - 140km/t
3. - 170km/t
4. - 190km/t
Har ikke fått testet lenger pga fartsperra..
Men uans... Bedre med litt kortere gir og bedre akks... Har hatt planer om å dreve om, men nå har jeg jo solgt den.
Buell XB12S 2005
- Sirupsnapp
- Posts: 81
- Joined: 19 May 2005 18:40
- Location: Eid - S&F - Vestlandet
Tror nok ikke en VFR fra 1989 (sett på autodb), kan måle seg med en gixxer 750 fra 1993, verken når det gjelder effekt, kjøreegenskaper, pristap eller renomè. Når de atpåtil koster like mye er det i mine øyne helt klart hvilken av de som er overprisetButcher wrote:Søk litt rundtom angående vfr`ene. De er utrolig bra sykler og får masse skryt! Har også en veldig høg kjøpspris som nye, som gjør at de også holder seg bedre på bruktmarkedet. Går veldig bra også, samenlignet med f.eks 600 ccm som man skulle tro var natt og dag.
Prøv før en dømmer
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
Sirupsnapp wrote:Tror nok ikke en VFR fra 1989 (sett på autodb), kan måle seg med en gixxer 750 fra 1993, verken når det gjelder effekt, kjøreegenskaper, pristap eller renomè. Når de atpåtil koster like mye er det i mine øyne helt klart hvilken av de som er overpriset
Ehem, nå er det jo slik at i 9 av 10 tillfelder er gixxer (særlig de gamle) så sinnsykt rompekjørt iforhold til andre sykler, og med tanke på 400'ene. Mer sykkel i 400cc'ene for samme pris av en rompekjørt en
- Sirupsnapp
- Posts: 81
- Joined: 19 May 2005 18:40
- Location: Eid - S&F - Vestlandet
Ok, jeg får vel bare innse det, jeg er den eneste her i verden som mye heller ville hatt en gsx, eller zx, 7r istedet for en 400 kubikkerFurre wrote: Ehem, nå er det jo slik at i 9 av 10 tillfelder er gixxer (særlig de gamle) så sinnsykt rompekjørt iforhold til andre sykler, og med tanke på 400'ene. Mer sykkel i 400cc'ene for samme pris av en rompekjørt en
O/T
Så vi får altså ikke warn om vi sier at Gixxer er sinnsykt rævkjørt
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)