The Power Between My Legs...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

The Power Between My Legs...

Post by FunSize »

Heisann :smt039

Da er det vel sannelig på tide å lage en blogg her inne. Jeg har jo tråla rundt her en god stund og også truffet et par av dere. Knakandes flott gjeng her inne =D> \:D/ =D>

Hvem er jeg:
- 30 år ung Mann
- Født i Arendal, bor i Grimstad
- Har egen bolig, sykkel, jobb, men mangler ei fru
- 186 på strømpelesten, mørk blond, blå øyne
- En rolig kar som gjerne stiller opp på fest
- Har drevet med litt forskjellige aktiviteter oppgjennom:
Fotball, korps, jiu jitsu, basketball, kickboxing..
- Bilde, ja får det kommer senere...

Hva har jeg arbeidet frem til nå:
- Vareplasserer (var vel den første betalte jobben jeg hadde)
- Kassamann på Rimi
- Fiskekrokbøyer på Sølvkroken
- Spritpusher på Polet
- Lastebilsjåfør for Bryggeri
- Brannmann og Røykdykker
- Sikkerhetsanalytiker, Programmerer, IT-konsulent... og der er jeg i dag
Arbeider i dag med drift av Oracle Databaser og Unix... sånne "datagreier" ;-)

Lappen, sykkel og slikt:
Sykkellappen var den siste bokstaven som kom på førerkortet. Jeg fylte opp med CDE mens jeg var i militæret. Lysten på MC kom i slutten av ten'årene og til slutt ble det bare tatt en telefon til kjøreskolen og få det gjort :D
Mens jeg studerte var det ikke aktuellt å ha seg sykkel. Eller, tanken var der, men forsikringsselskapet ville ikke ha meg som kunde. Det å spørre om forsikring på en Hornet og få svaret 67000,- setter en stopp på sykkeltankene. Studerte litt her og der, men nå når jeg da har kutta disse studiene etter å ha sanka meg litt mer enn nok studiepoeng, så måtte jeg bare ha sykkel \:D/
Det ble til slutt en ny Fazer (78Hk) i fjor, som nå har rulla litt over 12k. Trives i salen og har det skikkelig artig på den sykkelen. Og et par småturer har det også blitt.

Ja, det var jo en kort intro...

Image
Last edited by FunSize on 03 Mar 2011 21:27, edited 3 times in total.
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: The Power Between My Legs...

Post by Chris »

Gratulerer med blogg må jeg si! Først ute også! 8)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: The Power Between My Legs...

Post by frode »

Hehe, yay! På tide med en blogg nå, ja :-)

Rosa i nakken i dag, eller? :lol: Var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd her.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: The Power Between My Legs...

Post by Jeanette »

Grattis med blogg! Veldig hyggelig å hilse på og kjøre tur med deg forrige uke :) Og det høstbildet av Fazeren var kjempefint!
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: The Power Between My Legs...

Post by FunSize »

Chris wrote:Gratulerer med blogg må jeg si! Først ute også! 8)
Takker :) Det må en si... 3 min etter posting var du her :smt023

frode wrote:Hehe, yay! På tide med en blogg nå, ja :-)
Rosa i nakken i dag, eller? :lol: Var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd her.
Nei, ble ikke så svidd som det så ut til en stund... hadde nesten forventa litt *pain* :smt004 men det gikk greit 8) Neste tur må jeg vurdere litt beskyttelse inni hjelmen...

Jeanette wrote:Grattis med blogg! Veldig hyggelig å hilse på og kjøre tur med deg forrige uke :) Og det høstbildet av Fazeren var kjempefint!
Takker :) Det var hyggelig å hilse på og ta en tur ja :) To veldig trivlige jenter å ha med på en liten rundtur =D> Håper veivalget var tilfredsstillende... Neste gang får vi teste en annen rute :)
Du får si i fra når du er nedover mot hytta, så skal vi nok alltids kunne ordne litt tur ;-)
Bildet ble bra det til å være mobilkamera :) Var en byggning som omtrent var dekket på høsten, så måtte bare...
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: The Power Between My Legs...

Post by erazar »

Godt å se noen som er ferskere enn meg i bloggen! :D satser på mange spennende oppdateringer fremover nå, congrats med god start ;-)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: The Power Between My Legs...

Post by Hawken »

Grattis med blogg!

Trivdes du som brannmann? Lange dager, god lønn osv? Har muligens tenkt å søke på det etter militæret eller senere. Tilbringer førstegangstjenesten som brannmann i indre troms for tiden, og har fått litt blod på tann kan man si :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The Power Between My Legs...

Post by tshansen »

Hehe skremmende å se hvor mye likt vi har vært gjennom oppgjennom åra ;-)

Nei det er ikke godt betalt å være brannmann, til Hawken. Det er underbetalt i forhold til rissiko osv. I enkelte byer kan du rissikere å ikke være ute på ett skikkelig oppdrag på flere år!
Så da er det vel greit betalt.
men har du jobb ved siden av er det greit, for du har gunstig turnus med mye fri :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: The Power Between My Legs...

Post by FunSize »

erazar wrote:Godt å se noen som er ferskere enn meg i bloggen! :D satser på mange spennende oppdateringer fremover nå, congrats med god start ;-)
Takker for det :)
Fersk i blogg, men har vært innom her og der på dette forumet, så da var det på sin plass å lage sin egen :)
Oppdateringer kommer skal du se ;-)

Hawken wrote:Grattis med blogg!

Trivdes du som brannmann? Lange dager, god lønn osv? Har muligens tenkt å søke på det etter militæret eller senere. Tilbringer førstegangstjenesten som brannmann i indre troms for tiden, og har fått litt blod på tann kan man si :)
Førstegangstjeneste som brannmann i militæret høres kjent ut ;-)
Gikk brannskolen på Andøya jeg og tjenestegjorde på flyplassen der i tjenesten... fikk til og med "blålappen" på brannbil :)
Så jeg har ingen udannelse fra Brann Høgskolen i Haugesund eller noe slikt, men benyttet meg av forsvaret.
Når du nå er inne så benytt en hver sjanse du får... ta/få kurs, se deg om,... I militæret, foruten brannskolen, tror jeg det ble 5 sertifikat og 2-3 kurs :)

Var innom Arendal Brannvesen (litt lang sommerjobb) da muligheten var der... og ja, jeg trivdes som "Brannkonstabel". Flotte folk og miljø, som betyr mye i en slik jobb.
Som LordShaft sier så kan du risikere å ikke være ute på noe på lang tid, men når det først smeller så kan det være veldig hardt... fysisk og psykisk.
Grei turnus, som det nevnes, og mange har en bijobb ved siden av; elektrikker, rørlegger, snekker, etc...

LordShaft wrote:Hehe skremmende å se hvor mye likt vi har vært gjennom oppgjennom åra ;-)

Nei det er ikke godt betalt å være brannmann, til Hawken. Det er underbetalt i forhold til rissiko osv. I enkelte byer kan du rissikere å ikke være ute på ett skikkelig oppdrag på flere år!
Så da er det vel greit betalt.
men har du jobb ved siden av er det greit, for du har gunstig turnus med mye fri :)
Ja, har vært innom litt opp gjennom :)
Det har alltid vært kjekt å prøve ting når mulighetene har bydd seg... noe har blitt gjort fordi det har fristet og har vært artig, andre ting har blitt gjort for å finne ut hva dette er og ta den lille utfordringen som ligger foran beina...
Nysgjerrigheten og lysten til å prøve no nytt har gitt innsikt i masse rart, og når man kommer i snakk med andre, så kan man faktisk si at man skjønner hva de mener, og det er litt allright.
Last edited by FunSize on 30 Jul 2008 00:52, edited 1 time in total.
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: The Power Between My Legs...

Post by FunSize »

Når vi snakker om oppdateringer...
Fikk kjøpt meg nytt kamera for rundt om to uker siden... og det må jo benyttes ;-)
Image
Har da ikke fått tatt allverdens med bilder enda, men det er mye artigere med speilrefleks enn det gamle kompaktkameraet \:D/ Etter hvert som jeg lærer kameraet å kjenne så blir det nok også flere og ikke minst bedre bilder.


Får begynne med siste turen over Brokke - Suleskard, som også frode har lagt ut litt bilder fra.
LordShaft spurte så pent om en turplott hos frode ...her...
Så jeg kan jo gi en plott først og så bildene :)

Image
Trykk for større utgave ;-)

En gammel sluse finnes oppover forbi Bygglandsfjord:
Image

Pass opp for kryssende sau:
Image

Fra toppen av deminga:
Image

En liten stopp på vei ned fra fjellet mot Sirdal:
Image

På brygga i Lysebotn sto det plutselig to sykler:
Image

Ørneredet kan skues høyt der oppe:
Image

Ørneredet hvor utsikten var upåklagelig:
Image
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: The Power Between My Legs... *Vannlekkasje Sucks*

Post by FunSize »

Fredag var jeg skikkelig klar for å gjøre unna siste biten på jobb før 4 uker med ferie sto for tur. Det skulle bli herlig å koble av, ta seg en lengre tur, med avreise kanskje allerede i helgen....
MEN slik skulle det da ikke gå :evil:

Fikk en telefon fra en nabo, mens jeg satt der og unnagjorde siste rest, og forskrekkende hører jeg: "Du må komme deg hjem! Det er mulig vannlekkasje hos deg også". WHAT??? *NeiNeiNei* Mange rare tanker som gikk gjennom hue mitt da ja.... Svaret ble "Få stengt hovedkrana ute og evt inne også, så er Jeg hjemme om 5 min"... henta jakke og hjelm, ut døra og kjørte hjem. Skulle gjerne hatt blålys på sykkelen på den turen.

Får åpna døra til heimen og joda, der ligger det nå 1 cm med vann på gulvet i gangen. :smt093 :smt093 :smt093 :smt093 :smt093
Men vannet er da stoppet, så henter frem mobilen og rinder VVS firmaet som jeg vet har vært innom og gjort arbeid på alle husa... og de skal komme...

Mens jeg venter får jeg undersøkt litt og ser da at røret til overslagsventilen i varmtvannstanken står bøyd opp mot taket og ikke ned i sluken lengre. I taket henger det tunge dråper.... "There's the problem". Det blir "rydding" av ting og tang som står i gangen og i boden med varmtvannstanken... godt det var oppholdsvær så jeg bare kunne få det ut... Deretter blir de håndklene jeg finner brukt til å sope opp vann... ut... vri... inn igjen.... repeat..

Alle naboer har samme problem og når VVS kommer så er de fremdeles litt sjokkert over at det er hos alle sammen, 8 stk. Etter litt undersøkelser her og der... overslagsventilen har gjort jobben sin... slått ut på 7-8 bar og sendt vannet ut... røret som fører vannet ned i sluken har for liten dimmensjon og da har trykket gjort at hele dritten har bøyd seg og ført vannet en helt annen vei enn NED :smt097
Dette er da noe som ikke disse VVS gutta har gjort, men som er gjort etter at de var ferdige.
Det ser også ut til at det har vært overtrykk fra kommunal vannledning og inn til husa som har ført til hendelsen. Vi måler trykket og plutselig stiger det til "litt for mye".
Men det er jo fredag og klokka er etter 1530.... Ingen som jobber på den tiden... Så da blir det mandag....

Forsikringsselskapet er også blitt ringt og ordnet med og etter en stund kommer "skadesonderingsfirma"... The Verdict sålangt:
- Ingen fukt i gang under belegget
- Ingen fukt i rommene rundt
- fukt i 3 vegger i boden...
--- Dersom denne fukten har kommet gjennom til isolasjonen må det "Hack'n'slash" til... undersøkes på mandag... frem til da er det bare å lufte og la det tørke...

Så tross alt sammen, så tror jeg vi alle har vært heldige...
Ja, jævli surt å få slikt under et år etter at bygget er ferdig...
Ikke minst... Jævli surt å begynne ferien slik :smt067

Nå må det bare ventes til mandag hvor det da blir vurdert hva som må gjøres videre. Forhåpentligvis går ikke så veldig mange feriedager bort til dette...
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: The Power Between My Legs... *Vannlekkasje Sucks*

Post by Jeanette »

Kjedelig start på ferien, men bra det ser ut til å ha gått såpass bra da :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The Power Between My Legs... *Vannlekkasje Sucks*

Post by tshansen »

Au da.....vannlekasje er og forblir noe forbanna dritt!!!!

Men om vannet har nådd isolasjonen og så lenge det ikke er plast på veggene skal dette tørke hvis du er flink å ha på varme. Hvor gammel var dette huset sa du?

Er mye om og men med denne plastikken i vegger, hva som er rett og hva som er galt er det tydeligvis ingen som blir enig om!

Uansett. Utrolig kjip start på ferien. Håper den ikke ødelegger for mye av fritiden din!?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: The Power Between My Legs... *Vannlekkasje Sucks*

Post by FunSize »

Nei, ikke det beste starten på ferien, men men...
Takker bare for at folk rundt var hjemme og at vannet ikke kom seg videre. Hadde det gjort det så hadde det nok gått med litt PC og annet... Nå var det tross alt bare litt sko og tøy som ble litt vått... slikt er tørt igjen nå :)

Akkurat hvordan de har lagt isolering vet jeg ikke. Får se til mandag hva som kommer ut av den dagen. Har trua på at det ikke skal gå med så mye tid til dette. *Krysser ingrene*

Huset er nytt, 1 år... flytta inn i medio juli i fjor. Borettslag, så forsikringa på dette er ordna via BoligByggelaget. Det blir en prat med dem på mandag, da de på fredag sa det ikke var noe de kunne gjøre. De ville også vente med å registrere saken hos forsikringsselskapet til mandag også, men det sa jeg nei til og vi gjorde det selv.


Planen var jo vestlandstur (Ref.) fra i dag/morra av, men den fikk en brå stop.
Så da blir det litt mer planlegging og en slik større tur senere i ferien...
07 Yamaha FZ6-S :D
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: The Power Between My Legs... *Vannlekkasje Sucks*

Post by Bimma »

Trist å lese om vannlekkasjen, håper det har ordna seg for deg :-k

Men artig å se de flotte bildene dine \:D/, keep up the good work...!! :) .
Håper du har fått realisert vestlandsturen din :-k
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Post Reply