Trusekanten *kjappisoppdatering*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Rollerblades er artig det og har ei heller noen særlige problemer med å stå rett opp og ned(spilt hockey :wink: ) Hva bremser angår så må jeg si at de som lager bremser til denne farkosten nok sikkert tenker profitt, profitt, profitt. Saken er enkel. La oss lage bremseklosser av veldig myk gummi, så må bladerne kjøpe nye bremseklosser hyppigere = Mer penger.
Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg kjøpte fete blades ifjor. Dette var da fjorårets bestselger eller noe sånt fra Ultra-Wheels, altså ikke noe skit fra Brio katalogen :wink: Tok meg 6-7 turer rundt øya her jeg bor før klossen var slitt helt vekk. Runden rundt øya er på 6km og med litt bakker og sånt, men uansett. Dette er da for dårlig ? Tok på meg skøytene en morgen og la ut på en liten tur. Jeg visste at klossen ikke var mye tess, men jeg klarer å bremse mer eller mindre ved og legge ene skøyten 90 grader på kjøreretningen og bremse med hjulene. Vel, jeg kom på toppen av en bratt bakke og la utfor. Første jeg legger merke til er en bil som kjører ut den eneste utkjøringen som er i den nedoverbakken. Greit nok tenkte jeg, han gasser sikkert på. Dette var på en Søndag, og jommen meg var han ikke den typiske søndagskjøreren. Litt for sent(bedre sent enn aldri :oops: ) startet jeg min bremsemanøver med den vanlige bremsen hvor bremseklossen var nesten helt borte, og kom bare nærmere og nærmere. Det begynte å ta i plasten som klossen er festet i og skøyten begynte og vingle noe voldsomt. Jeg hadde nå kommet for nærme allerede så det var ingen utvei. Jeg la meg ned å skle bortover på ene kneet på asfalten. Wünderbar ! I det kneet mitt hadde stoppet farten min fra anslått 30-35km/t, startet bilen og akselerere mer. Han hadde tydeligvis ingen anelse av hva som hadde skjedd bak ham. Jeg reiste meg opp i sinne og skøytet i vei. Jeg klarte og komme side om side med ham og fikk gitt ham den velkjente fingern :smt098 Han ristet oppgitt på hodet og kjørte videre.

Konklusjonen blir vel som så: Får man gitt fingern til noen som fortjener det, så har man fått ut en del av frustrasjonen og kan sove litt lettere den natten. :twisted:

Btw, med all den adrenalinen innabords så merket jeg ikke hvor vondt kneet mitt hadde det. Kom hjem og fikk av meg den revnede treningsbuksa. Var ikke langt unna litt sting der gitt :P
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Ja, bremsene suger! De må byttes jevnlig... Er alltid kjekt å ha med seg et par ekstra og en umbrako-nøkkel ... ;)


Det har du lært nå gixx, eller hva!? :lol:
Death Is The Road To Awe.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Man må jo ha knebeskyttere. Kan ikke bare rase ivei uten tilstrekkelig polstring. Så det så.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har ikke lært én eneste ting. Neste gang hopper jeg ut naken :smt033
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Etter denne skrekkhistorien tror jeg heller jeg setter meg rolig ned på rullatoren min og ser på Shortybebeh kjører rundt på sine rollerblades iført kort skjørt og raggsokker. :smt023
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Hehehe.. det funker også! :lol:

Skal ta et bilde når jeg setter i gang igjen ;)
Jeg har forresten ikke bilde av bladsene mine. Det må jeg jo ha i samlingen! Før de blir gamle og slitte....!
Death Is The Road To Awe.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Bilder blir bra. Vi venter i spenning.

Det viktigste er ikke å hva man gjør, men å vite når man bør være publikum og la andre holde på. :D

Vi har forøvrig ikke sett så mange bilder av han du skal gifte deg med heller. Han vet vel om at dere skal gifte dere?
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Hehehe.. ja, han vet vi skal gifte oss.. :lol:
Han er faktisk med på det frivillig! :wink:

Fin mann er han :)

Sånn ser han ut:

Image
Image
Image
Death Is The Road To Awe.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det er bra. Begynte å bli litt redd for at du bare hadde valgt ut en uten å si ifra til han, skjønner du. :smt016

Det blir spennende å følge med på denne bloggen etter bryllupsdagen. Da blir det vel full rapport og bilder fra kirken og sånn?

Stell pent me`n da.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Jeg steller så pent med ham atte! ;)

Og ja, bilder fra bryllupet kommer garantert!

Kanskje fra bryllupsnatta også? :smt112
Av hotellrommet altså...!

Jeg er veldig glad i gutten min, men jeg liker liker ikke å dele ham med alle, derfor har dere ikke sett noe til ham før nå... ;)
I tillegg har jeg ikke så mange flere bilder av ham på nett.. :lol: enda.. som jeg får lov til å vise fram.... :P

Men nå kan jeg jo fortelle litt om ham også.
Jeg har vært sammen med denne 31 år gamle karen i 5 år.
Han spiller trommer og kjører sykkel.
To ting jeg liker veldig godt.
I tillegg har han brede skuldre og stor brystkasse, noe som er det jeg liker best ved en mann. Og ja, jeg elsker store menn uten hår!
Sexy!
Selv om han ser sterk ut så tar jeg flere sit-ups enn ham, men jeg tror det er fordi han er lat.. :lol:
Og så er han snill, morsom, søt og hjelpsom.
Han er verdens minst romantiske kar, men en mann kan jo ikke ha alt på en gang... ;)

He makes me happy, that`s all. :smt054

Jeg liker forresten ikke sånt fjortiss-jentekliss.. isj...
Death Is The Road To Awe.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg ønsker dere lykke til. :D

Du trenger sikkert en som kan passe på deg litt. Særlig hvis du begynner å kjøre sykkel. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Ja, det er viktig med trygghet! ;)

Han passer godt på meg. Og jeg passer godt på meg selv også. ;)

Dæven jeg blir passet!
Death Is The Road To Awe.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

A lady is one who only shows her underwear intentionally
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Den var fin, Ragnhild ;)



I dag er jeg fortsatt barnevakt...



I stad fikk jeg beskjed om at jeg IKKE har fått jobben på Dressmann på Lillestrøm.
Men sjefen der har da i hvertfall sendt meg videre til Dressmann på Triaden ;)
Så dit skal jeg på intervju i morgen!
Scary.. Men denne gangen er jeg mer forberedt!
Og der er det bare 7 søkere, ikke 30...! ;)
Og får jeg ikke den så er det visst ledig på Metro også ;)

Hvis noen har noen gode tips, FORT DERE, SKYT!!



Jeg ble glad i stad, jobbet på den gamle skolen min, elevene sa de hadde lært mer av meg enn av læreren sin.. *Stolt*
Og i tillegg har jeg 5500 kroner utestående i lønn, som jeg får den 14. mai.
Det kommer godt med, for nå har jeg 300 kroner fram til da.. og vi er to mennesker....
Forferdelig å ha det sånn... :smt010 :smt011

Men det ordner seg når jeg får en jobb!
Økonomiske problemer har aldri knekt meg.
Det er ytterst få som faktisk sulter ihjel i dette landet, og jeg vet jeg har folk som bryr seg rundt meg, som hjelper til hvis det blir for trangt.. :)
Heldig sånn sett!

Gleder meg til å få litt bedre råd nå.. er så mye jeg ønsker meg!
Foruten motorsykkel-lappen og sykkel trenger jeg nye klær!
Sko hadde også vært kjekt, det begynner å bli litt varmt i vinterstøvlettene fra 2000...
Og så vil jeg gjerne ha råd til materialer, sånn at jeg kan få brukt utdannelsen min litt!
Og så er det opp-pussingen som venter, og utvendig pynt til huset, som blomster etc... Og kiropraktor-timene skulle jeg gjerne tatt opp igjen, og jeg skulle gjerne hatt råd til å gå til den almenn-terapeuten jeg har to rekvisisjoner til snart... Og så er det sånne ting som det å kose seg en gang i blant, gå ut med venninner, ha en romantisk middag med kjæresten som ikke kun består av pytt i panne og saft etc...

*sukk*


Hvorfor kan aldri JEG vinne på flax-lodd?

:smt021 :smt022
Death Is The Road To Awe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg er i ganske samme situasjon som deg som jeg nok har sagt før. Ingen dans på roser med andre ord. Har faktisk 76.50kr på meg nå til den 15.mai. Yeehaa :smt039
Post Reply