Bøllebloggen - Årets første tur :-D

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Bøllebloggen - Erfaringer med Autocom

Post by Lølle »

Min erfaring er det stikk motsatte - den øker kjøregleden for meg, om det er kontakt med passasjer, nabosykkel eller nytt av året med radio/mp3 på øret. Fikk blåtanndongle til bursda'n og den funker perfekt med telefonen om det skulle være aktuelt.
Image
Image
User avatar
Bølle
Posts: 83
Joined: 15 Jul 2008 20:12
MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul
Contact:

Re: Bøllebloggen - Erfaringer med Autocom

Post by Bølle »

Er litt enig med dere begge to. (Bimma og Lølle)

På en måte er freden som en på et vis har for seg selv inni hjelmen sin veldig god. Får tankene til å rotere litt på egenhånd i bakhodet, eller tvert i mot. Enkelte ganger på grensen til meditasjon.

Har kjørt en tur med ipod'n tilkobla AutoCom'n og det var forsåvidt ikke så dumt, etter min mening. Blir nok gjort igjen. Bare synd det er så vanskelig å få skippa forbi låter en egentlig ikke vil høre :p

Hovedgrunnen til at jeg først invisterte i AutoCom var pga av at samboer hadde en tendens til å sovne på salen bak meg under lengre turer, og håpte at den kunne være med å holde henne litt mere våken. Har hjulpet så langt ivaffel.
Bestilte også bluetooth-dings samtidig med resten av kit'et, men desverre så kræsja telefonen når jeg kobler til BT så den har jeg ikke fått prøvd enda.
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Bøllebloggen - Erfaringer med Autocom

Post by boxer wolf »

Bølle wrote: Har kjørt en tur med ipod'n tilkobla AutoCom'n og det var forsåvidt ikke så dumt, etter min mening. Blir nok gjort igjen. Bare synd det er så vanskelig å få skippa forbi låter en egentlig ikke vil høre :p
Jeg har iPOD liggende i kartlommen på tankvesken. Da er den godt beskyttet mot fuktighet, og lar meg hoppe over sanger med et enkelt tastetrykk.

Forøvrig enig i at det tidvis kan være greit med stillheten, men Autocom'en gir deg valgmuligheten. Den er uvurderlig når det gjelder kommunikasjon med passasjerer som er i faresonen for å sovne (jeg har et par barn, så jeg snakker av erfaring). :-)
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Bølle
Posts: 83
Joined: 15 Jul 2008 20:12
MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul
Contact:

Bøllebloggen - Mimrer om forrige sesong (Bilder :)

Post by Bølle »

Blogging: "Aldri før har så mange, med så lite å si, sagt så mye, til så få"

Kommer nok aldri til å bli noen stor blogger, er altfor uproduktiv til det. Dette innlegget begynte jeg på i går kveld, men ble ikke fornøyd, så jeg gikk fra det. Får satse på *kremt* kvalitet *host* foran kvantitet ;)
(Digresjon følger)
Må sies at jeg stoler brukbart på pc'n, programvaren, og strømleverandøren når jeg bare lot det jeg hadde skrevet stå i ett åpent vindu i 3/4 døgn :-s
(slutt på dirigering)

Sitter her og burde egentlig gjort helt andre ting enn å gomle twist og bælme kaffe, men er litt i det ettertenksomme hjørnet. Ute striregner det, og fjellene er fremdeles dekt av snø. Gleder meg til kommende sesong, mimrer om den forrige, og undrer over tingenes tilstand, men det kommer jeg tilbake til.

Lovte tidligere i tråden at jeg skulle poste noen bilder av "gullet". Det begynner å bli en stund siden, så nå er det f@£$ meg på tide.
(Trykk på bildene for større utgave)

Image
Dette er da sykkelen; 2002 Suzuki GSX750F
Image
Meg og madammen på helgetur.
Image
Dette er tatt på RV70, ved grensa mellom Møre og Romsdal, og Sør-Trøndelag

Vi fikk også med oss Inderøy-treffet i midten av August. Det var en kjempehelg, med meget trivelig vertskap, masse god mat, kjempeperle av en treff-plass, og (nesten litt for) god stemning (måtte avvente avreise til langt utpå søndag :-s Men det var vel kun min egen feil.) Dessverre så hadde dumme meg glemt å lade batteriet til kamera før vi dro så jeg gikk tom første kvelden, og hadde heller ikke med lader. Noen bilder rakk vi da å ta likevel.
Image
Utsikten fra teltet vårt mot ølteltet.
Image
Madammen nyter godværet. Skyggen meg i nederste kant :p
Image
Utsikt fra treffplassen i en eller annen retning, tror det var nordvest-sørøstover eller noe sånt.
Dette treffet kan uansett anbefales.

Image
Her er forresten "den originale" Bølle (til høyre) og kompisen hans Billy (den hvite smådjevelen i fåreklær til venstre) som er den som oppfører seg bøllete.

Håper på å kunne få like fine opplevelser denne sesongen også. Vårklargjøringen på sykkelen ble tatt siste helga i Januar, så nå er det bare å sette inn igjen batteriet og gi den en rask vask for å ta av lagringsstøvet, så er vi good-to-go.
Må finne en lur måte å feste gps'n på styret, RAM-festet som fulgte passer litt dårlig inn da det er lite "nakne" rør tilgjengelig. Også skal jeg montere AutoCom'n permanent til sykkelen.

Neste helg er det mc-messe, har veldig lyst å joine gjengen på fredag, men slutter ikke tidlig nok på jobb til å rekke å kjøre til Oslo i tide. Dere får kose dere, ta en øl for meg også. Skal innom messa på lørdag.

Så til tingenes tilstand som jeg nevnte i innledningen: (Advarsel: "franske" uttrykk følger) Innså nylig at jeg antagelig må ha en satans tykjeflaks. Mens folk permitteres, eller sies opp, og bedrifter går konkurs i hytt og gefüehlen har jeg akkurat begynt i ny jobb, og attpåtil gått opp i lønn. Hadde jeg trodd på høyere makter så ville de sikkert fortjent en takk. Bare det nå kunne blitt brukbart vær også.

Forresten noen som vet hva en sånn italiensk kanne som man "koker" espresso i heter?
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Bøllebloggen - Mimrer om forrige sesong (Bilder :)

Post by KiM »

Fin sykkel. Vurderte lenge å kjøpe en GSX, men etter veldig mye om og men endte jeg opp med CBRen min.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Bølle
Posts: 83
Joined: 15 Jul 2008 20:12
MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul
Contact:

Re: Bøllebloggen - Mimrer om forrige sesong (Bilder :)

Post by Bølle »

Er kjempefornøyd med sykkelen så langt. Selv om den begynner å bli "gammel" så er den ikke gått no særlig. Første eier hadde brukt den kun 16000 km, jeg rakk kun å kjøre på den 2500 til forrige sesong pga at jeg kjøpte den midt i sesongen, toskete arbeidstid, og selvfølgelig så stemte aldri godværsdager og fridager overens. Så har ikke hatt noen problemer med den enda. Regner ikke med å få noen heller med det første, i følge serviceheftet har den vært godt vedlikeholdt av et verksted som jeg stoler på.

Har veldig lyst å få tak i blanke blinklysglass foran, slik som på denne
Image
sote de bittelittegrann mørkere så de ikke skjærer så voldsomt i den svarte kåpa (uansett bedre med blanke enn oransje) og montere leds.
Har sett litt på norske nettbutikker, og spurt den lokale forhandleren, men har ikke funnet slike i Norge enda :(

--Bølle--
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Bøllebloggen - Mimrer om forrige sesong (Bilder :)

Post by KiM »

ingen KiM, ingen kos
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Bøllebloggen - Mimrer om forrige sesong (Bilder :)

Post by Jeanette »

Bølle wrote:Neste helg er det mc-messe, har veldig lyst å joine gjengen på fredag, men slutter ikke tidlig nok på jobb til å rekke å kjøre til Oslo i tide. Dere får kose dere, ta en øl for meg også. Skal innom messa på lørdag.
Dersom du hadde rukket det, hadde du selvfølgelig vært hjertelig velkommen på treffet :) Det kommer nok flere sjanser skal du se; enten med eller uten tohjuling!
User avatar
Bølle
Posts: 83
Joined: 15 Jul 2008 20:12
MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul
Contact:

Re: Bøllebloggen - Mimrer om forrige sesong (Bilder :)

Post by Bølle »

eneRmiK wrote:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318 men de var ganske dyre!
Ugh! Er skeptisk på å bestille fra ebay, men søkte etter produsenten av de glassene og fant denne forhandleren i Sverige. Skal sende de en mail og spørre på pris.

To be continued...


--Bølle--
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
User avatar
Bølle
Posts: 83
Joined: 15 Jul 2008 20:12
MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul
Contact:

Re: Bøllebloggen - Mimrer om forrige sesong (Bilder :)

Post by Bølle »

Sendte mail til Bröderna Nilssons i natt og fikk svar allerede før jeg sto opp i dag :) Positivt.

De skulle ha 963,- for paret foran, baklykt har jeg ikke fått pris på enda. Lurer på om den finnes kun i blank,og ikke i sotet.
Så kommer det vel norsk moms og tull oppå sikkert, og kanskje frakt. Ikke billig nei.

Edit: kneedraggers har baklykta i blank til 84 USD :-k Har sett og hørt flere som glad og fornøyd har handlet derfra.
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Bøllebloggen - Mimrer om forrige sesong (Bilder :)

Post by Jarle »

Da hadde jeg revurdert ebay handling...
Har du flaks slipper du unna med kun å betale for varen + frakt (ca. 658,-)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Bølle
Posts: 83
Joined: 15 Jul 2008 20:12
MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul
Contact:

Re: Bøllebloggen - Leter etter blinkers

Post by Bølle »

På nettbutikken til de som har lagt ut ebay-annonsen (xdcycle.com)fant jeg baklykt og bakblinkere også. Til 171.47 USD pluss 26 USD i frakt. Ser de har masse gode karakterer på ebay, så kan vel ta en sjans på at det går bra. Tviler på at det er mulig å få nedskrevet verdien på tollpapirene, eller få den merket som gave men... Leste et sted at bedrifter i USA risikerer meget kraftige bøter om det blir avslørt.

Noen andre som har erfaring med de forresten?

--Bølle--
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Bøllebloggen - Leter etter blinkers

Post by KiM »

Har handlet mye fra ebay de siste ukene og så og si alt har gått smertefritt foreløpig. Jeg skrev i kommentaren at personen skulle skrive en lavere verdi på pakken enn den var, og den gikk rett igjen (undertail som jeg kjøpte, kostet 12-1400,-, slapp toll/moms).

Eneste negative jeg har å si er at det er vanskelig å kjøpe flere (små)ting og få det sendt i samme pakke. Du må betale frakt per ordre, og det kan bli dyrt i lengden. Men jeg er ikke redd for å handle fra ebay, er billig og går fort.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Bølle
Posts: 83
Joined: 15 Jul 2008 20:12
MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul
Contact:

Re: Bøllebloggen - Årets første tur :-D

Post by Bølle »

Da var sykkelen tatt ut av vinteropplag og testkjørt noen mil.
Fremdeles litt i kaldeste laget der sola ikke tar skikkelig enda, men du dævven hvor morsomt likevel.

--Bølle--
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
Post Reply