Fra vest til øst - Tilbake i salen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Fra vest til øst

Post by Chris »

Jeg har nå kjøp Metzeler K3 dekk! så det så! De har endel mykere gummiblanding K1 er vel racing slicksa dems.

De er prisa litt høyere og har litt kjappere slitasje pga mykere gummiblanding, men de skal visst holde endel lenger enn K2 og K1.
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Takker for dekktips! ;-) Nå skal dekkene som står på sykkelen være både gode og nye, så i dette tilfellet var det nok mer en uerfaren sjåfør som var problemet tror jeg, er litt mer krefter i mellomregisteret på denne her enn den forrige, tok meg en god lang tur på våt vegbane i løpet av helgen, og følte meg fram.. tror jeg skal klare å bli trygg på dekkene, hadde ingen uheldige situasjoner da iallefall ;-) Forøvrig typisk at det regner hele helgen når jeg har besøk som gjerne ville være med på en lengre tur.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

regnet er ikke ett problem om dagene iallefall.. men å kjøre i fullt kjøreustyr midt i Oslo by er ikke en kald opplevelse :D får en del rare blikk av andre mcister som kjører i shorts og tskjorte, der jeg sitter i komplett sort kjøreytstyr.. MEN jeg kjører ett stykke til og fra jobb, og er innom motorveien begge veier, så å kjøre uten utstyr er uaktuelt, samme hvor varmt det er! Så er det jo en god unnskyldning for å dusje og "pynte" seg til kjæresten når en kommer hjem? =D>
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Fra vest til øst og nå også via syden

Post by erazar »

*puste liv i bloggen*

Ja, passe stille kanskje? Det kan vel enkelt forklares med at kjøredressen har hengt på knaggen til fordel for badeshorts og flops i 3 uker. Der jeg var, fristet det ikke å kjøre sykkel, sikkerhetsutstyr her blir vel sandaler tenker jeg,, det holder det..

NÅ er jeg tilbake! og kom meg i salen med en gang, deilig å trille ut igjen! Men ble skikkelig sjokkert over mengden bil som hadde dukket opp her i Oslo nå, kjørte vel i ferietider før jeg reiste så tenkte ikke noe spesielt over det.. nå var det jo rett og slett hysterisk! Skjønner ikke at folk gidder å kjøre bil til jobb.. det går jo ikke på frem jo?

Ellers.. oppdatering til sykkelen,, det har kommet en ny spenstig hjelm og en kjekk liten intercom dukket opp som bursdagspresang også, nå må bare regnet forsvinne så jeg får testet begge skikkelig!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst og nå også via syden

Post by erazar »

Oversett?

Fikk teste hvor god tro burister har på oss mindre trafikanter.. skulle hjemover i går og støtte på en rekke veiarbeidere som la ny asfalt, de stoppet trafikken da det kun var en kjørebane aktiv.. jeg ble pent geleidet til fronten av køen (takk og lov) og fikk plassere meg foran de andre, en kar kom bort og fortalte meg at jeg skulle holde venstre fil og så ville de andre følge etter meg.. Greit det!

Jeg la meg MARKERT i venstre fil og kjørte seeent, rett og slett etter forholdene (høvlet asfalt er ikke det mest deilige underlag), men tror du karen i bil bak meg gjorde det samme? neida han la seg inn i sin egen kjørebane, oppå den nypreparerte veibanen.. jeg prøvde å vinke og blinke for å få ham til å svinge over i samme kjørebane som meg.. neida glem det.. og hvem tror du bilistene bakover valgte å følge? han som stod fremmerst i køen og pratet med arbeiderne... og som nå fortvilet prøvde å blinke og vinke til venstre.. eller han som kjørte bil oppå den nye asfalten?

joda.. nummer 3.. eller var det 4 skjønte tegningen og la seg sammen med meg.. resten gjorde ikke.. jeg beklager så mye ovenfor de stakkarane som arbeidet der.. jeg prøvde så godt jeg kunne.. men kjører en mc skal en vel rett og slett ikke ha noe å si i trafikkbildet?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Pollti

Re: Fra vest til øst - overse meg, jeg kjører mc

Post by Pollti »

Du burde være glad han ikke kjørte over deg !
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Fra vest til øst - overse meg, jeg kjører mc

Post by Baron von Waffel »

Nr 3 eller 4 var nok en MC-fører i forkledning. Eller en som lurer på å bli det. Eller har vært det.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - overse meg, jeg kjører mc

Post by erazar »

Har nesten erfart hvor harde de er på mc parkering i Oslo nå. Parkerer utenfor jobb i en "mc slott." Dette er rett og slett ett egnet område for 2-hjulinger, der vi ikke står i veien for NOEN som helst..

Da jeg trillet inn på jobb i dag oppdaget jeg at den sykkelen som stod der da jeg kjørte i går, fremdeles stod der i dag morges.. ok så har den stått over natten, det skjer jo ofte etter en lønningspils eller lignende.. Men hva er det som er satt fast i salen på denne?! en parkeringsbot! Hvordan denne kan utstedes skjønner jeg ikke.. Skal vi ta opp de 10 parkerinsplassene som er her ute med motorsyklene våre da.. slik at ingen biler får plass? kyss meg i kardangen..
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Fra vest til øst - overse meg, jeg kjører mc

Post by supermons »

Står sykkelen i veien for noe? Burde jo gå an å utøve litt skjønn synes nå jeg, men det er vel neppe p-vaktene med på :?

PS: digger kåpene dine!
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - overse meg, jeg kjører mc

Post by erazar »

Jo bare hyggelig du
*edit*
Var en nettcrawler innom med en bump i bloggen.. så da ble det en hilsen til den.. men siden den er fjernet nå ble dette utsagnet ganske malplassert.. kan ikke tenke på alt heller
Last edited by erazar on 30 Sep 2008 10:18, edited 1 time in total.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - overse meg, jeg kjører mc

Post by erazar »

Tror jeg legger inn årene i løpet av uken.. Kjørte til jobb i dag og så at temperaturen var på vei mot feil felt av gradestokken. (bor litt opp i høyden) Hjelper ikke mye å ha fullt goretex kjøredress med vinterfor (brukt til atv om vinteren) Når stakkars suzuki riskerer å fryse... Så jeg tror jeg triller sykkelen inn til sin gode lagringsplass, slipper jeg å miste nattesøvn over frost.. Har hatt en fantastisk sesong med raketten da! Det må sies. Men neste år blir det flere runder på bane med den! Det ble det for lite av i år. *sukk* får ebaye litt i løpet av vinteren tror jeg, er vel alltid noe en kan pusse opp \:D/
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - siste uke i 08?

Post by erazar »

Var en svipptur i Bergen i helgen. Skulle i ett møte på Haukeland nå på mandagen så klarte jeg å snike meg til å reise på fredagen for å hilse på studiekamerater. Har ikke savnet regnet her borte i Oslo, men det var litt kjedelig å se at bergenserne durte både til og fra jobb på sine 2 hjulinger, mens min står inne for ikke å fryse. Alle fordeler har vel sin egen lille ulempe ;-)

Men inni svarte som de grapser til da! Som vanlig skal det bygges på alle plasser samtidig i Bergen, slik at det sitter en mann på hvert hjørne og bruker en måned på å legge kantstein. Tanken er vel at det bare skal "jobbes" en gang.. alt blir tatt samtidig og så er en kvitt problemet. Realiteten blir at alle veier er sperret av i måned etter måned, istedetfor å sperre av ett og ett område. Hadde jeg fremdeles holdt til der hadde jeg iallefall vært glad for at jeg kjører sykkel, tør ikke tenke på rushtrafikken en kan oppleve etter alt veiarbeidet. Men det var en flott helg! Regner med det blir en tur over fjellet til neste sesong, har en del veier jeg skulle kjørt på i Bergensområdet.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Da har jeg vært innom nordby in sweden og sett hva som skal på min smekre kropp til neste sesong. *gleder meg*
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Fra vest til øst

Post by Jeanette »

Ble det handel eller har du bare sett? =) Moro å ha noe å glede seg til!
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Det ble ikke handel enda, bare en avkryssning for hva som skal på plass :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Post Reply