Fra vest til øst - Tilbake i salen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Fra vest til øst - Forbanner uværet!!

Post by ToreLo »

Steike! Har veldig "det skjer ikke meg" holdning til akkurat det med tordenvær. Men det er tydeligvis en reel fare for at slikt kan skje :? Sinnsykt uflaks siden du allerede hadde dratt ut stikkkontakter. Bor du her på bruket eller? Jeg så du var parkert ved siden av meg i går 8) Jeg kan ikke si at jeg merka noe nedslag her, selv om det tordna en del på fredagen.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Forbanner uværet!!

Post by erazar »

Irriterer litt at jeg trakk ut stikkontakter, kanskje noe mer hadde gått med i smellen da, så hadde det lønnet seg å bruke forsiking, nå er det snakk om hundrelapper i forskjell.

Nei jeg bor ikke i festningen, hastet til en kompis med hdmi-tv for å feilsøke ps3'en i går og fikk heldigvis bilde.. det ender vel med en unnskyldning om at jeg nå MÅ ha meg ny tv :D Får se hva det blir av kostnader først.. skulle gjerne hatt ps3'en spillbar nå når jeg får langveisbesøk i morgen, som blir over helgen, kanskje jeg kan nappe med meg en av de skjermene jeg sitter på her på jobb.. intill videre.

Hehe, måtte parkere rett ved scooteren nå når jeg visste hvem som eide den forresten =D>
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Fra vest til øst - Forbanner uværet!!

Post by ToreLo »

Er bare å kaste seg over på komplett så har du ny tv i stua i morgen ;)
Haha ja det må du bare gjøre ;) Greit å ha "kjent" folk rudt seg når man parkerer. Da har man i allefall noen å klage på om noe skulle skje der inne \:D/
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Forbanner uværet!!

Post by erazar »

Det ordner seg sakte men sikkert med tanke på det som ble spist av lynet. Har besøk av min "lillebror" jeg skriver det med hermetegn da det egentlig er lillebroren til kjæresten min, men vi har tråkket i lag i så mange år og han har i tillegg vært kronisk syk i mange år noe som raskt knytter familiebånd.. er rett og slett blitt adoptert som lillebror for meg også etterhvert.

Uansett så tok han iallefall med en ruter som funker og det viser seg at det trådløse på laptpoen virker, det samme gjør ps3'en så da var de oppe å snakket med hverandre og mediacenteret mitt er på plass igjen :) Lånte med meg den ene arbeidskjermen her fra jobb (24 tommer full hd fra samsung) den gjør fint nytten som gamingskjerm inntil ny tv blir kjøpt inn etter ferien, bare en sitter nærme nok :lol: Nå er det bare den eksterne harddisken igjen, men tror jeg skal få ordnet noe der også.

Sykkelen ble hentet fra service og oppfører seg enda bedre nå! Går litt jevnere og kanskje også litt bedre? Det kan godt være følelsen her, men det var iallefall ny finjustering og dynotesting på den så skal ikke se helt bort ifra at det har litt å si. Skal få tatt bilde av det som er nytt på den når jeg har funnet ut av resten av elektronikkprobleme i heimen..
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Kanskje ikke forbanne uværet?

Post by erazar »

Den uflaksen jeg hadde med lyn og torden ordnet seg i natt.. Steike...

Jeg vasket sykkelen i finværet, skal snart på tur så da er det greit å gjøre det litt ordentlig.. Etter vask lot jeg den stå og tørke på oppstillingsplassen sin.. uten overtrekk, tenkte den skulle bli tørr først. Så slappet jeg av i leiligheten i noen timer..

Rett før 12 tenkte jeg å ta kvelden så jeg gikk ut og tok trekket med meg, rundet hjørnet på huset og så rett på en kar som var litt for interresert i garasjen, vannvittig merkelig hvordan instinktene slår inn. Merket UMIDDELBART at dette ikke stemte, jeg skulle være alene i huset, og hagen er rimelig godt inngjerdet, denne karen hadde hoppet over gjerdet og var nå på vei inn i garasjen!!

Han reagerte enda kraftigere en jeg gjorde, og på den tiden jeg brukte for å bråsnu og gå inn og eeehm hente.. *telefonen* hadde han kommet seg ut av hagen og forsvunnet, jeg tok trekket på sykkelen og sjekket garasjen, døren var rimelig herjet i karmen, men han har nok ikke kommet seg inn.. forbannet pakk! Det er mange tråder som fordømmer politiet her, men noen ganger er de veldig greie å ha, ringte generellnummeret og forklarte det som hadde skjedd, de var innom senere og kikket på det, skulle ta noen runder i distriktet i løpet av natten, merket eller hørte jeg noe skulle jeg bare ringe rett på nødnummer.

Jeg tok meg noen vandringer i løpet av natten, faen heller om de skal få gå avgårde med sykkelen min når jeg skal på tur om to dager!! I kveld er jeg ikke alene i leiligheten, da blir det litt enklere å holde ett overblikk.

Men hadde jeg ikke vasket sykkelen, hadde trekket vært på og jeg hadde ikke gått ut, kanskje jeg ikke hadde merket det før det var for sent? Tror jeg får si at det var lynet som gjorde det godt igjen.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Fra vest til øst - Oppdager ubudne gjester midt på natten

Post by frode »

Sykt :shock: Har du hatt mange "Ååååh, det skulle jeg ha gjort/sagt"-tanker i ettertid eller? :) Selv er jeg seriøst bekymret for hva jeg kan finne på å gjøre hvis jeg fersker noen i ferd med å stjele sykkelen min.. det er definitivt den materielle tingen jeg verdesetter høyest av alt. Kudos for at du holdt hodet kaldt!
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Oppdager ubudne gjester midt på natten

Post by erazar »

Har nok hatt noen det skulle jeg gjort, det burde jeg sagt osv tanker.. men det hele løste seg egentlig ganske greit. Nå vet jeg ikke om jeg skal ha cred for å holde hodet kaldt her, jeg bråsnudde jo for å finne noe som kunne hjelpe meg å "løse situasjonen" og han var borte når jeg kom ut igjen med det. Så sånn sett var det vel bare flaks at jeg holdt hodet kaldt. Han stod borte ved alle spadene,hakkene og rakene.. så jeg tenkte det kunne være lurt å fikse meg selv litt lengre rekkevidde. Men det fikk jeg heldigvis ikke bruk for :)

I dag er det siste dag på jobb før ferie.. gleder meg.. hehe neida.. ikke i det hele tatt :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - Oppdager ubudne gjester midt på natten

Post by tshansen »

Du vet aldri hva en ubuden gjest er.... vedkommende kan være såpass ustabil at han/hun flyr rett i fletta på deg... eller springer livredd med halen mellom bena!

Jeg hadde nok ikke snudd, jeg hadde tatt tak i det nærmeste "slagstykket" å truet vedkommende på livet. Når personen hadde kommet seg over gjerdet igjen og vekk, hadde jeg ringt etter politiet!

Men uansett så løste situasjonen seg for deg på en positiv måte. Hva om måten jeg hadde valgt hadde resultert i at vedkommende hadde angrepet meg. Hadde jeg vært klar for å slå? forsvare meg? hva hadde konsekvensen blitt om jeg hadde deljet til noen i panikk med ett "slagstykke" (les=rake,rive,spade,veaskive osv)

Tror kanskje det var best det gikk som det gikk :)

Ferie? hva er det? Hørt mye snakk om det siste tiden, men har ingen formening om hva det betyr :-

Faen hadde lett gjort seg med 3 ukers lønna ferie :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - Oppdager ubudne gjester midt på natten

Post by erazar »

LordShaft wrote:Du vet aldri hva en ubuden gjest er.... vedkommende kan være såpass ustabil at han/hun flyr rett i fletta på deg... eller springer livredd med halen mellom bena!

Jeg hadde nok ikke snudd, jeg hadde tatt tak i det nærmeste "slagstykket" å truet vedkommende på livet. Når personen hadde kommet seg over gjerdet igjen og vekk, hadde jeg ringt etter politiet!
Problemet var at det bare var en benk der jeg stod, ingen andre midler.. jeg hadde en benk og en presenning til rådighet.. Greit nok kjente jeg adrenalinet, men tror neppe jeg hadde nappet opp en treseter og dælja i skallen på han :D Derfor snudde jeg for å finne noe mer passende, i tilfelle han skulle være en av de som var litt mer ustabil.. Etter så mange år med kampsport ligger det prentet inn at en ikke går inn i en pistolkamp med kniv, en må kle seg for anledningen, han hadde enkel tilgang til slagvåpen, derfor måtte jeg også ha noe som kunne forbedre min situasjon. Det visste jeg at jeg hadde rett bak meg og jeg bråsnudde dermed for å hente det.

Fordelen er at han stakk i mellomtiden og alt ble så bra at :)

LordShaft wrote: Ferie? hva er det? Hørt mye snakk om det siste tiden, men har ingen formening om hva det betyr :-

Faen hadde lett gjort seg med 3 ukers lønna ferie :roll:
Nå er det 4 uker med lønnet ferie! For første gang i mitt liv! Det trengs nok før jeg er tilbake på jobb, da er det en del nye arbeidsoppgaver som venter, og kanskje også en ny tittel.. vi får se. Ferien gleder jeg meg IALLEFALL til! Har en kamerat som sitter på en cbr-f as we speak, på vei til Oslo :)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - Oppdager ubudne gjester midt på natten

Post by KiM »

Problemet med ferie er at når du skal ta den, ja da regner det som f*** [-(
ingen KiM, ingen kos
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

regn plager meg ikke så mye nå..

Da har ferien startet, kameraten min som var på vei fra Trondheim til Oslo i dag kan dere lese om i avisen i morgen.. Han ligger på Sykehuset i Lilehammer, etter forholdene går det bra. La seg markert ut bak et vogntog, så føreren i speilet og fortsatte forbi.. Føreren i vogntoget fant ut at det gikk for sent og smalt bilen ut for å kjøre forbi han også, der var det ikke plass til en mc fører lenger, han hadde aldri sett sykkelen som lå på utsiden.

Brukket skulderblad, ødelagt leggen (den er nå operert) dette er vel mest takket godt kjøreutstyr og moderat hastighet i forbikjøringen..

Er det noen som har overnattingsmulighet i Lillehammer? Jeg tar toget opp i morgen tidlig.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Uff! Dette hørtes svært vondt ut :( Du må ønske han god bedring fra "Freddy" og sikkert en god del andre fra MC-Forumet!
Får håpe han ikke er redd for å sette seg på sykkelen igjen når han er frisk!
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by KiM »

Skal ikke klage over regn med den feriestarten :-#

God bedring til kompisen din!
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by Galilee »

Auuuu, god bedring til kammeraten din, og måtte vogntogføreren alltid havne bak tyske bobiler med for liten motor.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Fra vest til øst - feriestart og mculykke

Post by RH racing »

Galilee wrote:Auuuu, god bedring til kammeraten din, og måtte vogntogføreren alltid havne bak tyske bobiler med for liten motor.
vel..har noen kompiser som kjører vogntog og dem sliter ofte med å se sykkler langs veien.. du kan jo tenke selv når du kjører en liten bil hvor ofte man blir overasket av sykkler... selv jeg som kjører sykkel selv og legger fort merke til dem blir ofte litt overasket av sykkler... spes på lange turer da man har sitti lenge i bilen og blir litt sløvet....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply