Fra vest til øst - Tilbake i salen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst

Post by tshansen »

Ååå bare en liten tease tur altså ;-) Tror ikke jeg hadde klart å holde meg i skinnet. Gleder meg til å snope litt på nyåret selv.

Må ha meg ny hjelm, hansker og sko....ooohh fryyyd. For ikke å snakke om en del snadder på sykkelen ;-) La det bli vår igjen!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Skal oppgradere kjøreutstyr, men beholder sykkelen slik den er en stund til.. Før vi vet ordet av det må vi vel trille rundt på "bærbare" mc'er
[youtube][/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=tmHkj6nD-DU

Konsepter forblir i 9,5 av 10 tilfeller som konsepter.. På visittkortet mitt står det konseptutvikler, så dette burde jeg vel kjenne til :D Men de gir ofte start til gode ideer. Men men, nå er turen hjem til heimbygda i sommer stemplet! Så da blir det en pen langtur over haukelifjell, får jeg endelig testet sykkelen på kjente gamleveier også.. regner med det blir en Bergenstur også, treffes på fisketorget shaft? ;-)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Mange som har vært flinke å legge ut julekort her.. Får legge ut litt vinterkort jeg da:

Jobber rett ved siden av en foss, som nå nesten har frosset helt til, det måtte jeg ta noen bilder av:
Image

Her har du vannet som finner små krinker og kroker for å komme seg gjennom og videre ned:
Image

Istapper som blir lengre for hver dag:
Image

Noen andre har funnet varmen i en gyllen boks for noen dager siden, den minnet meg om sommer så jeg måtte nesten ha med ett bilde der også:
Image

Skal ut etter jobb og ta noen bilder i mørket, lurer på om det blir noe bra..
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst med vintertrøst s. 3

Post by tshansen »

Utrolig fete bilder!! Likte spes fargenyansene i det bildet med øl boksen;-)

Åja, kommer du over til bergen stiller jeg på torget:-) alltid hyggelig å hilse på likesinnede;-) satan jeg er sugen på sesong igjen kjenner jeg;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst med vintertrøst s. 3

Post by erazar »

Enda ett konsept jeg godt kunne sett i det virkelige liv. Denne med touchscreen, da snakker vi:

http://conceptpop.com/outstanding-psp-2-concept

Nyheter i mc livet er at en av mine beste venner endelig har fått seg sykkel! Cbr 600 f og av alle ting i samme farger som min gsxr. Der røk de til nå fastsatte ferieplanene :D Planen nå er å ta turen fra Oslo til hjembygda i lag til sommeren, så eventuelt en bergenstur og to derfra. Måtte solen og varmen strømme på snart!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Noe må en gjøre ut av vinteren også, etter en liten surferunde og oppdagelse av tidenes akebakke endte jeg og noen venner opp på rattkjelker! (se deler av akebakken her http://www.youtube.com/watch?v=Mg41X_Zx5jg ) Ikke helt det jeg så for meg å bedrive vinteren med i denne alderen, men det var overaskende gøy! Så mens snøen laver ner setter jeg meg på denne:

Image

Og venter på suzukien.. Det gjør det ikke akkuratt bedre at jeg bruker kjørehanskene mine på rattkjelken, er litt skrekkblandet fryd å tre dem på seg. Men men latmans aking med en bakke på over 2 kilometer kan faktisk anbefales. Ta med barna og gjør en aktivitet av det. (du slipper å gå opp igjen, bakken går fra ett tbanestopp til ett annet, ned på 6-8 minutter og opp igjen på ett kvarter.) Greit med ett "kjøretøy" som koster 260 penger og da forøvrig, tror ikke forsikringspremien på denne hadde blitt så høy, selv om jeg er ung :lol:

*edit* Var innom sesams nye kartjeneste, nå med gatebilder.. og der stod søren meg sykkelen også gitt! Vel å merke under trekket sitt da bildet ble tatt mens jeg var på ferie
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst, nå med ny "slede"

Post by erazar »

Som nevnt i en annen tråd var det planlagt stor guttetur til cebit i år. Det var derfor litt skuffende at mc-messen skulle slå til på samme helg. Men nå har en fremskyndet termin hos en av karene (nja hos en av damene til en av karene blir det vel..) og litt andre ferieplaner tatt vekk hele tysklandsturen. Så da er det avgårde til lillestrøm og norges varemesse til helgen! Regner med å gå derfra med en komplett skinndress som jeg fant i sverige litt tidligere i vinter!

Får se om jeg får overtalt en av mine ikke mc-interesserte venner til å joine, blir litt kjedelig å dingle rundt alene :D Men må det til, så må det til.. Kanskje vi snakkes til helgen da?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst

Post by KiM »

Det er jo forumtreff i helgen :)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst

Post by erazar »

Takk for tipset eneRmiK.

Forumtreffet må vike, i dag er det store planer! Av gårde for å frese vekk litt vinterdepresjon, 3 stykker (alle med mc hobby forresten) Skal avgårde og kjøre gokart i dag! Blir bra å endelig frese fra meg litt! Har nesten ikke kontrollert noe med motor hele vinteren, jeg sitter på tbanen og stanger både til og fra jobb hele vinteren.. og må si det er med blandede følelser.

Så blir det vel en del pilsing etter kjøringa, og kanskje en middag før det er opp "tidlig" i morgen for å ta turen til lillestrøm. Kjøper meg antageligvis ny skinndress og ny hjelm, så om dere ser en kar som er overlasset med varer og som henger med en fyr som antageligvis ikke har noe annet å drasse på enn ett kamera er det kanskje meg?

Ha en god helg folkens!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst

Post by KiM »

Have fun, god tur og lykke til da :P
ingen KiM, ingen kos
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

handlerunde

Post by erazar »

Mcmessa åpnet ikke for så mange kjøp for min del, kom meg ikke bort før på søndagen og da var det rimelig smalt i rekkene. Fikk heldigvis testet en hjelm med samme "innmat" som hjelmen jeg hadde lyst på. Rett hjem etter messa og kjøpte den rette hjelmen på nettet, den ser da slik ut:

Image

Fornøyd med den! Måtte jo da slå til med ett sotet visir i tillegg til det originale.. kjekt å ha :D

Skal ut på handlerunde etter jobb i morgen, håper på å få fyllt ut måhalisten da! Gjør jeg det kan det komme ny update i morgen.
Er så lenge siden jeg har sett raketten nå at jeg legger ut ett nytt bilde, det hjelper nok ikke på abstinensene, men nå smelter det så kraftig her at jeg er i god tro!

Image
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - ny hjelm i dag, ny dress i morgen?

Post by tshansen »

Den hjelmen var jo drit tøff!! \:D/

Men jeg må bare få si!
Faen så tøff den sykkelen din er! Digger den lucky strike kåpen... hadde lett hatt en ekstra slik i garasjen :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - ny hjelm i dag, ny dress i morgen?

Post by erazar »

Da ble det nytt skinn på meg i dag etter et meget hyggelig besøk på mc-centeret. Planen var lindstrands jakke og bukse men det endte på lindstrands jakke med halvarssons bukse. Var så heldig å få testvinner ryggskinnen fra halvarssons med på kjøpet, da har jeg vel egentlig to rygskinner (en axo fra før.) men den halvarsson skinna sitter fast inne i jakken.

Image
jakke


Image
bukse

Kanskje litt mye bilder nå, skal heller la kameraet ligge til sesongen er på stell og jeg kan skilte med noen nye bilder av sykkelen.. ikke at det blir med det første da det f%¤%#&#% meg snør i dag igjen!!!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Fra vest til øst - ny hjelm i går, ny dress i dag

Post by frode »

Kanskje litt mye bilder nå, skal heller la kameraet ligge (...)
Image DOES NOT COMPUTE!

Det er bilder som gjør blogger interessante å lese, spør du meg :) Veldig stilig jakke.. tror jeg måtte hatt en egen garderobe til bare skinnjakker hvis jeg var rik. Lov å spørre hvor mye du gav for denne?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Fra vest til øst - ny hjelm i går, ny dress i dag

Post by supermons »

Liker kåpene dine, synd du har bagster i andre farger.. Mye stress å få den av og på? Har en liggendes jeg også som jeg tror jeg må prøve litt i sommer..

Regner med at jakka og buksa kan festes i hverandre selv om de er forskjellig merke?
Last edited by supermons on 13 Mar 2009 10:41, edited 1 time in total.
Post Reply