Fra vest til øst - Tilbake i salen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by carboy »

Du får kose deg masse og kjøre litt ekstra for meg også
-Carboy-
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by PerTore »

Tror jeg møtte deg i bakkene ned mot Hvittingfoss i dag ettermiddag, Erazar, (rundt 16.30?) Ihvertfall en klin lik sykkel.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by knetrom »

Var det meningen at jeg skal høre professor Farnsworth inni hodet når jeg leser overskriften? :P
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by erazar »

knetrom wrote:Var det meningen at jeg skal høre professor Farnsworth inni hodet når jeg leser overskriften? :P
Det var akkurat det som var meningen ;-)

Det ble mye kjøring i går men ikke på 2 hjul denne gangen, en kamerat fra haugesund kom over berget for å handle bil. Bilen måtte jo da testes ettertrykkelig etter handel, så det ble en del kjøring kan du si. Hadde litt problemer med å holde hodet oppreist på jobb i dag, noe som viste seg godt da jeg kom hjem.. sovnet rakt på sofaen og våknet ca nå.. Godt det er helg snart.

Planen var egentlig å finne en skikket plass og ta en haug med bilder av bilen, men som vanlig er jeg mer glad i å kjøre en å ta bilder og før vi visste ordet av det var det mørkt. Knipset to bobiler i godt driv på motorveien, de passerte så fint på begge sider av bilen så jeg måtte nesten ta to bilder gjennom den skitne frontruten. \:D/

Image

Image


Ser langtidsvarselet melder bra vær til neste uke forresten :D Passer fint at det kommer en ørliten pakke fra ebay i morgen da, god unnskyldning for å nyte været ;-)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by erazar »

PerTore wrote:Tror jeg møtte deg i bakkene ned mot Hvittingfoss i dag ettermiddag, Erazar, (rundt 16.30?) Ihvertfall en klin lik sykkel.
WHAT? Da satt jeg på jobb og sykkelen stod utenfor. Skal da ikke være en eneste sykkel som er klin lik. Er en del luckystrike sykler, men ingen team suzuki utenom meg trodde jeg (norsk kåpesett opprinnelig fra norsk roadracing, "ulovlig" med tobakksreklame her på berget) Ble litt nysgjerrig her nå kjente jeg :)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by PerTore »

Tja, mulig den ikke var heeelt lik, så den kun når vi passerte hverandre i 60 km/t. Var ihvertfall en Lucky Strike dekorert Gixxer (ca 97?), og jeg troor den hadde rød tail også. Dette var mellom Hof og Hvittingfoss
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by carboy »

jaja, det var den *unike* sykkelen :roll:
-Carboy-
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by erazar »

Er rød tail på mange av luckystrike kåpene, de kåpene som har minnet mest om mine til nå er rgv kåpene http://img201.imageshack.us/img201/6949 ... 009bs4.jpg men det finnes flere gsxr kåper som også ikke er langt unna http://i2.photobucket.com/albums/y31/xt ... /70442.jpg

Men men, Har skjedd en del forskjellig i helga, en god kjøretur ble det også i dag, selv om det bare var en transportetappe. Blir fort lei av e18 på sykkel. Men det måtte til da jeg skulle teste paintball på bane i dag, har spilt en del i skogen i bergen men ikke speedball eller va det nå kalles når en løper på en inngjerdet bane med oppblåsbare dekninger. Uansett hva det kalles var det gøy! Satser på at det blir en runde til en gang og kanskje to.

Nevnte at jeg fikk en liten pakke i posten, en bremsehendel i karbon og en clutchendel i karbon, slenger med et kjapt bilde som viser en hendel og som samtidig beviser at jeg kjørte til banen i dag, hvem det var som ikke helt hadde styring på børsa vet jeg ikke, men ingen skjede skadd iallefall. Traff øverst på speilet og ga sykkelen en god dusj bare.
Image

Fikk meg et hjerteslag og to ekstra på vei tilbake, rett før slependen var det en yrkesjåfør i en semi tankbil som oppdaget køen litt sent, smalt låsing på alle hjulene bak og begynte å gli over i feltet jeg kom i med låste hjul, hadde heldigvis ingen bak meg så jeg kunne plugge til på bremsene, ble overasket over hvor ufattelig mye røyk det kom fra den låsingen da, var jo rett og slett tåkelagt hele området. Traileren stoppet uten å være borti noen av bilene i køen, og jeg smatt avgårde.

Lørdagen gikk til fotografering i botanisk hage forresten og jeg fikk mange bilder jeg var fornøyd med! Trenger vel ikke å spamme ned hele bloggen her, så en kjapp smakebit:
Image

Om det er ønskelig kan en finne noen flere her:
Gresstrå med dråper: http://iloapp.manglet.net/data/_gallery ... height=478
Bie i arbeid: http://iloapp.manglet.net/data/_gallery ... height=504
makroblomst: http://iloapp.manglet.net/data/_gallery ... height=478
enda flere dråper: http://iloapp.manglet.net/data/_gallery ... height=478

Og så videre og så videre :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by supermons »

Utrolig bra bilde! Har tuslet rundt i Botanisk hage et par timer i dag selv, frøknen har nettopp fått seg speilrefleks og testet litt..

Vanskelig å få av malingen på sykkelen igjen?
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by SoloTwin »

Uffda... hørtes skummelt ut... :shock:
Godt det gikk bra både med deg og de andre.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by erazar »

Malingen går rett av, trenger litt vann så er det borte. Det gjelder både klær,hud og motorsykler :p

Høres kanskje ut som jeg har tatt opp en ny hobby nå, det var paintball på nytt i dag.. Denne gangen var det avgårde med jobben for "teambuilding" Noe som viste seg å bli utrolig morsomt, en del kløning og heller mindre vellykkede taktikker preget dagen, men god stemning var det absolutt. Nå er det frem med frosne erter, er litt vanskelig å stoppe kuleregnet for noen ser det ut som :lol: En kollega har kjøpt seg contourHD for filming av fallskjermhopp (miiisunnelig) Dette ble heldigvis brukt i hele dag, får se om jeg ikke får opp en film fra paintballen. At han ene stod å fikla på markøren sin før spilling, og fyrte av en salve rett i skallen på en lagkamerat på under en meters hold ble desverre ikke filmet, men har en mistanke om at han skal få den episoden servert tilbake en del ganger :D

Har bestilt verkstedtime for sykkelen nå, vil ha den helt hundre før jeg setter avgårde på min store norgesturne, skal sannsynligvis innom stavanger,haugesund,bergen og trondheim i løpet av ferien. Ferden starter og slutter her i Oslo. Får noe som koster litt, men som sannsynligvis er værdt pengene sine, kommer med en update etter at sykkelen har vært på fiks :)

Ellers går jeg ned noen kilo hver dag for tiden, kjører til og fra jobb i 30+ og vindstille, blir en smule varmt inne i skinndressen da! Men jeg klager ikke, dette været er helt konge! :)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by tshansen »

Ja været er helt konge, men ikke helt egnet til å kjøre sykkel i. Hvertfall ikke i skinndress! Bare det å ta på seg dressen resulterer jo i x antall liter væsketap! :roll:

Jeg trives best i grader mellom 20 og 25, da er det ideelt, når det bikker 30 er det bare for jæ#"¤!" :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - good news everyone

Post by erazar »

Fikk brukt været til det det funker best til nå i helgen. Fløy til Haugesund og feirte bursdagen min (om igjen og om igjen? :D ) Var en god del venner som skulle arrangere bursdagsfest, så det endte med at vi likesågodt tok to, da ble det plass til alle. Nydelig vær hjemme også og av alle ting var det ikke bare skyfritt, det var vindstille! Var innom XXL og kjøpte ultimate summerpack, badminton,volleyball frisbee og nett og vil legge inn en anbefaling på dette! I forhold til pris var både nett og annet utstyr kraftig og gjennomført.

Reker og pils ble det selvfølgelig tid til, det skulle bare mangle når en var på den kanten av landet! Så at "ferske" reker kostet 179 kroner kiloen her i oslo rett før jeg reiste, vi betalte en 50 lapp for kiloen hos vår faste leverandør, de rekene var kokt rett før vi fikk dem.

Bilder blir det ikke, jeg fikk et ølhorn til bursdagen som mine kjekke venner absolutt skulle ha sterke varer i, jeg er fremdeles ikke representabel på bilder :lol: I dag renner jeg nedom mc artikler og kjøper meg en regndress til sykkelen og i morgen skal jeg levere den til service/overhaling/dyno. Det er meldt mellom 11 og 20 mm med regn ser jeg, så tror det kan være greit med en regndress.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Fra vest til øst - aen i ellevte!

Post by erazar »

[insert en bråte med ukvemsord her] Alt var ikke bare fryd og gammen da jeg kom hjem, reagerte på at jeg ikke hadde trådløst nettverk, men tenkte ikke over det noe mer en at det sikkert var fordi det ikke hadde vært strøm på det i løpet av helgen, førevar som jeg er trakk jeg ut alle 220v ledninger før jeg reiste i tilfelle av lyn og torden.

Begynte feilsøking i går og gikk på en smell.. det ser F&#%¤ meg ut som om lynet har gått inn via telefonledningen og gjennom modemet, før det spiste opp ruteren min, gikk videre og spiste opp nettverkskortet i pcen OG den eksterne harddisken min, for å toppe hele driten har det også kverket ps3'en min.. Innboforsikringen min har 4000 i egenandel, så der fikk jeg den "totalkunde gir deg god pris på mc" i trynet.. Ruter og nettverkskort overlever jeg, men ekstern harddisk med alle bildene tatt i 09 er vanskelig å svelge, jeg har backup av ca halvparten av bildene tror jeg.. skal begynne å lete i dag. Ps3'en fikk seg en smekk på video ut, det positive med den er at den virker på alle lydkanaler OG HDMI har heldigvis krystallklart bilde, eneste problemet der er at jeg ikke har en skjerm med HDMI enda og skal jeg plutselig bruke 4-5k på å kjøpe ting jeg allerede hadde har jeg ikke råd til ny tv.

Leverte sykkelen på service i dag, men er nesten mer bekymret for hva det kommer til å koste meg, en hva jeg får igjen for det :evil:
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fra vest til øst - Forbanner uværet!!

Post by tshansen »

AU da!! Been there done that mate :evil: Men jeg var litt heldigere. Var bare pc'en som fikk støyten. Men tror HD'en min overlevde. selv om jeg ikke har fått sjekket den enda. Har bare bærbar maskin nå, ingen stasjonær.

Jeg også sjekket med forsikringen angående dette. joda 4000,- i egenandel...også fratrekk for hvor mange år gammel pcen var! som igjen resulterte i at det ble omtrent 1000,- kroner i pluss til ny pc! Å denne kostet 28.000,- for en del år siden =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply