Ray: MC-karrieren endelig igang.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Ray
Posts: 14
Joined: 25 Jun 2008 22:29
MC: -00 Honda CBR 600F
-72 Honda CB500 Four
Location: Bergen

Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Ray »

Hei alle likesinnede mc folk.

20. juni 08 skjedde det, eg sto på oppkjøringa, og mc-karrieren var et faktum.

21. juni 08 kjøpte eg min første sykkel, 2000modell Honda CBR 600F, var kanskje litt impuls kjøp, men jeg MÅTTE ha meg mc. Har nå kjørt litt, og har oppdaget noe lyd ifra motoren som jeg ikke kan tro skal være der. Så derfor har eg bestilt 42000km servicen litt før tiden. Motorport Oslo skal ta denne jobben når eg reise på jobb i Nordsjøen.

Om meg: Gutt/mann på 22år ifra Hgsd, men bor sammen med min fru i Oslo/Nordstrand. Jobber som ROV-pilot i nordsjøen og stortrivs med det. Alltid vart interressert i bil, fart og spenning, så mc-lappen måtte bare komme endag.

Sykkelen: 2000modell Honda CBR 600F, 40500km, Slipon,Varme i håndtak, fulgt alle service, lagt opp nokialader, mobil-holder.
Personlig så syntes eg Sort/gul fargekomboen er den fineste til dene modellen ;-)

Noen bilder av herligheten og eiger:

Image
Image

Flere bilder kommer snart.

Hadde vart kjekt å kommet i kontakt med andre i mc-miljøet i oslo/Turvenner. Kun eg som har lappen av de jeg kjenner her.

Var på mitt første treff i Tyrigrava idag 25.juni sammen med fruen. Utrolig mye fint der.

Skal prøve å oppdatere litt når ting skjer, men nå skal jeg bare nyte sommaren på sykkelen og kjøre det eg kan.
Kommer sikkert eindel spørsmål som gjerne noen av dere har svara på.

God sommar på sykkel !!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by tshansen »

Strøken sykkel du har, og gratulere med blogg ;-)

Her er nok av folk som holder til i oslo området, som gjevnlig tar turen til Tyrigrava! Tror onsdag og søndager er faste dager hvor de møtes og kjører ilag!

Er en egen tråd om dette på forumet.

Ellers så må du bare legge ut mere bilder av sykkel og sjåfør! Det er alltid like gøy å se!

Håper du kommer til å trives her!

Mvh
-Thomas-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by FunSize »

Grattis med lappen, sykkel og blogg!

Ser ut som en strøken sykkel det der... får det artig med den \:D/
07 Yamaha FZ6-S :D
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by FV »

Velkommen!
Jeg kan ikke hjelpe deg med kjørekompiser på østlandet, men om du skulle finne på å komme hjemover på sykkel en dag, så må du ta kontakt. Er selv fra Jæveløya (les: Karmøy).
Flott sykkel og stilig dress!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by RH racing »

finne di sykklene der..kjørte en sånn på kjøreskolen + litt utenom.. greie sykkler å cruice med det... fin nybegynner sykkel tror jeg..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Ray
Posts: 14
Joined: 25 Jun 2008 22:29
MC: -00 Honda CBR 600F
-72 Honda CB500 Four
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Ray »

FV: Skal si ifra vettu når eg vente snuten hjemover :D

RH racing: Eg angre ikke på at dette er første sykkel, ikke så halvgalen å forsikre heller for en med kun startbonus. Går gret nok for meg vartfall.

Spørsmål 1: Der hvor olja fylles på, er det ikke peilepinne der ?? På kjøreskolens sykkel Honda CBF500 var det det mener jeg. Evt hvor peiler jeg oljen??

Spørsmål 2: Kjede er veldig slakt, og tror det er for lite å justere utover på dekket slikt at det er 2-3cm slakk på kjedet. Hva gjør jeg??Fjerne noen ledd?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by FV »

Ray wrote:.

Spørsmål 1: Der hvor olja fylles på, er det ikke peilepinne der ?? På kjøreskolens sykkel Honda CBF500 var det det mener jeg. Evt hvor peiler jeg oljen??

Spørsmål 2: Kjede er veldig slakt, og tror det er for lite å justere utover på dekket slikt at det er 2-3cm slakk på kjedet. Hva gjør jeg??Fjerne noen ledd?
På den ene siden av motoren er det ofte ett peileglass. Om du holder sykkelen slik at den står i lodd (rett opp og ned), så skal oljenivået ligge mellom to streker på glasset.

Det er ikke sikkert kjedet ditt er så slakt som du tror; husk at du alltid skal sjekke slakken i kjedet når du sitter på sykkelen. Visst du skal stramme kjedet, så må du løsne bolten som går gjennom bakhjulet på sykkelen, så er det antagligvis justeringsbolter som står bak på svingarmen din, èn på hver side.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by tshansen »

SKal det ikke være 2.5 cm løpelengde på kjedet? Altså når det henger og du presser det oppover så skal det kunne vandre 2.5 cm!

Mener på dette. kan hende det varierer fra sykkel til sykkel, men godt mulig flere har noen gode svar! Kjedet strammer jo seg når du setter deg på sykkelen!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Ray
Posts: 14
Joined: 25 Jun 2008 22:29
MC: -00 Honda CBR 600F
-72 Honda CB500 Four
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Ray »

Er klar over at jeg skal sitte på sykkel når det er 2-3cm vandring. Men jeg har sikkert 5-6cm. Vet oxo hvordan det justeres, men det er ikke nok å justere på dekket. Vis jeg stramer det som går så mistenker jeg at vandringen på kjedet er for mye fremdeles. Skal prøve iløpet av dagen.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by tshansen »

Hvis det ikke går å justere på "dekket" så må du nok av med en liten bit av kjede!

Noe sir meg at det er muligheter for at du har punktstrekk i kjedet ditt hvis det er blitt såpass slakt! Kaster det i kjedet og napper når du ligger i lavt turtall og gir gass?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Jeanette »

Grattis med sykkel og lappen, og velkommen hit :) Bare å slenge seg på Tyrigrava-gjengen på onsdagene, møtes på Ryen før vi kjører samlet til Grava. En ypperlig måte å bli kjent med folk på!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Shortybebeh »

Velkommen!

Fet sykkel!! \:D/
Death Is The Road To Awe.
Ray
Posts: 14
Joined: 25 Jun 2008 22:29
MC: -00 Honda CBR 600F
-72 Honda CB500 Four
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Ray »

LordShaft wrote:Hvis det ikke går å justere på "dekket" så må du nok av med en liten bit av kjede!

Noe sir meg at det er muligheter for at du har punktstrekk i kjedet ditt hvis det er blitt såpass slakt! Kaster det i kjedet og napper når du ligger i lavt turtall og gir gass?
Fikk strammet kjede idag. Var bare tull det jeg sa om at det ikke var nok å justere på dekket. Ordnet seg og ble bra.
Har levert sykkelen på 42000km servicen idag. Reiser ut på jobb imorgen så det passer fint at de tar den da. Mistenke sterkt at KKS må byttes, får kj håpe det blir for dyrt. Men vil ha sykkelen i bra stand så får koste det det koster.

Jeanette: Kommer til å henge meg på dere som kjører ifra Ryen (Esso) neste gang eg får mulighet.

Shortybebeh: Takk for det.

Fant også ut hvor jeg "peilet" oljen :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Jeanette »

Ray wrote:Jeanette: Kommer til å henge meg på dere som kjører ifra Ryen (Esso) neste gang eg får mulighet.
Høres ut som en god idé ;)
Ray
Posts: 14
Joined: 25 Jun 2008 22:29
MC: -00 Honda CBR 600F
-72 Honda CB500 Four
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Ray »

Blei noen bilder idag også ute i Sørumsand. Skal selge Volvoen, så måtte bare sjekka at den starta ette 1,5mnd uten oppstart.

Image
Image
Image
Post Reply