Ray: MC-karrieren endelig igang.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Galilee »

Flott sykkel. Gult er kult!

Hvis du har planer om å skru mere så finner du servicemanual her : http://www.stephygee.com/F4manual.zip
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
mathfjeld
Posts: 222
Joined: 24 Apr 2008 09:48
MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*

Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by mathfjeld »

Utrolig flott sykkel, kule farger også!
Deg blir det ikke så vanskelig å se på veien eller på Tyrigrava da så klart.

Om du bor på Nordstrand trenger du jo så vist starte sykkelen for å komme deg til Grava, og det er er mer enn mange andre her inne kan skryte av.
Ray
Posts: 14
Joined: 25 Jun 2008 22:29
MC: -00 Honda CBR 600F
-72 Honda CB500 Four
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Ray »

hei igjen.
Har nå vart på jobb i 2 uker og da har sykkelen stått hos motorport i oslo på service. har fått byttet hjullager bak, KKS, drev og kjede, olje og filter, ognå sko sykkelen liksom var i god stand. Har gledet meg sååååå EXTREMT til å få kjøre igjen. Sko ha meg ein tur te skogen imorgen var planen.

MEN tror du faen ikke at bensin pumpa streiker når sykkelen kommer ut ifra verkstedet. den fyrer fint inne og han kjører den ut te meg og stopper den der.

Når jeg slår på tenninga så hører jeg med en gang at det er en anna lyd som kommer ifra bensinpumpa enn vanlig. Og ikke faen om den starter. mistenker først at den er tom for bensin og får litt ifra motorport. men neida. Får enda litt mer bensin men fyrer enda ikke. prøver med litt startgass og da fyrer den i noen sekunder. Enden på visa blir at sykkelen må trilles inn igjen og ny pumpe bestilles. Herligheten koster 2900kr .. SYKE prisen for en liten pumpe.
Så nå må eg vente minst en uke til før jeg får kjørt, og hele helga mi er ødelagt.(Reiser på jobb igjen mandags morgen i stvg).

Men skal sies at servicen på motorport er bra. han prøvde å få fatt i ny pumpa, men ingen han ringte te hadde inne. Skulle få 30% på ny pumpe. Men er jo litt merkelig at den virker fint når jeg leverer den inn og så svikter når jeg får den tilbake.

DRITT HELG.
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Kjitta8648 »

Forgasser er tingen, fin sykkel forresten, gratulerer. :)

:mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Peligro
Posts: 116
Joined: 13 Apr 2007 14:13
Location: Litt sør for Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Peligro »

Ray wrote:hei igjen.
[klippe...] Men er jo litt merkelig at den virker fint når jeg leverer den inn og så svikter når jeg får den tilbake.[klippe...]
Typisk. Du hadde nok vår venn Murphy på nakken den dagen... 8) På den lyse siden får du jo 30% og da blir det jo ikke så ille. Dessuten tok jo pumpen kvelden på rett sted da! Mye verre om det hadde skjedd et eller annet sted utenfor folkeskikken. :)
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by erazar »

Typisk. Du hadde nok vår venn Murphy på nakken den dagen... 8) På den lyse siden får du jo 30% og da blir det jo ikke så ille. Dessuten tok jo pumpen kvelden på rett sted da! Mye verre om det hadde skjedd et eller annet sted utenfor folkeskikken. :)
Er enig i den, se det lyse i det.. du kunne stått på en landevei langt pokker i vold, betalt for henger og så levert sykkelen en plass der du måtte betale 120% for en bensinpumpe, istedet for å få 30% avslag :lol:

Ser vi er i samme båt forresten, er også den eneste jeg kjenner til i Oslo som har lappen, kan gjerne slenge meg på en felles tur i lag :)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Ray
Posts: 14
Joined: 25 Jun 2008 22:29
MC: -00 Honda CBR 600F
-72 Honda CB500 Four
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Ray »

Ja sånn sett så var det den ideele plassen at den streiket. Men kjipt uansett når eg var klar for tur. Men nå er jeg på jobb enda, så får ikke kjørt noe enda på ubestemt tid (jobb).

erazar: Ein tur må me få til vettu, du vet gjerna om noen fine kjøreruter ?
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Kli »

Hei,

Grattis med lappen, blogg og ny sykkel, var en flott sykkel. Synd det der med pumpa :o
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by gbruaset »

Det ble stille her i bloggen din, hvordan gikk det med bensinpumpen, du er i full gang igjen, antar jeg?
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by KiM »

Enda en som har feil med feil farge. Jeg ser et mønster, MowZ! Hihi :twisted: ;-)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by MowZ »

Ja det er riktig farge og folk liker den bedre enn den greia di ;-) Sølv og svart hva tenkte de på? Var nok etter ett par flasker sake at de kom på den fargekomboen ja :D haha, neida, men fin sykkel, gratulerer!. Bare å gjøre samme ''modsa'' som meg/Kim nå! :D

Min:

Image
Image
Image
BMW S1000RR, Simply the best!
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Ray: MC-karrieren endelig igang.

Post by Kriston »

Du som kjørte forbi Ulvøya fra sentrum i dag?
Post Reply