Rookie på veien

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rookie på veien

Post by Ulvinnen »

Så hyggelig å se at du er tilbake på forumet, Prookie! Jeg har tenkt på deg nå og da og lurt på hvor du har tatt veien.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Rookie på veien

Post by RH racing »

er vel fortsat lenge siden hun skrev noe her??
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rookie på veien

Post by Ulvinnen »

RH racing wrote:er vel fortsat lenge siden hun skrev noe her??
Hun skrev i bloggen til Jeanette i dag. Jeg syns det var mer naturlig å gi Prookie en hilsen her i hennes egen blogg, enn i Jeanettes.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Rookie på veien

Post by RH racing »

aah :D \:D/
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Tusen takk! :D
Jeg kom ikke så langt i sted.

Yep, jeg er tilbake!! :twisted: \:D/
Hadde noen fortalt meg i fjor, at jeg ikke kom til å kjøre igjen før i august, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.
Jeg var ganske på gråten bare over det å forlate min kjære Precious/MesterGrønn/NK'en på verkstedet ... Og der ble'n stående, gitt. Høyre fremre korsbånd sa altså takk for seg sist vinter, med påfølgende kjip periode med krykker og vondt, gradvis opptrening med en god del skepsis (operasjon har jeg sluppet), og klar melding fra Eksperten (fysioterapeut hos NIMI): Nei, ikke kjør motorsykkel selv. Iallfall ikke ennå, beinet er ikke sterkt nok til å holde sykkelen. Kanskje neste år. NESTE ÅR!!!! Nei nei nei...

Han sa også noe om at jeg ikke måtte svømme bryst når jeg skulle bade i sommer. Antydet at det ville avstedkomme såpass sterke smerter at jeg raskt ville skjønne hvorfor jeg ikke skulle svømme bryst. Men jeg har bada, jeg. Og svømt bryst. Og det har gått heeeelt fint! Derfor har jeg begynt å hinke innimellom, hoppe ganske kraftig på ett og ett bein, sånn bare for å bevise for mine bekymrede nærmeste pårørende at jeg faktisk tror Eksperten tok feil. Beinet ER sterkt nok. Og i dag har jeg bevist det - jeg har hentet herligheten hjem igjen. :-) \:D/ :smt003

Og jeg har allerede hatt motorstopp, så jeg skal nok spørre og grave litt mer, om ting og tang.
Advarsel: Jeg kommer nok til å overdrive blondine-rollen noe, bare sånn for å være helt sikker på at jeg forstår - og føler meg temmelig sikker på at andre som skulle komme til å lese det senere, kan plukke opp noe DE trengte å få med seg ...

Anyhow: I'm back!!
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rookie på veien

Post by Ulvinnen »

Så godt at du har grodd sammen igjen!
Men du, du er hjertelig velkommen på forumet også når du ikke kjører MC, det er ikke noe krav!
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Takk :-) Jeg visste egentlig det.
Det var bare så ... vanskelig. Sårt.
Allerede dritkjipt å sitte med en kropp som ikke tillot å kjøre selv, sterk lengsel etter å rase rundt, men også redusert og ganske sånn konstant sliten ... Okei, jeg går delvis sykmeldt pga muskelplager som vi ikke finner helt ut av, og med på kjøpet følger en uforutsigbar slitenhet som har fått meg til å kutte ut fryktelig mye av det jeg drev med i fjor.

Og så er jeg jo rookie'n da, som ikke synes jeg kjenner at jeg har stort "faglig" å bidra med selv. Jeg befinner meg på den siden hvor jeg lurer på "det meste" angående sykkel, og uten sykkel å kjøre på selv - uten problemer som dukker opp helt konkret i min mc-hverdag - så ble det liksom ikkeno' å spørre om ... Kan jo ikke bare sitte her og prate svada, heller. [-X
Nå begynner jeg å kjenne meg selv litt mer igjen ... tar det som et godt tegn og håper på det beste! :-)
- Rookie on pRrreciousss -
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Knalldag!!! \:D/
Var litt tungstarta, men fikk etter hvert en slags hyggelig formulert "ordre" fra noen, om å pelle meg ut og bruke dagen.
Som sagt, så gjort. Resultatet har blitt 18 mil. :-) Ikke langt i forhold til enkelte andre, men i forhold til meg selv og egen form og alt, så er jeg virkelig fornøyd.

Ulykkesfritt har det også vært, til tross for en bitteliten sladd på riksvei 120. Tabbe av meg - for høyt gir inn i ca 110 graders sving, lavt turtall, ønske om å hjelpe motoren litt, gira ned - midt i svingen - og slapp ut clutchen så det rykka til i bakhjulet under meg, på skrå. Skuuuuummelt.

Turen har gått fra Korset til Lillestrøm, besøkt slekt der, kjørt videre utover Rælingen, gjennom Kirkebygda, Burstad og nedover Stegenveien (der var ikke mye trafikk!! Deilig!), pølserastepause i Tomter og deretter riksvei 120 utover til Mosseporten. E6 hjemover mot Oslo, men der var det kø, så det ble E18 i stedet. Kø der også, men kollektivfelt er vår venn. ;-) Rastepause hos kompis i Oslo, før retur hjem seint på natta.

Note to self:
Selv om det er deilig å kjøre uten bagasje, kan det være greit å ta med seg litt ekstra klær.
Det ble SABLA kaldt å kjøre hjem igjen, så seint som det ble. 11 grader ute, viser måleren. Og allerede fantaserer jeg om varmehålker...??

Dette gikk iallfall langt bedre enn årets første tur. Lille nybegynneren meg glemte å fylle bensin på dyret etter verkstedoppholdet, så årets aller første tur inneholdt en meget kjip motorstopp midt i Sinsen-krysset.
Og da mener jeg MIDT i det!! Kjørte da fra Storo bortover Ring 3, motoren begynte å fuske på vei nedi "dumpa" under Sinsenkrysset, harket seg videre og stoppet MIDT på sperrelinja på vei opp igjen. Fiiiint. Tusen tusen takk til snill maxitaxi-sjåfør som hjalp meg der, helt uvurderlig, og stresshodet mitt evnet ikke å få med seg taxi-nummeret ditt! :-k

Da gikk det langt bedre i dag. Deilig følelse å flekke avgårde i 90 over hele Sinsen-krysset og ferdig med det.
I dag har jeg virkelig kooooooosa meg på to hjul!! 8)
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Rookie på veien

Post by frode »

Flere enn meg som hadde en bra MC-dag i går ja :-) Er enig i at det begynner å bli kaldt.. jeg hadde til alt overmål greid å glemme halsvarmeren min, så måtte bruke en ekstra stilongs som skjerf :lol: Men bra motorsykkelvær var det uansett. Ble hele 42 mil på meg.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Rookie på veien

Post by RH racing »

frode wrote:Flere enn meg som hadde en bra MC-dag i går ja :-) Er enig i at det begynner å bli kaldt.. jeg hadde til alt overmål greid å glemme halsvarmeren min, så måtte bruke en ekstra stilongs som skjerf :lol: Men bra motorsykkelvær var det uansett. Ble hele 42 mil på meg.
Blei ca 40 mil på meg og northmann og.. fant en meget god rute... Sarpsborg, spydeberg, trøgstad, lillestrø, tyrigrava - så tilbake mot oslo, drammen, drøbak, hvidsten, son, moss, rygge, saltnes..så mot fredrikstad men over veum til sollig... og så ut på E6 hjemmover... bare fine veier....
nydelig vær hele veien...og tung høyre arm...så blei artig ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Det der hørtes ut som ei flott rute! Den vil jeg prøve meg på når jeg har litt bedre tid eller.no :-)
- Rookie on pRrreciousss -
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Nå har jeg vært på "Stripa" med dyret mitt for første gang, jeg da :-)
Kommet over den verste skrekken for å tabbe meg ut foran hundrevis av andre MC-entusiaster og tilskuere... :roll:
Skulle bare i et møte nedi "gryta", og parkerte sykkelen på stripa. God klaring på begge sider.
Da jeg kom tilbake stod det en hel flokk rundt den, og glana ... på nabosykkelen. Deilige sak. V8-motor og gode greier, men herremin så mye krom da gitt... :lol: Jeg kommer aldri til å orke det der, jeg vil KJØRE, ikke gnikke. :-D

Jeg gikk meg en liten runde til, jeg. Og kom tilbake når det var litt mer stille rundt sykkelen min.
Men jeg kan ikke noe for det, det føltes ganske fett å endelig "være litt med"... ;-)
- Rookie on pRrreciousss -
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Nå har jeg nesten bare kjørt MC i de tre siste ukene! Snakk om å ta igjen det tapte.
Dessverre er tiden også full av jobb og annet, så det blir ikke veldig mange mil om dagene, men det triller da oppover på turteller'n. Og så sluker jeg mil i skauen. Til fots.

Men nå begynner jeg å bli lettere opptrekt her ... September er ikke helt over ennå, og så hører jeg om frostnetter rundt om her på Østlandet?? Hva er dette for noe? Skal ikke ha frost og snø her ennå vi! *Grrrr* Må jeg virkelig ringe verkstedet og ordne med vinterlagringsplass? Allerede?? :roll:

Noen som vet hva som meldes om vær fremover? :-k
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Rookie på veien

Post by gbruaset »

Prookie wrote:Nå har jeg nesten bare kjørt MC i de tre siste ukene! Snakk om å ta igjen det tapte.
Dessverre er tiden også full av jobb og annet, så det blir ikke veldig mange mil om dagene, men det triller da oppover på turteller'n. Og så sluker jeg mil i skauen. Til fots.

Men nå begynner jeg å bli lettere opptrekt her ... September er ikke helt over ennå, og så hører jeg om frostnetter rundt om her på Østlandet?? Hva er dette for noe? Skal ikke ha frost og snø her ennå vi! *Grrrr* Må jeg virkelig ringe verkstedet og ordne med vinterlagringsplass? Allerede?? :roll:

Noen som vet hva som meldes om vær fremover? :-k
Yr.no melder opp til 8 og 9 grader på dagen den nærmeste uka, så fortsatt muligheter for turer midt på dagen i lavlandet. Men det kan nok gå mot 0 midt på natta.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Post Reply