Rookie på veien

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Midt i fortvilelsen, deppingen og frustrasjonståka mi på mandag, glemte jeg helt hvor fin den var, den blå, digre motorsykkelen jeg fant på verkstedet. Et "fjell" av en motorsykkel! :smt103
Yamaha, den også. Voksen storebror i forhold til lille min. Skulle gjerne hatt dem stilt opp ved siden av hverandre og sammenlignet ...

Men den var viiiirkelig fin. Glinsende ren, så helt ny ut, velstelt - og så formene, da! Og farven!
Og størrelsen... woohoohoooo, størrelsen...!
Image

Jeg tror jeg fikk stoppa sikkelet før det havna på gulvet. :oops:
Og nei, jeg greide ikke å spørre pent om å få prøvesitte den.
Ble omtrent spak av å bare titte på den, jo ...
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Rookie på veien

Post by Juliet »

Den er fin ja! Den blåfargen er skikkelig lekker :) Du må sikkert innom der i løpet av vinteren, da passer det vel perfekt å prøvesitte litt i samme slengen vel :)

Jeg satt på verksted for et par tre uker siden og ventet på min egen sykkel, og fikk prøvesittet en hel del den tiden jeg var der. Moro å kjenne hvordan de ulike syklene er å sitte på når man bare har sett dem på bilder....blir noe ganske annet i virkeligheten! :)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Rookie på veien

Post by Jeanette »

Ja, du kom hvert fall i hus med sykkelen før snøen kom! Våknet til øspøs nå i morges, så jeg satser på at bakken holder seg bar (men helst tørr) et par dager til. Og ang. sykkelen - dra og prøvesitt du, så kanskje du kan sove litt mer rolig ;)
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Rookie på veien

Post by Relax »

Prookie wrote:Midt i fortvilelsen, deppingen og frustrasjonståka mi på mandag, glemte jeg helt hvor fin den var, den blå, digre motorsykkelen jeg fant på verkstedet. Et "fjell" av en motorsykkel! :smt103
Yamaha, den også. Voksen storebror i forhold til lille min. Skulle gjerne hatt dem stilt opp ved siden av hverandre og sammenlignet ...

Men den var viiiirkelig fin. Glinsende ren, så helt ny ut, velstelt - og så formene, da! Og farven!
Og størrelsen... woohoohoooo, størrelsen...!
Image

Jeg tror jeg fikk stoppa sikkelet før det havna på gulvet. :oops:
Og nei, jeg greide ikke å spørre pent om å få prøvesitte den.
Ble omtrent spak av å bare titte på den, jo ...

Råskinn av en sykkel det der,,,,,,,,,,lekker!

Kan bli dyrt å sammenligne ;-) :lol: :lol:
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Rookie på veien

Post by Josie »

Prookie wrote:Ble omtrent spak av å bare titte på den, jo ...
Ja, men den har jo spaker?
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Relax wrote:Råskinn av en sykkel det der,,,,,,,,,,lekker!

Kan bli dyrt å sammenligne ;-) :lol: :lol:
Jaaaa ikke sant...
For jada, jeg kan helt sikkert stikke innom igjen. ;-)
Men tør jeg det? Tør jeg å falle for en annen sykkel, når jeg allerede har en selv?
Den ser som sagt diger ut, og TUNG. Og dyr...
Og tenk om Precious'en blir sjalu, dah?? :roll:
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Rookie på veien

Post by Juliet »

Jeg kan skrive under på at det hender (ofte) at det ligger en dyr avgift i å prøvesitte/kjøre....nemlig kjøpsprisen! :-# Det kommer an på hvor impulsiv og lite tålmodighet man har.... :) Noen er snusfornuftige og har stålkontroll, andre "bare må ha den..." :oops:
Men det er smart å prøve litt forskjellig for å vite hva som passer best, og noen ganger bare for opplevelsen ;-)
Image
Vennlig hilsen Juliet
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Der ja, nå har rookie'n vært på sitt første MC-treff!
Og det uten MC... :-s
Inspirert av den fine tråden om gratis klemmer, måtte jeg bare ta med meg det papiret.
Seriøst altså, jeg sprer den videoen for alle vinder nå. Den rører og vekker, og jeg skal utstyre venner rundt omkring med et sånt papir, som de bare kan dra fram, brette ut og holde opp når de vil ha klemmer ... *smiler*

Fem glade jenter på middag, nærmere bestemt rykende varm gresk mat hos Aleksandros.
Tonen fant vi, uten problemer. Vi er i ulike aldre, av ulike yrkesgrupper, har ulike familiesituasjoner, bor på ulike steder, og så videre - men det er nå noe eget med MC-folk, er det ikke? ;-)

Image
Juliet, Ulvinnen og meg

Dessertmenyen tilfredsstilte oss ikke helt. Hallo, vi er JENTER ... vi må bare ha sjokolade. (Hørte du, Aleksandro?? ;-) )
Så, hvor går man, når man egentlig har spist middag, men bare må ha sjokoladedessert?
Jo, Karl Johan var i gangavstand unna, og der ligger ... Friday's! Thank God. Og det var jo fredag.
Vi spaserte ned i samlet flokk, og fikk bord rimelig kjapt i et festpyntet lokale... Det var jo Halloween!
Lokalet var rimelig bra dekorert med tanke på hvor amerikansk de skal være, her var det halloween for alle penga!
Image
Er'n ikke stilig?
Spindelvev i tak og på vegger, små plast-edderkopper og flaggermus overalt, gresskar-lykter og noen svært bra oppkledde og sminkede servitører med topp humør.
En av plast-edderkoppene har hoppet opp i veska mi og blitt med hjem, som min fremtidige maskot fra mitt første MC-treff. Og neste år, hvis noen vil på halloween-party, kan jeg varmt anbefale å gjøre det enkelt:
Kle deg opp, velg riktig utested, og kom deg ut på byen.
Kveldens servitører:
Image

Vår servitør for kvelden:
Image

Og på Friday's, der ventet DETTE: :smt007
Image
Det er bare å glemme alt som heter kalorier, og gi seg hen til nytelsen. Men dette er mektige saker, altså.
Concider yourself warned.

Men vi var da tross alt på Friday's, og det er tross alt dit man skal gå hvis man vil ha en ordentlig Strawberry Daiquiri! :-D
Image

For den som måtte lure: Nei, ingen av oss kjørte selv i kveld.
Men som Juliet sa så bra: "Vi triller ut herfra uansett, med eller uten sykkel." *METT*
Takk for i kveld, jenter - dette var skikkelig trivelig! \:D/
Last edited by Prookie on 01 Nov 2008 02:54, edited 3 times in total.
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Rookie på veien

Post by Juliet »

Tusen takk selv, det ble en veldig morsom kveld! Du har også fått med deg en del blinkskudd hjem fra kvelden :)

[jada, jeg vet jeg må gå og legge meg nå...blir sent i natt også... :? ]
Image
Vennlig hilsen Juliet
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Lakenskrekk, ja?
Eller, jeg har egentlig analysert meg frem til at det overhodet ikke er problemet her i gården.
Redd for laken, liksom - hallo??
Nei, det er mer "vil-ikke-gå-glipp-av-det-morsomme-livet"-panikk. ;-) Men nå skal jeg ta meg i nakken her - natta! :-)
- Rookie on pRrreciousss -
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Rookie på veien

Post by Banditbiker »

Flotte jenter ute på det som ser ut til å ha vært en flott kveld.
Gratulerer med at dere får til det som gutta på forumet ikke greier å få til. =D>
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rookie på veien

Post by Ulvinnen »

Javisst fant vi tonen! MC-folk er en sosial rase, og når man starter med å klemme først, og deretter ta presentasjonsrunden, så bare må det bli god stemning. Takk for en triveldig kveld, Prookie!
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Rookie på veien

Post by Relax »

Å dæven.......den desserten så VIRKELIG god ut!

..DET så ut til å være en cool kveld ....... thanks for sharing :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Rookie på veien

Post by Jeanette »

Supre bilder Prookie! Var superkoselig i går :D Bildene mine kommer etter hvert!
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Relax: Jepp, den var god. Men den var über-mektig. Nå er jeg ganske flink til å takle sånne mektigheter, men jeg skal innrømme at jeg har kjent etterdønninger av den hele helga ... (Sjokolade?? Nei takk!)
Jeg tror sannelig at insulinproduksjonen i meg fikk noe å jobbe med. ;-) Konstant tørst, og det har ikke vært på grunn av fyll. Ekstremt slapp innimellom. Skal se om jeg ikke leser meg litt opp på det temaet ...
- Rookie on pRrreciousss -
Post Reply