Rookie på veien

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Jeg toget til Bergen i går kveld.
Det første som møtte meg utenfor jernbanestasjonen, var selvsagt den malende lyden av en fornøyd Diversion...!! :evil:
Her borte kjører de visst fremdeles. Neppe "hele bunten", men flerfoldige tohjulinger er å se.
Brodern kunne fortelle meg, på telefon for noen dager siden, at han fortsatt kjører sommerdekk "her borte". Komplett ubegripelig for meg der jeg satt i Oslo-traktene med minusgrader og en kjip, innpåsliten tåke som hadde med seg sånn fuktighet som la seg utenpå alt mulig, i form av is ...

Men det er fakta. Her borte ligger tempen på mellom 8 og 12 grader om dagen, og kjøregleden min har ikke lagt seg for fem øre. Kjøreturen fra Bergen til Rosendal forandret heller ikke på den saken, spesielt når brodern har valgt DEN kjøreruta hitover. Perfekte hårnålssvinger, trange og smale, med helskjønn utsikt mellom fjell og fjorder. Jo, hit skal jeg definitivt med to hjul. Og kamera. Jeg er bare ikke helt sikker på om man finner tilstrekkelig med egnede steder å parkere underveis. :-)
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Rookie på veien

Post by Relax »

Prookie wrote:Jeg toget til Bergen i går kveld.
Det første som møtte meg utenfor jernbanestasjonen, var selvsagt den malende lyden av en fornøyd Diversion...!! :evil:
Her borte kjører de visst fremdeles. Neppe "hele bunten", men flerfoldige tohjulinger er å se.
Brodern kunne fortelle meg, på telefon for noen dager siden, at han fortsatt kjører sommerdekk "her borte". Komplett ubegripelig for meg der jeg satt i Oslo-traktene med minusgrader og en kjip, innpåsliten tåke som hadde med seg sånn fuktighet som la seg utenpå alt mulig, i form av is ...

Men det er fakta. Her borte ligger tempen på mellom 8 og 12 grader om dagen, og kjøregleden min har ikke lagt seg for fem øre. Kjøreturen fra Bergen til Rosendal forandret heller ikke på den saken, spesielt når brodern har valgt DEN kjøreruta hitover. Perfekte hårnålssvinger, trange og smale, med helskjønn utsikt mellom fjell og fjorder. Jo, hit skal jeg definitivt med to hjul. Og kamera. Jeg er bare ikke helt sikker på om man finner tilstrekkelig med egnede steder å parkere underveis. :-)
Inspirerende tur?
I guess:)

Vet du at veien fra Bergen til Geiranger,,vel kanskje litt til , er kåret til en av verdens 10 beste mc veier;) ...nettopp pga svinger, utsikt osv.. Generelt så har vestlandet MYE og MANGT å by på for bikers... Så sant været er sånn noen lunde, så er det absolutt noe av de fineste steden å kjøre.....hvis du spør meg.

Jeg møtte en finne på benser'n på Sokna..... på sykkel selvsagt ...han sa at han skjønte ikke hvorfor så mange scandinaver dro til Alpene da de fikk nesten det samme opp her...uten å måtte ha dagsetapper i flate, kjdelige Tyskland.Jeg er ikke helt enig med han, men han var absolutt inne på noe...vi har INNMARI fin sykkelnatur! BARE DET KUNNE BLI SOMMER SNART!!!!
:)
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Hadde jeg hatt Alpene som mål, hadde jeg parkert sykkelen på toget og sovet meg nedover! :-D
Jeg tror ikke NSB tar sykler ombord, men da jeg drev og interrailet litt for rundt 10 år siden, var det noe nede i Europa som het "Biltog". Da må det da også ha vært muligheter for å ta MC på toget. :-)
- Rookie on pRrreciousss -
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Hepp.
Bare et lite livstegn.
Livet raser videre, også uten motorsykkel.
Vært en tur på Norefjell, for første gang, og kjørt slalåm ... Det er vel første gang jeg kjører ordentlig på alpinski, etter at jeg tok lappen på sykkel. Det var NESTEN like moro!!! Så nå er jeg bitt, og sesongen på hell ... men det betyr at jeg snaaart får sykkelen ut på veien her nede i snøhelvetet...

Og så er bildene mine borte?!
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rookie på veien

Post by Ulvinnen »

Hei hei, Prookie!

Så hyggelig å se livstegn fra deg! Det er bare et par dager siden jeg tenkte på deg, og håpte at du ville dukke opp igjen på forumet når sesongen kom i gang.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Rookie på veien

Post by Jeanette »

Hei Prookie! Håper å se mer til deg utover våren :)
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Rookie på veien

Post by Prookie »

Klemmer til de som vil ha. :-) Det var håpet mitt å dukke opp ja, også på veien igjen ...
Dukke opp hos vinterlagringsverkstedet og hente herligheten ut til ny, lang og herlig sesong ...

Men nå har jeg begynt å tenke meg litt om.
Jeg var nemlig i slalåmbakken i går, og fikk et lite uhell. :(
Det uhellet har medført avrivning av fremre korsbånd i kne, pluss ett ligament til sånn delvis avrevet.
Noe som igjen medfører 6 ukers humping på krykker med skinne fastlåst i kneet. Dermed blir sesongstart i BESTE fall utsatt, men jeg er nødt til å innse de begrensningene som kneet medfører.

Faen, faen, faen, faen, faen, faen, faen, faen, faen. :evil:
Hvis det blir operasjon etter hvert, kan jeg love at det kommer noen faen til. :roll:
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Rookie på veien

Post by KiM »

Jeg sier det igjen: Ski er livsfarlig! :lol:
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rookie på veien

Post by Ulvinnen »

Å, så uheldig du har vært, Prookie!Image

Du kan få en fin mc-sesong, selv om du må starte med å bruke krykker i 6 uker - bare spør Jeanette!
God bedring, så krysser vi fingeren for at det blir "beste fall" som slår til.

Og takk for klemmen!
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Rookie på veien

Post by Jeanette »

Så utrolig kjedelig, Prookie! :( Vet akkurat hvordan du har det nå; hvert fall mtp. krykkebruk i 6 uker når du helst vil ut og kjøre (hvert fall snart).. Tiden kommer uansett til å gå fortere enn du tror, og så får vi virkelig håpe at du slipper operasjon og masse smerter og plager senere! Det er absolutt mulig å få en super sesong etter en dårlig start, så jeg krysser fingrene for deg! :smt056 :smt052
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Rookie på veien

Post by tshansen »

Hå hå....dette er sååååå feil tidspunkt å være uheldig på!! :? men 6 uker er ingen ting. Får håpe det blir med de 6 ukene. Jeg har vært sjuk etter å få ut sykkelen siden nyttår. Å den følelsen når du får ta første turen er unik. Da hjelper deg ikke på at en er krøpling og ser mange andre sykler på veiene og er vel viten om at du kunne vært en av de :?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Rookie på veien

Post by Baron von Waffel »

Snakker om feil timing. I den grad det går an å snakke om timing av sånne uhell. Men nå er det bare å fokusere på andre ting.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Rookie på veien

Post by Jeanette »

LordShaft wrote:Da hjelper deg ikke på at en er krøpling og ser mange andre sykler på veiene og er vel viten om at du kunne vært en av de :?
Du sier noe.. Heldigvis er det mulig å komme seg ut på veien om man er tålmodig!

Huff, skjønner så innmari godt åssen du har det Prookie :?
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Rookie på veien

Post by Banditbiker »

Føler med deg, men jeg kan ikke gjenta for ofte hvor viktig det er å holde seg unna alt som har med sport og fysiske utskeielser å gjøre om man ønsker å ha en lang og lykkelig sesong på 2 hjul.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Rookie på veien

Post by KiM »

Banditbiker wrote:Føler med deg, men jeg kan ikke gjenta for ofte hvor viktig det er å holde seg unna alt som har med sport og fysiske utskeielser å gjøre om man ønsker å ha en lang og lykkelig sesong på 2 hjul.
Word(s)!
ingen KiM, ingen kos
Post Reply