Inger Jo' blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo sin blogg motorstopp

Post by Inger Jo »

Hans Petter og jeg skulle kjøre Nesodden rundt. Etter en stopp på utsiktspunktet ville ikke sykkelen starte igjen. Hans Petter har skrevet om hvordan vi til slutt fikk sykkelen igang igjen i sin blogg, men over en time i minst 30 graders varme gjorde oss ganske så varme og svette. For en gangs skyld skullle jeg ønske at det var gråvær. Kom oss videre etter hvert og kjørte innom Grava for å ta en is. Da jeg kom ut på motorveien inn mot byen var det kø og kaos pga innsnevring og ingen bussfil i kjøre i. Kom meg da hjem etter hvert og hadde tenkt å grille, men da kom gråværet og ganske kraftig vind, så grillmaten ble laget på komfyren.
Håper jeg får tid til å komme innom Grava til onsdag. Det har vært så mye å gjøre på jobben i det siste. Vi fikk beskjed at firmaet skulle flytte til Jessheim i november og de fleste bestemte seg for å slutte - også jeg, Vi holder til i Asker i dag, og jeg trodde jeg hadde god tid til å finne meg ny jobb. så plutselig bestemte de seg for å flytte 15 juni, så da var det bare å svinge seg rundt å finne ny jobb så fort som mulig. Jeg har heldigvis fått ny jobb som innkjøper hos Aker Kværner på Tranby og begynner 28 juli, og med 3 uker ferie, blir det bare 3 uker på Jessheim.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Inger Jo sin blogg motorstopp

Post by SoloTwin »

Takk for hyggelig prat på Grava. Bare synd det ikke ble mer.
Men det var virkelig flott at dere tok tak i meg, så jeg fikk hils på! :D
Det var lenge siden sist.

Det er vel kanskje ikke store håpet å treffe dere igjen der i år, men vi ses nok neste år!
Skal vi si... :-k i Januar? \:D/
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo sin blogg

Post by Inger Jo »

Vi sees helt sikkert neste år. Sykkelen er ikke satt inn for vinteren, men jeg tror ikke det blir noen flere turer i år.
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo sin blogg

Post by Inger Jo »

Da er Suzukien hentet ut fra vinterlagring. Har fått lov å låne den hele helgen, så da kjører jeg ut til Hurum i kveld. Regner med å ta en tur til Sverige i morgen. Gleder meg til å få kjørt sykkel igjen. Hondaen står fortsatt på hytta, men regner med at den hentes ut rett over påske.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Inger Jo sin blogg

Post by Lølle »

Det våres! \:D/
Image
Image
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo sin blogg

Post by Inger Jo »

Dro til Sverige på lørdag, men det ble en kald fornøyelse. Det var tåke og bare 3-4 grader. Tåka la seg på visiret så det var ikke lett å se bestandig. Det er ikke varmeholker på Suzukien, så jeg ble helt iskald på fingrene. Måtte stoppe på et par bensinstasjoner for å få igjen varmen. I Strømstad var derimot sol, så da hjalp det litt. Lang kø på polet, men det gikk ganske radig. Sola holdt ikke lenger enn til Sarpsborg, så derfra og ut til Hurum var det grått og kaldt. Pakket meg inn i ulltepper da vi kom hjem til Hans P, og da han kom med en kopp kakao, begynte varmen å komme tilbake i kroppen.
Våknet opp til sol og 8-9 grader i dag, så da ble det en lang omvei via Drøbak og Ås før jeg kjørte hjem til Rykkinn.
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo sin blogg

Post by Inger Jo »

Jeg har hatt jobb i Aker Solutions og der har det jo vært litt turbulent i det siste. Mange innleide og fast ansatte har blitt sagt opp, og jeg var blandt dem. Siste dag er 12.6 og jeg begynte å få litt panikk siden jeg ikke hadde fått meg ny jobb. Heldigvis fikk jeg tilbud om ny jobb rett før helgen, som innkjøp og logistikk koordinator hos et firma som driver med import av sykler og sykkelutstyr. Da kan jeg ta ferie med god samvittighet. Hans P og jeg starter turen 28.6, først med båten til Kjøbenhavn, men mer har vi ikke fått tid til å planlegge. Målet er jo Alpene. Har bestilt nye drev foran og bak + kjede til VFR, og nytt bakdekk skal skiftes. Brodern skifter det meste selv, men jeg tenkte jeg skulle være håndtlanger. Greit å lære litt.
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo sin blogg - ikke bare håndtlanger

Post by Inger Jo »

Da er drev og kjede byttet, og jeg var ikke bare håndtlanger. Har både skrudd og renset deler for olje og skittt. Vi kjøpte et kit på Biltema for å få kjedet i fra hverandre og for å få poppet kjedet sammen igjen. Det virket helt fint. Da gjenstår oljeskift og skifting av oljefilter.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Inger Jo sin blogg

Post by frode »

Ikke pent, men misunner dere den turen dere planlegger :-# Og gratulerer med ny jobb :-)

Spørsmål - står du opp like tidlig som hansp? Ser for meg han på ferie: «Ja, i morra tenkte jeg vi kunne sove lenge, Inger Jo. Være i farta i seks-, halv-syv-tiden kanskje?» :D
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Re: Inger Jo sin blogg

Post by hansp »

frode wrote:Ikke pent, men misunner dere den turen dere planlegger :-# Og gratulerer med ny jobb :-)

Spørsmål - står du opp like tidlig som hansp? Ser for meg han på ferie: «Ja, i morra tenkte jeg vi kunne sove lenge, Inger Jo. Være i farta i seks-, halv-syv-tiden kanskje?» :D
Den som sover lite opplever mye :D
Hans Petter
NT 700, Samojed og trompet
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inger Jo sin blogg

Post by tshansen »

Sover jeg for lite går jeg i koma hele dagen å ikke får med meg noe som helst, så den uttalelsen der stemmer ikke heeelt ;-) hehe :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo sin blogg

Post by Inger Jo »

Nei, står ikke opp så tidlig som Hans P. Vi bor ikke sammen, men er sammen i helgene. Da sover han til gjengjeld lenge
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo's blogg - ferie - Europa

Post by Inger Jo »

Da er olje og oljefilter byttet og nytt dekk er satt på, så da er vi klar for ferie. Drar utover til Hans P i dag og så starter vi derfra i morgen. Som Hans P skrev i sin blogg, så tar vi Autozug til München. Vi har sett på flere ruter videre nedover, men tar det litt på sparket. Skal helt sikkert til Gardasjøen. Vi blir borte i 2-3 uker.
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Re: Inger Jo sin blogg

Post by Einar »

God tur.......
Du trenger bare 1
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Inger Jo's blogg - Europatur brutalt over

Post by Inger Jo »

Europatur ble brått slutt fredag 9.7. Vi hadde passert Bremen og det regnet noe forferdelig og asfalten var til tider glatt. Nærmet oss en rundkjøring, og jeg skulle bremse ned og så sklir sykkelen og jeg og sykkelen havner i asfalten med et brak. Heldigvis sklir sykkelen unna så jeg fikk den ikke oppå meg. Fullt oppstyr med både politi og ambulanse. Det endte heldigvis "bare" med kragebensbrudd. Forferdelig vondt, men jeg lever.
Godt jeg var medlem i NAF Mc. De ordnet med leiebil slik at Hans P fikk kjørt meg til Kiel og fikk tatt båten hjem. Sykkelen blir også fraktet hjem. Vi hadde en flott tur før ulykken. Referat kommer sikkert i bloggen til Hans P
Post Reply