DucceBloggen og D16RR til til salgs;o) (bytta i bil)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: DucceBloggen HATER SNUTEN.......................

Post by Kriston »

carboy wrote:
eneRmiK wrote:
LordShaft wrote:Vil gjerne høre definisjonen din på grisekjøring!?

Hvis det er grisekjøring å kjøre litt over fartsgrensen så er vi vell alle syndere ;-)
169 (målt, sikkert 180 på speedometeret) er vel mer en "litt" over fartsgrensen. Det er min definisjon av grisekjøring. Synd at han ble tatt, men når man kjører så fort så må man også ta konsekvensene av det.
Når man overstiger så mye av fartsgrensa vil jeg si at det er og grisekjøre (litt ialefall) sier heller ikke at jeg aldri har gjort det, og trur veldig mange MC'ister ligger i den lista, men som eneRmiK sier så må man ta konsekvensene av dette når man blir tatt sellom dette er veldig synd.
Når man har en så syk sykkel hvor man strengt talt ikke trenger flere enn 3 gir i Norge, er ikke 150km/t så utrolig ille.
Jeg vil si at definisjonen på grisekjøring er å kjøre relativt vilt, uten i det hele tatt å ta hensyn til lover og regler.
I dette tilfelle la han seg til og med inn for audien som faktisk ga på enda mer.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: DucceBloggen HATER SNUTEN.......................

Post by carboy »

Etter litt tenking er jeg enig der kriston (foresten han trenger bare 1 gir vis det er sånn om og gjøre :D)
Men folk vil alltid kalle det grisekjøring, sellom til og med gammer'n (fattern) har hatt nesten 300km på ei vanlig 90 slette, så er ikke dette noe grisekjøring i det hele tatt, men som jeg sa, det vil bli kaldt og grise kjøre, siden han kjører såpass fort, vis dere skjønner.

Og JA, jeg kommer nok helt sikkert desverre til og fortsette og GI på litt ekstra innimellom (merk ordet innimellom) godt over grensa, med lett og tung ettervært.
-Carboy-
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: DucceBloggen HATER SNUTEN.......................

Post by KiM »

748R wrote:Hvis det er meg du referere til så ble jeg målt til 152kmh ikke 169
Var sikker på at du skrev 169, så da må jeg bare beklage det.

Grisekjøring trenger nødvendigvis ikke ha sammenheng med fart, men hvordan man oppfører seg i trafikken mtp andre trafikanter. Så hva som er grisekjøring blir individuelt fra person til person. Like fullt må man dessverre ta konsekvensen av handlingene sine. Håper det går bra for 748R uansett, at han "bare" får bot, men lappen tilbake. Har du fått snakket med advokat eller?
ingen KiM, ingen kos
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: DucceBloggen HATER SNUTEN.......................

Post by R6-freak »

748R wrote:Lå og kjørte "litt" over fartsgrensa, kjørte forbi en gammel audi som la seg på hjul, la meg inn og lot den kjøre forbi, hadde da da passert sivilbil med audien bak meg. Politimannen startet gjennomsnittsmåling på meg og lot audien få kjøre videre i hastihet over 200. surt nok det ja.
Jævlig kjipt gjort av snuten å ikke ta audien :evil:
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: DucceBloggen HATER SNUTEN.......................

Post by Sladd »

Er i motorsykkelens natur å kjøre litt fort :) Tilogmeg læreren på kjøreskolen sa det.
Men surt når man blir tatt. Du var uheldig der.
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: DucceBloggen HATER SNUTEN.......................

Post by lintho »

R6-freak wrote:
748R wrote:Lå og kjørte "litt" over fartsgrensa, kjørte forbi en gammel audi som la seg på hjul, la meg inn og lot den kjøre forbi, hadde da da passert sivilbil med audien bak meg. Politimannen startet gjennomsnittsmåling på meg og lot audien få kjøre videre i hastihet over 200. surt nok det ja.
Jævlig kjipt gjort av snuten å ikke ta audien :evil:
Rett å slett idiotisk. Bilen gjør da vel mye mer skade om noe skulle skje i 200km\t.
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: DucceBloggen HATER SNUTEN.......................

Post by Carlsberg »

For flere år siden så ble jeg stoppet på E18 fra Oslo mot drammen. Jeg hadde da en 1.3. Toyota Corolla Stv. Så det sier seg selv at det ikke er noe rå bil å kjøre for med. Hadde en bmw 325 foran meg, lå vel i 110. Jeg synes det var greit å ligge i 120, så jeg la meg ut i venstra fila for å passere bmwen. Noe de tydeligvis ikke likte, for han økte farten likt som meg. Så jeg fikk ikke passert han.
La meg så inn i høyre fila igjen og lå jevnt i 130 km/t. Kom til bånn av lierbakken, der det var bommer før, da kom blålysa på bilen bak meg på. Sivilpurken var bak meg gitt, jeg mått jo stoppe da.
Jeg husker ikke hva jeg ble målt til og hva boten var, men jeg klagde jo så klart og sa at de burde tatt bmwen. Fikk da til svar at de pleide og stoppe den bakerste bilen, for det var for farlig og ta opp biljakt på den første bilen. Dvs, at de da måtter kjørt forbi meg for og ta bmwen. Synes selvsagt dette var svært urettferdig, men har allikvel en viss forståelse.
Med at de tar den bakerste bilen / sykkelen, så får de jo stoppet "kappkjøring", uten at det oppstår trafikkfarlige situasjoer...
Image
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: DucceBloggen HATER SNUTEN.......................

Post by KiM »

Jeg pleier å ligge bakerst når vi kjører på tur. Vel, tror LordShaft skal få ta den plassen allikevel :P
ingen KiM, ingen kos
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Re: DucceBloggen venter og venter

Post by 748R »

Da har man vært hos advokat og lagt fram saken sin, dyr morro det gitt, men får satse på det er verdt det. Skal i Glåmdal Tingrett i begynnelsen av juli og få dommen min, heldigvis ikke så lenge til. Begynner og bli ganske så lei av og vente og ikke vite nå :( Ligger ann til tap av retten til og føre motorvogn i minst 1 år som det så fint står og fengsel i :( 16 dager. Tung og svelge den der altså :-s
xxx
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: DucceBloggen venter og venter

Post by KiM »

Er sykt at man får fengesel for å kjøre for fort...Det blir vel betinget?
ingen KiM, ingen kos
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Re: DucceBloggen venter og venter

Post by 748R »

Er vel bare i gnore man får fengsel for trafikkforseelser?!?! Må nok desverre inn og spikre paller i 16 dager desverre :(
xxx
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: DucceBloggen venter og venter

Post by knetrom »

Skriv noe vittig på pallene siste dagen, da ;)
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: DucceBloggen venter og venter

Post by carboy »

Fy fader og kiipt, du er ialefall ikke alene om og ikke ha førerkort i disse nydelige solskinnende dagene, Synes loven er jævlig streng, selfølgelig skal det være lover og regler, men nå som jeg selv har sett åssen de takler dette er det i overkant strengt.
Fengsel i tilegg er jo bare bulshitt.
-Carboy-
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: DucceBloggen venter og venter

Post by Simen H »

16 dager :shock:

fy faen----
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: DucceBloggen venter og venter

Post by Northman »

Dette var da utrolig trist å høre, håper det går bedre i retten enn forventet.

Har det ikke vært diskutert flere ganger at straffen for å kjøre for fort er feil?

Tenker på at man blir straffet flere ganger...

Tap av førerkort, bøter og evt. fengsel... Ikke alle gode ting er tre... :(

Du har iallfall min sympati.
It is better to exist unknown to the law.
Post Reply